Θα αναβιώσει το θρυλικό Yugo;
ΝΕΑΘα αναβιώσει το θρυλικό Yugo;
ΝΕΑΤαλαντούχος designer είναι έτοιμος να απευθυνθεί στη σερβική κυβέρνηση, και στη συνέχεια να έρθει σε επαφή με κατασκευαστές- κολοσσούς.
Πρόκειται για το αυτοκίνητο που λατρεύεις να μισείς, που έχει βρεθεί στο επίκεντρο πικρόχολων ανέκδοτων, και ενίοτε συγκεντρώνει φανατικούς οπαδούς, οι οποίοι πίστεψαν σε αυτό και ουδέποτε το μετάνιωσαν.
WHAT CAR
Πρόκειται για το Yugo, το καμάρι της πάλαι ποτέ γιουγκλοσλαβικής βιομηχανίας, το οποίο κατασκευάστηκε επί 28 συναπτά έτη (Νοέμβριος 1980 – Νοέμβριος 2008) από τη Zastava, βιώνοντας στιγμές δόξας και επί ελληνικού εδάφους.
Σημείο τομή στην ιστορία της γιουγκλοσλαβικής μάρκας ήταν οι καταστροφικοί βομβαρδισμοί από τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Κόσοβο. Η βιβλική καταστροφή δεν εμπόδισε το Yugo να αναγεννηθεί από τις στάχτες του και να συνεχίσει περήφανο την εμπορική του διαδρομή.
Υπενθυμίζεται ότι το Yugo βασιζόταν στο Fiat 128, και είχαν κατασκευαστεί 794.428 μονάδες του, με τις 141.651 να έχουν εξαχθεί στις ΗΠΑ, όπου η τιμή του ήταν 3.990 δολάρια, ένα ποσό που το καθιστούσε στο φθηνότερο αυτοκίνητο της εγχώριας αγοράς.
Αναμφίβολα, ο θρύλος της Yugomania συνεχίζει να διατηρείται ζωντανός. Και αν όχι στους δρόμους, τότε στη συλλογική μνήμη των Βαλκάνιων φίλων της αυτοκίνησης, οι οποίοι θα ξετρελαινόντουσαν στην ιδέα αναβίωσης του αυτοκινήτου.
Εξίσου χαρμόσυνα θα ηχούσε μια σχετική είδηση και στα αυτιά του σχεδιαστή Dejan Hristov, ο οποίος δεν περιορίστηκε στο να αναπολεί το παρελθόν, αλλά ανέλαβε δράση καταθέτοντας τη δική του πρόταση.
Σεβόμενος πλήρως την ιστορία του Yugo, διατήρησε τη γωνιώδη σιλουέτα του αρχέτυπου, διανθίζοντάς την, ωστόσο, με μοντέρνες πινελιές που χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια ρετρο-φουτουριστική εμφάνιση.
Το επικλινές καπό, οι μαύρες κολώνες, τα φουσκωμένα φτερά, η κομψή μάσκα με τους ενσωματωμένους LED προβολείς, η διακριτική πίσω αεροτομή και τα λεπτά οριζόντια πίσω φώτα συνθέτουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, που αναμφίβολα θα γνώριζε σημαντική απήχηση. Πληροφορίες για το κινητήριο σύνολο δεν παρέχονται, αλλά όπως αναφέρεται, το Yugo θα ακολουθούσε τις ηλεκτρικές εξελίξεις.
Ο εκφραστής της ιδέας για αναβίωση του Yugo, Hristov, μάλιστα σκοπεύει να γνωστοποιήσει το πρότζεκτ του στη σερβική κυβέρνηση, την ίδια ώρα που έχει ήδη διαμορφώσει μια λίστα με τους πιθανούς κατασκευαστές που θα μπορούσαν να συνδράμουν στη διαδικασία αναβίωσης.
Συγκεκριμένα, θα ζητούσε τη συμβολή της Rimac για την εξέλιξη του πρότζεκτ, και στη συνέχεια θα απευθυνόταν, στη Stellantis, το Renault Group ή ακόμα και σε έναν Κινέζο κατασκευαστή.
Θα γίνει το όραμα του Hristov πραγματικότητα;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
10 πράγματα που δεν γνωρίζατε για το αξέχαστο Yugo
Ένα απίστευτο Yugo με δύο V8 κινητήρες (video)
Πόσα θα δίνατε για ένα Zastava Yugo Cabrio;