Θερμικός κινητήρας με υδρογόνο από την AVL Racetech
ΝΕΑΘερμικός κινητήρας με υδρογόνο από την AVL Racetech
ΝΕΑH προσπάθεια για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 έχει ξεκινήσει. Η εταιρεία AVL Racetech εξελίσσει τον δικό της, ο οποίος χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο.
Η AVL Racetech, θυγατρική της αυστριακής εταιρείας AVL, έχει ως σκοπό να συμβάλλει τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στη διατήρηση του θερμικού κινητήρα στα αυτοκίνητα.
Η προσπάθεια των στελεχών της αφορά στη δημιουργία και εξέλιξη ενός μοτέρ το οποίο θα λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο και θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Εκ προοιμίου, καταλαβαίνουμε ότι τα δεδομένα και οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικά, καθώς το αποτέλεσμα θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυξημένες και πιο δύσκολες καταστάσεις, σε σχέση τόσο με την απόδοση όσο και με την αντοχή.
Οι άνθρωποι της AVL Racetech έχουν δημιουργήσει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Graz (Αυστρία) έναν πρωτότυπο κινητήρα εσωτερικής καύσης και ήδη κάνουν δοκιμές στην πέδη από τον περασμένο Νοέμβριο.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσαν, πρόκειται για έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που κατασκεύσαν σε συνεργασία με την HUMDA Lab (Hungarian Mobility Development Agency) η οποία ιδρύθηκε το 2020 από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας.
Βάσει των πρώτων στοιχείων που γνωστοποίησε η AVL Racetech, η μέγιστη ισχύς του πειραματικού κινητήρα φτάνει τους 410 ίππους/6.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 500 Nm/4.000 σ.α.λ.
Τα στελέχη της έχουν δηλώσει ότι το μοτέρ τους θα λειτουργεί με σχετικά πτωχό μείγμα αλλά όχι τόσο όσο σε άλλους με τους οποίους πειραματίζονται και άλλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Toyota.
Για να καταφέρουν να επιτύχουν αυτή τη μέγιστη απόδοση έχουν εξελίξει το σύστημα εισαγωγής καυσίμου στο οποίο ψεκάζουν και νερό το οποίο συνδυάζεται με το υγρό υδρογόνο και το μείγμα κάνει καλύτερη καύση στον θάλαμο.
Ωστόσο, απαιτείται η σχετική κατάλληλη διαμόρφωση των κυλινδροκεφαλών, ο σωστός σχεδιασμός των βαλβίδων, η ανάπτυξη του κατάλληλου λογισμικού για τη λειτουργία του κινητήρα, η σωστή ψύξη του σε αυξημένο φορτίο, η απαραίτητη διαχείριση των καυσαερίων κ.λπ.
Εκπρόσωπος της AVL Racetech δήλωσε ότι εντός του Οκτωβρίου θα ανακοινωθούν περισσότερα και αναλυτικότερα στοιχεία για τα αποτελέσματα των δοκιμών εξέλιξης που πραγματοποιούν. Μάλιστα, πρόκειται να τον τοποθετήσουν σύντομα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο για να τις συνεχίσουν και σε πραγματικές συνθήκες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το υδρογονοκίνητο Ford E-Transit δείχνει το μέλλον
Θα πλημμυρίσει με Toyota Mirai το Παρίσι για τους Ολυμπιακούς του 2024
Το ιδιαίτερο αυτοκίνητο που οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης