Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σοκ! Τα e-Fuels φθάνουν μόνο για το 2% του στόλου των ΙΧ

Ελλάδα 6:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σοκ! Τα e-Fuels φθάνουν μόνο για το 2% του στόλου των ΙΧ

ΝΕΑ

Σοκ! Τα e-Fuels φθάνουν μόνο για το 2% του στόλου των ΙΧ

ΝΕΑ

Μόλις 5 εκατ. αυτοκίνητα από τον προβλεπόμενο στόλο των 287 εκατ. της ΕΕ θα μπορούσαν να λειτουργούν πλήρως με συνθετικό καύσιμο το 2035.

Advertisement
Advertisement

Οι ισχυρισμοί ότι η εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων (e-Fuels) από την απαγόρευση των κινητήρων της ΕΕ για τα νέα αυτοκίνητα θα βοηθούσε στην απομάκρυνση των ανθρακούχων εκπομπών του υπάρχοντος στόλου αυτοκινήτων δεν ισχύουν.

Η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων ελπίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να βοηθήσουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να ξεφύγουν από την προτεινόμενη απαγόρευση πωλήσεων στην ΕΕ το 2035.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα συγκεκριμένες ομάδες επισημαίνουν ότι επιτρέποντας τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα θα βοηθήσει στην κλιμάκωση της τεχνολογίας για την κατασκευή «καθαρότερων» αυτοκινήτων. Ωστόσο, νέα ανάλυση , με βάση τα δεδομένα του ίδιου του λόμπι πετρελαίου, δείχνει ότι έως το 2035 τα υπάρχοντα συνθετικών καύσιμα θα μπορούν να τροφοδοτήσουν μόλις το 2% όλων των αυτοκινήτων στους δρόμους της Ευρώπης!

Η παραγωγή συνθετικών καυσίμων, τα οποία είναι χημικά παρόμοια με τη βενζίνη και το diesel, θα είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο μέχρι την προγραμματισμένη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Μόλις 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα από τον προβλεπόμενο στόλο των 287 εκατομμυρίων της ΕΕ θα μπορούσαν να λειτουργούν πλήρως με συνθετικό καύσιμο το 2035, σύμφωνα με την ανάλυση του green group Transport & Environment (T&E) για τους όγκους που προβλέπει ο κλάδος.

Η T&E επισημαίνει ότι τα συνθετικά καύσιμα στα αυτοκίνητα είναι ένας «Δούρειος Ίππος» για τις εταιρείες πετρελαίου και τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να καθυστερήσουν τη μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών. Κάλεσε τους νομοθέτες της ΕΕ να αντισταθούν στην πίεση των βιομηχανιών για τη χρήση συνθετικών καυσίμων.

Advertisement

Ο Yoann Gimbert, αναλυτής e-κινητικότητας στην T&E, δήλωσε: «Τα συνθετικά καύσιμα παρουσιάζονται ως ένας ουδέτερος σε άνθρακα τρόπος για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αλλά τα δεδομένα της ίδιας της βιομηχανίας δείχνουν ότι θα είναι αρκετά μόνο για ένα μικρό κλάσμα αυτοκινήτων στο δρόμο. Οι νομοθέτες θα πρέπει να κλείσουν την πόρτα σε αυτόν τον Δούρειο Ίππο για τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων».

Advertisement

Η πρόβλεψη της βιομηχανίας βασίζεται σε συνθετικά καύσιμα που παράγονται στην ΕΕ, αλλά η πρόβλεψή της περιλαμβάνει άνθρακα που δεσμεύεται από βιομηχανικές εκπομπές ρύπων και δεν είναι σαφές πόση από την ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί θα προέρχεται από ΑΠΕ. Επίσης ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα θα ήταν ακόμη μικρότερος εάν χρησιμοποιούνταν μόνο συνθετικά καύσιμα με ουδέτερο άνθρακα – αυτά που κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές και CO2 που δεσμεύεται απευθείας από τον αέρα.

Η T&E είπε ότι τα σχέδια της βιομηχανίας να εισάγει κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα σε τεράστια κλίμακα δεν είναι ρεαλιστικά καθώς δεν υπάρχουν εργοστάσια παραγωγής και παγκόσμια πρότυπα για την πιστοποίηση συνθετικών καυσίμων. Η εισαγωγή συνθετικών καυσίμων από άλλες χώρες θα καθυστερούσε επίσης τις προσπάθειες στις λιγότερο ανεπτυγμένες οικονομίες για την απαλλαγή από τον άνθρακα από τους δικούς τους τομείς μεταφορών και ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο Yoann Gimbert επισήμανε ότι: «Στην Ευρώπη, τα συνθετικά καύσιμα για αυτοκίνητα θα απορροφούσαν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές που απαιτείται για την υπόλοιπη οικονομία. Είναι επίσης αφελές να υποθέσει κανείς ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες, ορισμένες από τις οποίες δεν διαθέτουν ισχύ για τις βασικές τους ανάγκες, θα εξοικονομούσαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για συνθετικά καύσιμα στα αυτοκίνητα της Ευρώπης μόνο και μόνο για να ταιριάζουν στα συμφέροντα των κατασκευαστών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τα συνθετικά καύσιμα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα για τα αεροπλάνα και τα πλοία, τα περισσότερα από τα οποία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μπαταρίες για την αφαίρεση του άνθρακα».

Advertisement

Τα συνθετικά καύσιμα είναι επίσης μια πολύ λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον λύση για τα αυτοκίνητα από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι το 2030, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα εκπέμπει 53% λιγότερο CO2 κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του από ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με συνθετικά καύσιμα, επιβεβαιώνει η πιο πρόσφατη ανάλυση.

Η καύση συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα δεν θα μειώσει επίσης τις τοξικές εκπομπές από μια από τις μεγαλύτερες πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Πέρυσι, οι εργαστηριακές δοκιμές έδειξαν ότι ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει συνθετικά καύσιμα εξάγει τόσες τοξικές εκπομπές NOx όσες και τα ορυκτά καύσιμα. Τα συνθετικά καύσιμα θα παραμείνουν επίσης ακριβά στην παραγωγή για κάποιο χρονικό διάστημα, και η λειτουργία ενός αυτοκινήτου με συνθετικά καύσιμο θα κοστίσει στον μέσο οδηγό 10.000 ευρώ περισσότερο σε διάστημα πέντε ετών από το να λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία. Τα συνθετικά καύσιμα στις οδικές μεταφορές είναι εξαιρετικά αναποτελεσματικά σε σύγκριση με την άμεση ηλεκτροδότηση. Η εναλλαγή μόνο του 10% των αυτοκινήτων με συνθετικά καύσιμα και ένα άλλο 10% με υδρογόνο θα ωθούσε τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 36% .

Οι νομοθέτες της ΕΕ οριστικοποιούν επί του παρόντος τους κανόνες για την προτεινόμενη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. Ο επόμενος γύρος διαπραγματεύσεων θα πραγματοποιηθεί στις 27 Οκτωβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ρυπογόνα και τα συνθετικά καύσιμα!
Η Porsche ποντάρει στα e-fuels
Ποτε τα ηλεκτρικά ΙΧ θα είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης-diesel;