Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα υπάρχουν μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 9:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Θα υπάρχουν μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Θα υπάρχουν μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται μπροστά σε δύσκολες αποφάσεις που θα επηρεάσουν την ικανότητα των πολλών να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προσιτά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Η πρόσφατη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη χαλάρωση των αυστηρών προτύπων εκπομπών Euro 7 έριξε μια πιθανή σανίδα σωτηρίας στους κατασκευαστές μικρών αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετώπιζαν το οικονομικό βάρος της συμμόρφωσης με τους προτεινόμενους κανονισμούς.

Τα νέα αυτά πρότυπα αναμενόταν ότι θα απαιτούσαν δαπανηρή επανασχεδίαση των υφιστάμενων μοντέλων εσωτερικής καύσης, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν κερδοφόρα μικρά αυτοκίνητα.

Η αναθεωρημένη πρόταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου διατηρεί ουσιαστικά τα ισχύοντα επίπεδα ρύπων για τα επιβατικά αυτοκίνητα, απαλλάσσοντας τους κατασκευαστές από το κόστος έγκρισης τύπου που υπολογίζεται σε 1.000 ευρώ ανά όχημα, σημείο διαφωνίας που έθεσε ο ACEA, o Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement
Advertisement

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Skoda είχαν προηγουμένως επικαλεστεί αυτά τα αυστηρά πρότυπα ως λόγους για την παύση ορισμένων μοντέλων, με φόβους για σημαντικές αυξήσεις των τιμών για τους καταναλωτές.

Ωστόσο, η νέα πρόταση φαίνεται να αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες, αποφεύγοντας ενδεχομένως τις σημαντικές αυξήσεις του κόστους που αναμένονταν προηγουμένως.

Παρά την αναστολή αυτή, οι υποστηρικτές του περιβάλλοντος, ιδίως το Transport & Environment, έχουν σημάνει συναγερμό, υποστηρίζοντας ότι η χαλάρωση των προτύπων θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του αέρα.

Advertisement

Ο δυνητικός αντίκτυπος της πρότασης είναι σημαντικός. Θα μπορούσε όχι μόνο να σώσει τα μοντέλα μικρών αυτοκινήτων από τον αφανισμό, αλλά και να ανακουφίσει τις οικονομικές πιέσεις τόσο των κατασκευαστών όσο και των αγοραστών.

Ενώ βιομηχανικοί όμιλοι όπως ο ACEA βρήκαν την αναθεωρημένη πρόταση ευνοϊκή, άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών οργανώσεων, τόνισαν την ανάγκη για αυστηρότερα πρότυπα ώστε να εξασφαλιστεί θετικός αντίκτυπος στην ποιότητα του αέρα στο περιβάλλον.

Advertisement

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόκειται να ψηφίσει την πρόταση σύντομα, ενώ οι τελικοί κανονισμοί αναμένεται να εγκριθούν έως το 2026-2027.

Η απόφαση αυτή έχει ουσιαστικές συνέπειες όχι μόνο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και για την ευρύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, καθώς και για περιβαλλοντικά ζητήματα και ζητήματα δημόσιας υγείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οριστικό: To Euro 7 θα είναι πιο ελαστικό
To Euro 7 θα γίνει λιγότερο αυστηρό;
Ξεχάστε τα αυτοκίνητα των 20.000 ευρώ και κάτω

Advertisement