ΝΕΑ

Το ιδιαίτερο αυτοκίνητο που οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Ελλάδα 16:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το ιδιαίτερο αυτοκίνητο που οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

ΝΕΑ

Το ιδιαίτερο αυτοκίνητο που οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

ΝΕΑ

Ηλεκτρικό μεν αλλά με καύσιμο υδρογόνο και απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.

Advertisement

Εδώ και κάποιες ημέρες ένα αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, που καταναλώνει υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που αποθηκεύεται σε μπαταρία και χρησιμοποιείται και για την κίνησή του βρίσκεται στην Ελλάδα.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, πρόκειται για ένα Hyundai Nexo του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου Hydrogen Europe, οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παρότι ηλεκτροκίνητο δεν χρειάζεται να φορτίζει τη μπαταρία του από ηλεκτρικό δίκτυο μιας και όπως προαναφέραμε η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για την κίνησή του παράγεται με την κατανάλωση υδρογόνου.

Advertisement

Το οποίο είναι αποθηκευμένο σε μία δεξαμενή χωρητικότητα 6,3 κιλών και υπό πίεση 700 bar, ενώ στη συνέχεια και αφού ενωθεί με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα στην κυψέλη καυσίμου παράγεται ηλεκτρική ενέργεια.

Η οποία κινεί τον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου, ενώ ενδιαφέρον είναι πως ο αέρας καθαρίζεται σε μία σειρά από φίλτρα ώστε να εισέλθει τελείως καθαρός στην κυψέλη καυσίμου. Με αυτόν τον τρόπο καθαρίζεται και η ατμόσφαιρα της πόλης, ενώ το μόνο κατάλοιπο της όλης διαδικασίας είναι το νερό!

Advertisement

Η κυψέλη καυσίμου είναι ισχύος 95 kW, ενώ στο σύστημα πρόωσης υπάρχει και μια μπαταρία 40 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 120 kW ή 163 ίππους και επιταχύνει το Νexo από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 10,0 δεύτερα, ενώ ο ανεφοδιασμός του σε υδρογόνο δεν διαρκεί περισσότερο από πέντε λεπτά. Και αυτό είναι ένα άλλο πλεονέκτημά του σε σχέση με ένα BEV (Battery Electric Vehicle) που χρειάζεται ώρες για να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία του, αν δεν χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος (DC).

Advertisement

Όσο για την αυτονομία του Hyundai Nexo ξεπερνά τα 750 χιλιόμετρα, τιμή επίσης εντυπωσιακή.

Στα πλην των αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου το δίκτυο υδρογόνου που είναι ακόμα στα σπάργανα, η δυσκολία ανάπτυξής του μιας και είναι δύσκολη η διαχείρισή του υδρογόνου ως καύσιμο αλλά και το υψηλό κόστος αγοράς των συγκεκριμένων μοντέλων. Το Nexo για παράδειγμα στη Γερμανία κοστίζει από 77.290 ευρώ.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Hyundai παρουσίασε το μέλλον του υδρογόνου
Aπίστευτο: Ακόμα και οι Σαουδάραβες στρέφονται στα ηλεκτρικά!
Παραγωγή πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα!