Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Stellantis: Η ηλεκτροκίνηση ενέχει μεγάλα κοινωνικά ρίσκα

Ελλάδα 14:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Η ηλεκτροκίνηση ενέχει μεγάλα κοινωνικά ρίσκα

ΝΕΑ

Stellantis: Η ηλεκτροκίνηση ενέχει μεγάλα κοινωνικά ρίσκα

ΝΕΑ

Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου της, χωρίς, όμως, να αγνοεί τους κινδύνους που εγκυμονεί η ηλεκτρική κινητικότητα. 

Advertisement
Advertisement

Η στρατηγική της Κομισιόν για κατάργηση των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης μέχρι το 2035, συνιστά μια πολιτική απόφαση που ενέχει μεγάλα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ρίσκα, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stellantis, Carlos Tavares.

Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, που προέκυψε από τη συγχώνευση των Fiat Chrysler και PSA, συμπλήρωσε ένα έτος ζωής και ήδη υλοποιεί το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της.

Η ανάγκη, ωστόσο, μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, σύμφωνα με τον Tavares δεν αποτελεί μια πρωτοβουλία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά μια επιταγή της πολιτικής ηγεσίας.

Advertisement
Advertisement

«Είναι ξεκάθαρο πως η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που έχει επιλεχθεί από τους πολιτικούς και όχι από τη βιομηχανία.», ανέφερε σε συνεντεύξεις του στη γαλλική Les Echos, τη γερμανική Handelsblatt, την ιταλική Corriere della Sera και την ισπανική El Mundo.

Το αφεντικό της Stellantis φαίνεται πως συμμερίζεται την ανησυχία πολλών εργαζόμενων, σχετικά με την ανεργία που ενδέχεται να επιφέρει η ηλεκτρική κινητικότητα, δεδομένου ότι η παραγωγή ηλεκτρικών είναι λιγότερη απαιτητική από αυτή των συμβατικών οχημάτων.

Carlos Tavares PSA-FCA CEO

Carlos Tavares

Επιπροσθέτως, οι απαιτήσεις της Κομισιόν για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050 δεν απαιτεί από τους κατασκευαστές απλά τη θυσία των αυτοκινήτων diesel και βενζίνης στο βωμό των ηλεκτρικών, αλλά και γιγαντιαίες επενδύσεις για τον μετασχηματισμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεών τους, ή και την δημιουργία καινούριων εργοστασίων.

Advertisement

Ο Tavares προσπάθησε να κατευνάσει τους φόβους των εργαζομένων, εμμένοντας στην υπόσχεση του ότι δεν θα προχωρήσει στο κλείσιμο εργοστασίων επί ευρωπαϊκού εδάφους, αν και κατανοεί ότι η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί κάποιες θυσίες.

Ο CEO της Stellantis εστιάζει στα υπέρογκα κόστη παραγωγής (κυρίως λόγω των μεγάλων τιμών στην ενέργεια) στα ιταλικά εργοστάσια και ζητά από την ιταλική κυβέρνηση να παρέχει χείρα βοηθείας.

Advertisement

Το περιβαλλοντικό ρίσκο

Πέρα από το κοινωνικό αντίκτυπο, η ηλεκτρική κινητικότητα για τον Tavares έχει και σημαντικές περιβαλλοντικές προεκτάσεις. Όπως επισήμανε, «βάσει του υφιστάμενου ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας και να αρχίσει να φτάνει στα “πράσινά” επίπεδα ενός υβριδικού οχήματος , το οποίο κοστίζει το μισό από ένα ηλεκτρικό».

Ο Tavares βασίζει τον ισχυρισμό του στο γεγονός ότι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα και όχι από την «καθαρή» ενέργεια των Ανανεώσιμων Πηγών.

Advertisement

Επίσης επισημαίνει και το αυξημένο κόστος αγοράς των ηλεκτρικών σε σχέση με τα υβριδικά, τονίζοντας πως όσοι ανήκουν στη μεσαία οικονομικά τάξη θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, οπότε προτείνει για ακόμα μια φορά την  εξαίρεση των υβριδικών.

Η Stellantis αποκαλύπτει το πλάνο της

Πλέον ο όμιλος εστιάζει στο μακροπρόθεσμο πλάνο της, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί με κάθε επισημότητα την 1η Μαρτίου, έχοντας ως κεντρικού πυλώνες την ψηφιοποίηση και τις υπηρεσίες διαμοιρασμού (car sharing) των οχημάτων.

«Δεν είναι τυχαίο ότι η Stellantis γεννήθηκε ακριβώς όταν ο κόσμος απαιτούσε ένα νέο είδος πνεύματος, για παροχή καθαρής, συνδεδεμένης, προσιτής και ασφαλούς ελευθερίας κινητικότητας για όλους», υπογραμμίζει ο Tavares.

Από τη σύστασή της μέχρι και σήμερα, η Stellantis έχει λανσάρει περισσότερα από 10 νέα οχήματα στις διάφορες μάρκες της και έχει προγραμματίσει επενδύσεις άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2025 πάνω στην ηλεκτροκίνηση και το προηγμένο λογισμικό.

Ήδη η γκάμα της εμπερικλείει 33 εξηλεκτρισμένα οχήματα, ενώ μέσα στους 18 επόμενους μήνες αναμένονται ακόμα 8 αμιγώς ηλεκτρικά.

Ακόμα, ποντάρει πολλά στο εξελιγμένο software και ως εκ τούτου ετοιμάζεται να ενισχύσει τις συνεργασίες της με εταιρείες όπως η Amazon, η Waymo, η BMW και η Foxconn.

«Η Stellantis θα κάνει τη διαφορά στο απαιτητικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε. Είναι καθήκον μας και χάρη στην ανταγωνιστική μας νοοτροπία, είμαι βέβαιος ότι τα αστέρια μας θα συνεχίσουν να λάμπουν». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Tο Chrysler Airflow μας αποκαλύπτει τα μελλοντικά EV της Stellantis
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 200 vs Peugeot 3008 PureTech 130
Video: To σικάτο Citroen C3 Saint James