Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σωτήρης Κοντιζάς: Όχι ένας απλός Chef

Ελλάδα 16:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σωτήρης Κοντιζάς: Όχι ένας απλός Chef

ΝΕΑ

Σωτήρης Κοντιζάς: Όχι ένας απλός Chef

ΝΕΑ

Λίγα λεπτά παρέα με τον Σωτήρη Κοντιζά αρκούν για να αντιληφθούμε το βάθος της  προσωπικότητάς του και την επίδραση που έχει στον χώρο της εστίασης.

Advertisement
Advertisement

Μας έκανε επίσης να εκπλαγούμε από τις γνώσεις του πάνω στα αυτοκινητικά δρώμενα.

Οι περισσότεροι από εμάς τον γνωρίσαμε το 2017, ως κριτή στην επιτυχημένη τηλεοπτική εκπομπή «Master Chef», όπου πραγματικά δίνει έναν ιδιαίτερο τόνο. Όμως, η καριέρα του σεφ Σωτήρη Κοντιζά ξεκινά από το μακρινό 2006, όταν και έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο δίπλα στον μέντορά του Χριστόφορο Πέσκια, στο εστιατόριο «48». Κατόπιν έκανε το βήμα εμπρός, αναλαμβάνοντας την κουζίνα του «P-Box» και ακολούθησε η διαδρομή του στο εξωτερικό, θέλοντας να γνωρίσει τη μαγειρική κουλτούρα άλλων χωρών και ευρωπαϊκών πόλεων, όπως της Κοπεγχάγης και του Λονδίνου.

To 2015 ανοίγει στο κέντρο της Αθήνας το εστιατόριο “Nolan” μαζί με τους Κ. Πισιώτη και Μ. Μπαμπούνη (ομάδα Nolanverse), το οποίο καθιερώθηκε αμέσως ως ένας από τους πιο πρωτοποριακούς χώρους εστίασης λόγω κυρίως της πρωτότυπης fusion κουζίνας του. Στα τέλη του 2018 ξεκίνησε τη λειτουργία του το “Proveleggios” στην περιοχή του Κεραμεικού, ενώ φέτος εγκαινιάστηκε το τρίτο project “Sweet Nolan”.

Advertisement
Advertisement

Γνωρίζοντας ότι ο Σωτήρης Κοντιζάς έχει ρίζες από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου  (η μητέρα του είναι Γιαπωνέζα), το ενδιαφέρον να τον γνωρίσω ήταν πραγματικά μεγάλο. Εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον για το CAR, ωστόσο, έχει και η σύνδεσή του με τον κόσμο της αυτοκίνησης, από την «τρέλα» του με το ηλεκτρονικό παιχνίδι «Gran Turismo 7» μέχρι την άρρηκτη σχέση του με τη Mazda. Ποιοι είναι, λοιπόν, οι δεσμοί του σεφ με την αντισυμβατική ιαπωνική φίρμα; Πέραν των συχνών επισκέψεών του στο Τόκιο, ο πατέρας του εργαζόταν στην εταιρεία Sumitomo,  η οποία συνεργαζόταν με τον τέως επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα της Mazda στην Ελλάδα, ΕΛΜΑ, κάτι που σημαίνει ότι ο Κοντιζάς senior είχε στην κατοχή του μοντέλα όπως το 121 του Philippe Starck, το Xedos και το 626.

Είναι πρωί, πάνω στον πεζόδρομο όπου βρίσκεται το «Proveleggios», μπροστά από το οποίο έχει οριστεί το ραντεβού με τον σεφ. Τα MX-5 και CX-30, έτοιμα και καλογυαλισμένα μας περιμένουν για να αποτυπωθούν στον φακό του Χρήστου, μαζί με τον Σωτήρη Κοντιζά,  ο οποίος καταφτάνει με διάχυτη την cool αύρα που τον διακρίνει.

Advertisement

Τρεις γουλιές espresso και είμαστε έτοιμοι για τη συνέντευξη.  Ποια είναι τα κοινά στοιχεία που ενώνουν τον σεφ Σωτήρη Κοντι ζά και τη Mazda;. «Με τη Mazda έχουμε ξεκινήσει μία από τις πιο ωραίες συνεργασίες, που έχει δέσει πολύ. Πραγματικά περνάω πάρα πολύ ωραία, με το αποτέλεσμα να είναι one of a kind. Για να έχει ουσία η σχέση θα πρέπει να διαθέτει και τις ανάλογες βάσεις, όπως την αγάπη που έχω για τα αυτοκίνητα. Επίσης, σημαντικός παράγοντας για να αναπτυχθεί η παραπάνω σχέση ήταν και η επαγγελματική δραστηριότητα του πατέρα μου».

Το μοντέλο που αποτελούσε γι’ αυτόν το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης ήταν -και εξακολουθεί να είναι- το MX-5: «Θυμάμαι το 2000, όταν κυκλοφορούσε η 2η γενιά (NB), που θεωρώ ότι είχε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα “οπίσθια”, ο πατέρας μου μου είπε ότι εφόσον μπω σε οποιαδήποτε πανεπιστημιακή σχολή της Αθήνας με  τα λεφτά της επαρχίας που θα γλυτώσουμε θα μου αγοράσει ένα MX-5. Είχα τρελαθεί! Περνάω, λοιπόν, στο Πάντειο και περιμένω εναγωνίως το αυτοκίνητο. Περνάνε κάποια χρόνια και φτάνει η στιγμή που ο μικρότερος αδελφός μου μπαίνει στο τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Ο πατέρας μας νομίζει ότι έχω ξεχάσει το δώρο που μου υποσχέθηκε κι έτσι μια μέρα εμφανίζεται με τα κλειδιά ενός Hyundai Getz, το οποίο, εντάξει, αποδείχθηκε όντως φοβερά αξιόπιστο, αλλά MX-5 δεν ήταν».

Advertisement

Όμως τι πραγματικά «τον φτιάχνει» με τη Mazda; «Πέρα από την ιστορία  της, θεωρώ ότι είναι ίσως η μοναδική από τις εταιρείες που φτιάχνουν  ξεχωριστά μοντέλα με την δική τους σχεδιαστική ταυτότητα, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό. Για παράδειγμα γουστάρω πολύ τον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στο MX-5 μου. Δεν μπορώ άλλο τις πολύπλοκες οθόνες αφής του infotainment, θεωρώ ότι δεν συμβαδίζουν με την απόλαυση που σου προσφέρει η οδήγηση. Σπαταλάς πολύ χρόνο για να ρυθμίσεις τη λειτουργία του ηχοσυστήματος ή τον κλιματισμό».

Θεωρεί ότι η φιλοσοφία Jinba Ittai της Mazda, που εκφράζει τη σύνδεση οδηγού και αυτοκινήτου στο maximum, έχει ισχύ και στη γαστρονομία;

Μπορεί ένας πελάτης να «συνδεθεί» με ένα συγκεκριμένο πιάτο; «Θέλω να προσφέρω πιάτα απλά, χωρίς καμιά διάθεση εντυπωσιασμού. Να ικανοποιούν πρωτίστως τον άνθρωπο. Από εκεί και πέρα υπάρχει η πιθανότητα ο κάθε ένας να ταυτιστεί με ένα συγκριμένο πιάτο».

Advertisement

Οι τάσεις της εποχής με την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης δεν τον αφήνουν αδιάφορο. Ποια είναι η άποψή του; «Προς το παρόν δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι τα οφέλη της. Υπάρχουν ακόμα και σε μένα ερωτήματα και απορίες που αφορούν τις μπαταρίες, τα κόστη φόρτισης και το κατά πόσο είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πραγματικά φιλικά προς το περιβάλλον. Όπως επίσης και για τον χρόνο που πρέπει να ξοδέψει κάποιος μπροστά από έναν φορτιστή, στην περίπτωση που χρειαστεί να διανύσει μια μεγάλη απόσταση. Θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν ταξίδευα προς Λάρισα, όπου σταμάτησα στα ΣΕΑ Αταλάντης. Και επειδή μου αρέσει να μιλάω με τον υπόλοιπο κόσμο, ρώτησα έναν ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που περίμενε να το φορτίσει. Τον ρωτάω, λοιπόν, πόση ώρα περιμένει και μου απαντά “σεφ, γύρω στα 40 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από το 0% στο 40% Το πάτησα λίγο παραπάνω μέχρι εδώ”. Από την άλλη πιστεύω πολύ στην μικροκινητικότητα καθώς θα άλλαζε πολύ την εικόνα στο κέντρο της Αθήνας».

Ποια είναι η πιο δυνατή ανάμνηση που έχει βιώσει πίσω από τη θέση του οδηγού; «Τώρα που έχω στη διάθεσή μου το ΜΧ-5, το πρόγραμμά μου συχνά είναι πιεσμένο και δεν καταφέρνω να το απολαύσω σε συναρπαστικές διαδρομές. Το οδηγώ όμως συχνά στην εθνική οδό. Πάντως αυτό που θυμάμαι πιο έντονα έως τώρα είναι η στιγμή που ξύπνησα ένα πρωί, πήρα τα απολύτως απαραίτητα, άνοιξα την οροφή και με μουσική παρέα τους αγαπημένους μου Dire Straits, έφτασα μέχρι τη Λάρισα. Μιλάμε για πώρωση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Mazda CX-60 στη Γερμανία (+video)
Ένα Βικτωριανό τούνελ σε ρόλο… αεροδυναμικής σήραγγας! (+video)
Τα πάντα μέσω της εφαρμογής MyMazda (+video)