Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Τελικά πόσο αποτελεσματικά είναι τα συστήματα υποβοήθησης;

  • newsautoteam

Ακούμε συχνά για την αυτόνομη οδήγηση και την προσπάθεια που γίνεται ώστε να αποτελέσει ένα εργαλείο ευκολίας για τον οδηγό.

Είναι όμως στα αλήθεια χρήσιμα ή περισσότερο μας παρασύρουν σε αχρείαστα ατυχήματα;

Και δε μιλάμε φυσικά για περιπτώσεις που δεν γίνεται να αποφευχθεί μία σύγκρουση με κανένα πιθανό τρόπο, αλλά για εκείνες που ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει ενεργό ρόλο και με το ένστικτό του μπορεί να αντιδράσει καλύτερα από τα αυτόνομα συστήματα. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε, έλαβαν μέρος εταιρείες με ημιαυτόνομα συστήματα επιπέδου 2 όπως οι Tesla, Hyundai και Subaru. Σύμφωνα με τις δοκιμές, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αντιδρούσαν άμεσα και αποτελεσματικά στην περίπτωση που ένα προπορευόμενο όχημα ήταν ακινητοποιημένο ή απλά πήγαινε με πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Με έναν ελιγμό ή φρενάρισμα μπόρεσε στις περισσότερες των περιπτώσεων να αποφύγει τη σύγκρουση, κάτι που δε συνέβη στην περίπτωση που κάποιο όχημα ερχόταν από την απέναντι κατεύθυνση και προς το όχημα που δοκιμαζόταν. Σε αυτή την περίπτωση ο ανθρώπινος παράγοντας προς το παρόν μπορεί να λειτουργήσει με τρόπο που μπορεί να σώσει ζωές, σε αντίθεση με τα υπάρχοντα αυτόνομα συστήματα.

Σε δοκιμές που αφορούσαν σενάρια με ποδηλάτες, όταν το δίκυκλο βρισκόταν στην ίδια κατεύθυνση, το αυτόνομο σύστημα μπόρεσε να αντιδράσει εξαιρετικά στις περισσότερες των περιπτώσεων, κάτι που δε συνέβη όταν το ποδήλατο είχε κάθετη πορεία προς το αυτοκίνητο  με την αυτόνομη λειτουργία. Στο 33% των περιπτώσεων το ποδήλατο κατέληξε να προσκρούει με το αυτοκίνητο, αριθμός που δεν μοιράζει χαμόγελα στις εταιρείες που εξελίσσουν τα αυτόνομα συστήματα.

Γενικότερα το αγοραστικό κοινό μοιάζει δύσπιστο με τις αυτοματοποιημένες λειτουργίες ενός αυτοκινήτου με το 77% των οδηγών να πιστεύει πως χρειάζονται περισσότερη βελτίωση και το 85% να φοβούνται να τις χρησιμοποιήσει. Εκτός αυτού, πολλές είναι οι περιπτώσεις που το σύστημα διατήρησης λωρίδας δεν μπορεί να λειτουργήσει ρεαλιστικά στους δρόμους του κόσμου, με τη διαγράμμιση να μην μπορεί να διαβαστεί από την κάμερα του αυτοκινήτου και το αυτοκίνητο να ξεφεύγει από την σωστή πορεία του. Έχουμε μέλλον μπροστά μας λοιπόν μέχρι να φθάσουμε στο σημείο να… ξαπλώνουμε στο τιμόνι και το αυτοκίνητο να μας οδηγεί στην εργασία με ασφάλεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το νέο VW Amarok θα είναι και ηλεκτρικό
Η VW θα αυξήσει την αυτονομία στα ηλεκτρικά της
Δοκιμή: VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG   

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto