Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Που το πάει η Dodge;

Ελλάδα 9:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Που το πάει η Dodge;

Mobility

Που το πάει η Dodge;

Mobility

Στη SEMA του 2022, οι ιθύνοντες της εταιρείας έκαναν εντύπωση λέγοντας πως η Dodge δεν θέλει να πουλάει απλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά «αμερικάνικα e-muscle cars»!

Advertisement
Advertisement

Η Dodge παρουσιάζει το Charger Daytona SRT Concept που κάνει ήχο από κινητήρα V8, ενώ έχει και καλύτερες επιδόσεις, φέρνοντας τα muscle cars στο μέλλον.

Αν το μέλλον της αυτοκίνησης είναι μόνο ηλεκτρικό, η Dodge θέλει να διαχωρίσει τη θέση της από τους υπόλοιπους κατασκευαστές, ακόμα και μέσα στον Όμιλο Stellantis όπου βρίσκεται. Προφανώς στόχος των ιθυνόντων είναι να «βρουν» ένα «ρόλο» στην εταιρεία, προκειμένου να υπάρχει και την επόμενη μέρα, όταν δηλαδή η ηλεκτροκίνηση θα είναι και η μοναδική μορφή αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Αυτό σαν συνολικό concept που αφορά μια ολόκληρη εταιρεία (και ένα σεβαστό αριθμό εργαζόμενων σε αυτή) μπορεί να φαίνεται δύσκολο αλλά ίσως και να κρύβει τη «συνταγή» που θα διατηρήσει αυτούσια ως μέγεθος την εταιρεία και -έστω με κάποιους κλυδωνισμούς- θα περάσει στη νέα εποχή συνεχίζοντας να γράφει ιστορία.

Το πρωτότυπο που παρουσίασε στη SEMA, δείχνει πως «χώρος» για ανάπτυξη τέτοιας ιδέας, υπάρχει και η Dodge μπορεί να την «καλύψει» ιδανικά. Απόδειξη της ικανότητάς της αυτής, θα είναι η έκδοση παραγωγής του Charger Daytona SRT Concept, του μοντέλου που φέρνει την αισθητική της εταιρείας στη νέα εποχή και κρατώντας τη διάθεση των muscle car στα οποία έχει «γράψει χιλιόμετρα» η εταιρεία.

Advertisement

Η επόμενη μέρα των muscle cars, προφανώς δεν θα έχει χρώμιο – κάτι που τα χαρακτήριζε στο παρελθόν, ιδιαίτερα εκείνα της Dodge. Όπως και με πολλά άλλα ηλεκτρικά, η φωτεινή υπογραφή μπροστά και πίσω θα είναι πλέον η ταυτότητα, τόσο του αυτοκινήτου, όσο και της μάρκας ολόκληρης, με στενές λωρίδες LED σε μορφή συνεχούς πλαισίου και με φωτιζόμενο λογότυπο στο κέντρο τους.

Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, το λογότυπο που βλέπουμε, είναι μια επανερμηνεία του Fratzog που χρησιμοποιούσε η Dodge τις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Ένα άλλο σημείο που αξίζει να σταθούμε καθότι αποτελεί «γέφυρα» με το ένδοξο παρελθόν της εταιρείας, είναι η μεταφορά της «φτερούγας» για την οποία έχει γίνει διάσημο το αυθεντικό Dodge Charger Daytona.

Advertisement

Μπορεί στο πρωτότυπο να έχει μεταφερθεί μπροστά (!) αλλά παραμένει μια επιλογή με υψηλή αξία στη συνολική αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. Πίσω, ούτως ή άλλως, το πρωτότυπο έχει το διαχύτη χαμηλά στον προφυλακτήρα, που όπως αποδεικνύεται είναι εξίσου αποτελεσματικός με το να είχε το αυτοκίνητο μια μεγάλη αεροτομή.

