Τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης χρειάζονται επανεξέταση
ΝΕΑΤα συστήματα αυτόνομης οδήγησης χρειάζονται επανεξέταση
ΝΕΑTo ΙΙΗS, η πανίσχυρη υπηρεσία ασφαλείας των αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, επισημαίνει ότι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης χρειάζονται περισσότερες δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην επιτρέπουν στους οδηγούς να τα λειτουργούν με λάθος τρόπους.
Η υπηρεσία Institute For Highway Safety (IIHS) η οποία έχει μεγάλη δύναμη στις ΗΠΑ και ασχολείται με θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των οδηγών και τις συνθήκες που επικρατούν στους δρόμους, ανακοίνωσε ότι εξετάζει ένα νέο σύστημα με το οποίο θα δοκιμάζει τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης των νέων αυτοκινήτων.
WHAT CAR
Στόχος της νέας προσπάθειας είναι να βοηθήσει σε ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά την απόσπαση της προσοχής των οδηγών κατά την χρήση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης όπως τα Autopilot και Super Cruise.
To θέμα της χρήσης αυτών των συστημάτων έχει πάρει διαστάσεις στην Αμερική μετά από μια σειρά ατυχημάτων, και αναφορές για οδηγούς που έκαναν κατάχρηση των συστημάτων είτε βγαίνοντας από το κάθισμα του οδηγού είτε παίρνοντας έναν ύπνο με το αυτοκίνητο εν κινήσει.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του IIHS, David Harkey, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης μπορούν να κάνουν λιγότερο βαρετές τις μεγάλες διαδρομές, όμως δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι κάνουν και ασφαλέστερη την οδήγηση. Μάλιστα ίσως συμβαίνει το αντίθετο, αν κάθε σύστημα από αυτά δεν έχει τις κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας.
Το IIHS έχει στα πλάνα του να ξεκινήσει να αξιολογήσει τα μέτρα που εφαρμόζουν οι εταιρίες για να προστατεύσουν τον οδηγό από την απόσπαση της προσοχής του στον δρόμο. Το σύστημα αξιολόγησης θα έχει τέσσερις διαβαθμίσεις, “καλό”, “αποδεκτό”, “οριακό” και “κακό”, και είναι αντίστοιχο με τις δοκιμές πρόσκρουσης που κάνει το Ινστιτούτο.
Σύμφωνα με το ΙΙHS οι δοκιμές αυτές δεν αφορούν την αξιολόγηση της λειτουργίας του συστήματος υποβοήθησης του οδηγού, αλλά πόσο καλά παρακολουθείται η εμπλοκή του οδηγού κατά την διάρκεια της λειτουργίας τους.
Με δεδομένο ότι όλα τα συστήματα, εξ ορισμού, απαιτούν την ενεργή παρουσία του οδηγού, το νέο σύστημα αξιολόγησης θα εξετάζει αν λειτουργούν σωστά οι μηχανισμοί που υπενθυμίζουν στον οδηγό να κοιτάζει στον δρόμο ή να έχει τα χέρια του το στο τιμόνι.
Το IIHS υποστηρίζει ότι οι ειδοποιήσεις θα πρέπει να είναι περισσότερες και πιο έντονες, περιλαμβάνοντας δυνατούς ήχους, τράβηγμα της ζώνης ασφαλείας και πολλά ακόμα. Το σημαντικό είναι να γίνουν όλο και περισσότεροι και να μπαίνουν άμεσα σε λειτουργία, πριν να είναι αργά.
Το Ινστιτούτο φθάνει στο σημείο να υποστηρίξει ότι θα πρέπει τα συστήματα αυτά, αν δουν ότι ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται, να είναι σε θέση να επιβραδύνουν το όχημα ή και ακόμα και να το σταματήσουν. Μάλιστα σε ακραίες περιπτώσεις που ο οδηγός δεν συμμορφώνεται θα μπορούσαν να βγαίνουν εκτός λειτουργίας, ενώ κανένα από αυτά δεν θα πρέπει να λειτουργεί εάν η ζώνη ασφαλείας είναι λυμένη.
To ΙΙΗS υποστηρίζει ότι κανένα από τα υπάρχοντα οχήματα σήμερα στην αγορά δεν πληροί όλα τα κριτήρια που προτείνει στο νέο πλαίσιο αυτών των δοκιμών. Και σχεδιάζει να εκδώσει το πρώτο σύνολο αξιολογήσεων φέτος, με βάση τις απαιτήσεις που φαίνονται στο σχήμα που παραθέτουμε πιο πάνω.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mercedes κέρδισε την Tesla στην αυτόνομη οδήγηση
Η αυτόνομη οδήγηση και οι… ηλίθιοι
Δείτε γιατί η αυτόνομη οδήγηση της Tesla είναι επικίνδυνη (+video)