Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οριστικό: To Euro 7 θα είναι πιο ελαστικό

Ελλάδα 0:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οριστικό: To Euro 7 θα είναι πιο ελαστικό

ΝΕΑ

Οριστικό: To Euro 7 θα είναι πιο ελαστικό

ΝΕΑ

Οι αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και οκτώ ευρωπαϊκών χωρών, επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις.

Advertisement
Advertisement

Η Ισπανία παρουσίασε ένα συμβιβαστικό κείμενο που θα διατηρήσει τις συνθήκες δοκιμής Euro 6 και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά, αλλά θα είναι χαμηλότερα για τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Οι υπουργοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να αποδυναμώσουν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εκπομπές οχημάτων Euro 7, αφού αυτοκινητοβιομηχανίες και οκτώ χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ιταλίας, δήλωσαν ότι οι αλλαγές θα μπορούσαν να εκτρέψουν τις επενδύσεις από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να μην αλλάξουν τις υπάρχουσες συνθήκες δοκιμής Euro 6 και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά, αν και θα είναι χαμηλότερα για τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα. Αποδέχθηκαν επίσης νέα όρια εκπομπών σωματιδίων για φρένα και ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Η Ισπανία, η οποία κατέχει την εκ περιτροπής προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσίασε τη Δευτέρα (25/9) ένα συμβιβαστικό κείμενο, που συμφωνήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αποτελείται από υπουργούς της κυβέρνησης από κάθε χώρα της ΕΕ.

«Πιστεύουμε ότι, με αυτήν την πρόταση, επιτύχαμε ευρεία υποστήριξη, ισορροπία στο επενδυτικό κόστος των κατασκευαστικών εμπορικών σημάτων και βελτιώνουμε τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από αυτόν τον κανονισμό», δήλωσε ο Ισπανός Έκτορ Γκόμες Ερνάντεθ, αναπληρωτής υπουργός βιομηχανίας, εμπορίου και τουρισμού. .

Η Ιταλία, η Γαλλία, η Τσεχική Δημοκρατία και πέντε άλλα κράτη πίεσαν για ασθενέστερους κανόνες σχετικά με τις ανησυχίες ότι τα προτεινόμενα όρια σε ρύπους, όπως τα οξείδια του αζώτου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εκτρέψουν τις εργασίες ανάπτυξης και τις επενδύσεις από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Advertisement

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα Ντε Μέο, δήλωσε ότι το Euro 7 θα αποσπάσει την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας από το να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να επενδύσουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, που δεν έχουν μέλλον. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, δήλωσε ότι οι προτάσεις θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για μικρότερα οχήματα, περιορίζοντας την ελευθερία κινήσεων για τα φτωχότερα νοικοκυριά.

Η ΕΕ έχει σταδιακά αυστηροποιήσει τα όρια εκπομπών οδικών οχημάτων από την πρώτη σειρά κανονισμών, γνωστών ως Euro 1, το 1992.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΕ: Αυστηρές οδηγίες για τις άδειες οδήγησης, αντιδρά η Γερμανία
H ΒΜW αλλάζει και ονομασίες για τη Neue Klasse
Η παράβαση που κάνουμε καθημερινά κοστίζει 700 ευρώ