Οι σχεδιαστές εσωτερικών χώρων έχουν ευθυγραμμίσει με συνέπεια το ταμπλό με τη θέση του οδηγού, δίνοντας μια κλίση στην κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών, προκειμένου να δίνει προτεραιότητα στον έλεγχο των ενδείξεων από τον οδηγό. Ο φωτισμός περιβάλλοντος, που εκτείνεται από τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα, δίνει στο Dodge ένα τρισδιάστατο εφέ.

Advertisement

Με τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Auto, Sport, Track και Drag), καθώς επίσης και το Powershot που κάνει την απόδοση σημαντικά υψηλότερη για περιορισμένο χρονικό διάστημα, για χρήση σε μια απαιτητική προσπέραση για παράδειγμα, το πρωτότυπο δείχνει τη σημασία της Dodge στις επιδόσεις. Στις προθέσεις της εταιρείας είναι να διατεθεί το μοντέλο με εισαγωγική έκδοση 462 ίππων και με διάφορα ενδιάμεσα στάδια βελτίωσης, να φτάνει έως τα 680 άλογα.

Η STLA Large πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το πρωτότυπο, είναι ικανή για φιλοξενία μπαταρίας έως και 118 kWh, γεγονός που θα επιτρέπει στην αυτονομία του αυτοκινήτου να αναφέρεται έως και 800 χιλιόμετρα. Φυσικά, κάτι τέτοιο για όποιον θέλει τις επιδόσεις του e-Muscle, δεν θα έχει σε καμία περίπτωση πρακτική εφαρμογή. Για την ευχαρίστηση των οδηγών, η Dodge έχει προβλέψει και την ύπαρξη κάποιων έξτρα στοιχείων.

Για παράδειγμα, το κιβώτιο ταχυτήτων E-Rupt, διαθέτει ένα ηλεκτρομηχανικό κύκλωμα για να προσομοιώνει τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων και τα σχετικά τραντάγματα στο αμάξωμα. Επιπλέον, υπάρχει η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας «Fratzonic chamber exhaust», η οποία αποτελείται από έναν ενισχυτή και ένα είδος ηχείου από τα οποία θα προκύπτει ένας ήχος κινητήρα. ότι παράγουν θόρυβο κινητήρα.

Όλα τα παραπάνω ακούγονται ιδιαίτερα θελκτικά για μια μάρκα που θέλει να διατηρήσει τη χαρά των οδηγών και στη νέα ηλεκτρική εποχή, δίνοντας με ένα συγκεκριμένο τρόπο «γέφυρες» με το παρελθόν. Αυτός είναι ίσως και ο μόνος τρόπος για να μπορεί μια μάρκα να διαφοροποιηθεί από τη μάζα των ηλεκτρικών που θα αρχίσουν σε ακόμα μεγαλύτερη συχνότητα να έρχονται στις αγορές, προσπαθώντας να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες.

Αυτό που μένει να δούμε, είναι πως θα φτάσει ένα τέτοιο concept στην παραγωγή. Αν θα διατηρήσει τη μορφή του αλλά και όλα όσα σε μορφή πρωτοτύπου, το κάνουν να φαίνεται πιο δελεαστικό. Δεν είναι σίγουρο αν είναι μόνο θέμα βούλησης των ιθυνόντων της Dodge αλλά και του Ομίλου Stellantis γενικότερα.

Σημαντικό ρόλο παίζει και το πώς θα διαμορφωθεί το τοπίο της αγοράς του αυτοκινήτου συνολικά, έτσι ώστε να υπάρχει στην πραγματικότητα «χώρος» για τέτοιες «διαφορετικές» προτάσεις που θα απέχουν από τα «απλά» μεταφορικά μέσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το επόμενο Volkswagen Tiguan θα είναι και ηλεκτρικό
Honda: Ομάδες την έχουν ήδη προσεγγίσει για το 2026
Απίστευτο Honda CR-V Hybrid με 800 ίππους (+video)