Πού έχει λογική να κατασκευάζεται το Tesla των 25.000 δολαρίων;
ΝΕΑΠού έχει λογική να κατασκευάζεται το Tesla των 25.000 δολαρίων;
ΝΕΑΗ απόφαση της Tesla να κατασκευάσει ένα νέο μοντέλο το οποίο θα είναι το πιο φτηνό της γκάμας της δεν θα έχει μόνο πλεονεκτήματα.
Τα μοντέλα της Tesla ξεχωρίζουν αλλά έχουν και το ανάλογο κόστος για την απόκτησή τους. Η απόφαση του Ίλον Μάσκ, για αναπάντεχες και αλλεπάλληλες μειώσεις της τιμής τους προκάλεσε πλήθος σχολίων, αλλά φαίνεται να είχε αποτέλεσμα στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας.
WHAT CAR
Βεβαίως, όσο και να μειώθηκε το ποσό απόκτησής των υπαρχόντων μοντέλων της, το ποσό που απαιτείται παραμένει σχετικά υψηλό, κάτι που ισχύει και για τα ηλεκτροκίνητων όλων των εταιρειών. Επίσης, αυτό είναι ένα προσωρινό μέτρο, όπως αποδεικνύεται.
Ένα από τα μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδια του Μάσκ είναι η εξέλιξη και κατασκευή ενός νέου μοντέλου της Tesla το οποίο θα κοστίζει 25.000 δολάρια (περίπου 23.350 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να αλλάξει όλη η κατασκευαστική διαδικασία, όπως και η πλατφόρμα στην οποία αυτό θα βασίζεται. Δηλαδή πρέπει να μειωθεί το κόστος παραγωγής ώστε η αμερικανική εταιρεία να έχει κέρδος σε κάθε αυτοκίνητο που πουλά, παρότι η τιμή του θα είναι μικρή, συγκριτικά.
Η δημιουργία ενός προσιτού αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν πάντα στα σχέδια του Μάσκ από τότε που ανέλαβε τη διοίκησή της Tesla. Όμως αυτό ήταν αδύνατον να συμβεί σε μια εταιρεία η οποία αναπτυσσόταν και χρειαζόταν χρήματα για να επιβιώσει στο περιβάλλον όπου επικρατούν οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκίνητων.
Πλέον, οι συνθήκες είναι τέτοιες που επιτρέπουν την ένταξη «του μοντέλου των 25.000 δολαρίων» στην γκάμα της. Ωστόσο, για να αποφέρει κέρδη στην εταιρεία θα πρέπει να γίνει προσεκτική επιλογή στο πού θα κατασκευάζεται.
Ο Ίλον Μάσκ επισκέφτηκε πρόσφατα τη Γερμανία και το εργοστάσιο της Tesla στο Gruenheide κοντά στο Βερολίνο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, μιλώντας προς τους εργαζόμενους είπε ότι το φτηνό μοντέλο της θα κατασκευάζεται εκεί.
Σε περίπτωση που σοβαρολογεί -και δεν το είπε μόνο και μόνο για να τους «χρυσώσει το χάπι»- αυτό θα είναι μια κακή επιλογή και επιχειρηματική προοπτική. Κι αυτό επειδή η Ευρώπη έχει υψηλό κόστος παραγωγής και ενέργειας, παράγοντες που είτε θα μειώσουν το περιθώριο κέρδους για την εταιρεία, είτε θα αναγκάσουν τα στελέχη της να αυξήσουν την τιμή πώλησης του νέου μοντέλου, τελικά.
Στην πρώτη περίπτωση, χάνεται η δυνατότητα αύξησης των κερδών χάρη σε ένα αυτοκίνητο το οποίο προορίζεται για πολύ περισσότερους αγοραστές.
Στη δεύτερη, παύει να ισχύει το πλεονέκτημα και το συνολικό «οικοδόμημα» του οχήματος των 25.000 δολαρίων, το οποίο θα είναι ακόμα ένα στοιχείο διαφοροποίησης της Tesla από τις υπόλοιπες εταιρείες.
Η εταιρεία θα μπορούσε να το κατασκευάζει είτε στο εργοστάσιό της στο Μεξικό είτε σε κάποια άλλη χώρα. Η δημιουργία ενός καινούργιου «Gigafactory» είτε στην Ινδία, όπως έχει γίνει γνωστό, είτε σε κάποιο κράτος της Ανατολικής Ευρώπης θα βοηθούσε προς αυτόν τον σκοπό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχεται το Tesla Model 2 των 25.000 ευρώ!
Έρχεται το τέλος της Tesla;
Οι επισκευές των Tesla από τρακαρίσματα είναι πανάκριβες