Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στρίβει καλύτερα ένα Citroen Xantia από μία Porsche Taycan;

Ελλάδα 18:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στρίβει καλύτερα ένα Citroen Xantia από μία Porsche Taycan;

ΝΕΑ

Στρίβει καλύτερα ένα Citroen Xantia από μία Porsche Taycan;

ΝΕΑ

Πώς γίνεται ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 20ετίας να σημειώνει αντίστοιχες επιδόσεις με ένα σπορ αυτοκίνητο που φέρει την υπογραφή της Porsche;

Advertisement
Advertisement

Καλές είναι οι επιδόσεις, οι εντυπωσιακές οθόνες και οι «έξυπνες» τεχνολογίες, αλλά ουδείς πρέπει να ξεχνά πως θεμελιώδης αρχή των αυτοκινήτων είναι η μετακίνηση από το σημείο Α στο Β. Και για να επιτευχθεί η άφιξη στον προορισμό μας, τα αυτοκίνητα οφείλουν να είναι ασφαλή.

Στο πλαίσιο αυτό, οι κατασκευαστές δίνουν τεράστια έμφαση στην ασφάλεια, υποβάλλοντας τα μοντέλα σε πληθώρα δοκιμών. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η παθητική ασφάλεια, η θωράκιση δηλαδή που προσφέρεται στους επιβάτες όταν επέλθει μια σύγκρουση. Και για το λόγο αυτό τα αυτοκίνητα υποβάλλονται στις ιδιαίτερα επίπονες δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests).

Εξίσου βαρύνουσας σημασίας είναι όμως και η ενεργητική ασφάλεια, η οποία αφορά το δίχτυ προστασίας για την αποφυγή ενός ατυχήματος. Μεταξύ άλλων, καθοριστικό ρόλο, λοιπόν, διαδραματίζουν τα ελαστικά, η ανάρτηση, το πλαίσιο και τα φρένα, αλλά και η «συνεργασία» των προαναφερθέντων συστημάτων.

Advertisement
Advertisement

Ίσως η σημαντικότερη δοκιμασία αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας είναι τα λεγόμενα τεστ αποφυγής ταράνδου –κοινώς γνωστά ως moose tests ή elk tests – που εξετάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου εφόσον το τελευταίο κληθεί να προβεί σε απότομο ελιγμό για την αποφυγή ενός εμποδίου.

Μετρ του είδους στην εν λόγω δοκιμασία είναι οι άνθρωποι του ισπανικού Μέσου “km77”, από τα χέρια των οποίων έχουν περάσει εκατοντάδες μοντέλα. Τελευταία ήταν η shooting brake εκδοχή της 100% ηλεκτρικής Taycan, Cross Turismo, που μολονότι δεν εμφάνισε επίφοβες κλίσεις και δεν έγειρε ζητήματα ασφαλείας, δεν κατάφερε να ελιχθεί ανάμεσα στις συστάδες κώνων με ταχύτητα μεγαλύτερη των 74 χλμ./ώρα.

Advertisement

Πολλοί ήταν, μάλιστα, εκείνοι που προβληματίστηκαν, διερωτώμενοι «πώς γίνεται ένα μοντέλο που φέρει την υπογραφή της Porsche να σημειώνει μια επίδοση που έχει επιτευχθεί από πληθώρα “γήινων” μοντέλων;»

Άλλοι, μάλιστα, θυμήθηκαν την επίδοση του Citroen Xantia που σε δοκιμασία η οποία διεξήχθη το 1999 από τους test drivers του Teknikens Värld είχε καταφέρει να την ολοκληρώσει αγόγγυστα με ταχύτητα εισόδου 85 χλμ./ώρα.

Advertisement

Φυσικά, οι σημερινές προδιαγραφές του τεστ (ISO 3888-2) είναι σημαντικά αυστηρότερες απ’ ότι πριν 22 χρόνια και ως εκ τούτου, το km77 αποφάσισε να το επαναλάβει, επιστρατεύοντας τέσσερα Xantia σε άριστη κατάσταση. Δεδομένου, λοιπόν, ότι οι κώνοι τοποθετήθηκαν πλησιέστερα μεταξύ τους και οι διάδρομοι στένευσαν, ήταν ανέφικτο να επαναληφθεί η ακραία επίδοση των 85 χλμ./ώρα.

Αλλά τα 73 χλμ./ώρα που αποτελεί τη μέγιστη ταχύτητα εισόδου, μόνο αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί καθώς ήταν μόλις 1 χλμ./ώρα μικρότερη απ’ ό,τι της Taycan Cross Turismo.

Advertisement

Και εδώ αναδύεται το εξής ερώτημα: Πώς γίνεται ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 20ετίας, με αργό τιμόνι και δίχως ESP να κοιτά στα μάτια ένα υπερσύγχονο σπορ μοντέλο της Porsche με εξελιγμένη ανάρτηση, πλούσιες τεχνολογίες και κορυφαίο σύστημα διεύθυνσης;

Είναι τα δύο μοντέλα εξίσου ικανά στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ή τα τεστ αποφυγής ταράνδου υπολείπονται αξιοπιστίας;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς στρίβει υπό πίεση η νέα Mercedes S-Class; (+video)
Πώς στρίβει υπό πίεση το Jeep Renegade 4xe;
Πώς στρίβει υπό πίεση το ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV; (+video)