Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Skoda: Το Euro VII απειλεί τις θέσεις εργασίας μας

Ελλάδα 6:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Skoda: Το Euro VII απειλεί τις θέσεις εργασίας μας

ΝΕΑ

Skoda: Το Euro VII απειλεί τις θέσεις εργασίας μας

ΝΕΑ

Το νέο πρότυπο Euro VII για την προστασία του περιβάλλοντος αναμένεται να ισχύσει σε περίπου δύο χρόνια. Ωστόσο, η επικείμενη εφαρμογή του έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από τις εταιρείες.

Advertisement
Advertisement

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αυστηροποίηση εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα από τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα ακούει στη ονομασία Euro VII.

Το νέο πρότυπο θα αντικαταστήσει το Euro VI. Αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από την πρώτη Ιουλίου 2025 για τα καινούργια επιβατικά οχήματα όπως και τα ελαφρά επαγγελματικά και από την πρώτη Ιουλίου 2027 για τα καινούργια βαριά επαγγελματικά (λεωφορεία και φορτηγά). Στο κείμενό του περιλαμβάνει κάποιες εξαιρέσεις οι οποίες αφορούν μόνο σε εταιρείες με μικρό ετήσιο όγκο κατασκευής αυτοκινήτων.

Όμως, τα αυστηρά όρια που προβλέπει το Euro VII έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από τους μαζικούς κατασκευαστές οι οποίοι θεωρούν ότι η εφαρμογή του είναι ανέφικτη χωρίς μεγάλο κόστος. Αυτό δεν αφορά μόνο στα χρήματα που θα χρειαστούν αλλά επεκτείνεται και στις θέσεις εργασίας που θα χαθούν εξαιτίας της ισχύος του.

Advertisement
Advertisement

Αυτό επεσήμανε ο Martin Jahn, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Skoda, o οποίος δήλωσε ότι εάν η «Κομισιόν» δεν αλλάξει το τελικό προτεινόμενο κείμενο του προτύπου η εταιρεία θα χρειαστεί να απολύσει 3.000 εργαζόμενούς της και να διακόψει την παραγωγή κάποιων από τα μοντέλα της τα οποία προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.

Συγκεκριμένα, ο Martin Jahn είπε: «Εάν το πρότυπο Euro VII ψηφιστεί όπως είναι τώρα αυτό σημαίνει ότι η Skoda Auto θα χρειαστεί να κλείσει ένα εργοστάσιό της επειδή θα σταματήσει η παραγωγή των μικρότερων μοντέλων μας, των Fabia, Scala και Kamiq. Κατά συνέπεια, θα χαθούν τουλάχιστον 3.000 θέσεις εργασίας.

Advertisement

»Όμως, δεν θα είναι μόνο αυτές. Σε μια τέτοια περίπτωση θα επηρεαστούν και άλλοι κλάδοι (οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή αυτοκινήτων). Συνολικά, περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας κινδυνεύουν στην Τσεχία», επισήμανε ο Jahn.

Advertisement

Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν καλέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε διαπραγματεύσεις για να βρεθεί ένας κοινός τόπος και να πάψουν οι αντιδράσεις. Οι συνομιλίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός της χρονιάς, όπως έχει ανακοινωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εκπομπές ρύπων: Το αγκάθι του Euro 7
«Πόλεμος» στην ΕΕ για το Euro 7 – Η θέση της Ελλάδας
Tο Euro 7 αφορά και τα ηλεκτρικά;

 

Advertisement