Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Πότε έρχεται το τουρκικό Togg στην Ευρώπη;

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε ότι η νέα μάρκα θα έχει κατακτήσει την τουρκική αγορά και με ένα σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο φόρτισης!

Η Togg, μια νέα τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει θέσει στον εαυτό της την πρόκληση να παράγει και να εξάγει ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Τουρκία στην Ευρώπη. Ο Gürcan Karakas, Διευθύνων Σύμβουλος της Togg, αναλύει τις φιλοδοξίες και τα σχέδια της νέας μάρκας.

Τώρα η 19η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, η Τουρκία είδε τη μέση ετήσια αύξηση του ΑΕΠ στο 5% το 2022. Η χώρα έχει γίνει «μια από τις πιο σημαντικές οικονομίες όσον αφορά τη δημιουργία πλούτου στη Μέση Ανατολή, ακριβώς πίσω από τη Σαουδική Αραβία (18η)» σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας.

Από την πλευρά της βιομηχανίας, αν η κλωστοϋφαντουργία είναι ένας πολύ ενεργός τομέας, η χαλυβουργία έχει αναπτυχθεί έντονα χάρη στους σιδηροδρόμους, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας, με παραγωγή άνω του ενός εκατομμυρίου οχημάτων ετησίως για κατασκευαστές όπως οι Honda, Hyundai, Fiat, Ford, Renault και Toyota. Σε αυτό προστίθεται η κατασκευή εξαρτημάτων.

Ωστόσο από το 2018, η άφιξη της Togg (ακρωνύμιο του Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu), μιας νέας αυτοκινητοβιομηχανίας «made in Turkey», καρπός μιας κοινοπραξίας τουρκικών εταιρειών (αγροδιατροφή, τηλεπικοινωνίες, χρηματοδότηση, χάλυβας βιομηχανία και ενέργεια) αλλάζει τα δεδομένα με μια επένδυση ύψους 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Les Echos. Στόχος του κατασκευαστή είναι να παράγει τοπικά το πρώτο τουρκικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την άνοιξη του 2023 και να πουλήσει τουλάχιστον ένα εκατομμύριο μονάδες από μια σειρά τουλάχιστον 5 μοντέλων μέχρι το 2030.

Μια μονάδα παραγωγής κατασκευάστηκε πρόσφατα στο Gemlik, μια πόλη-λιμάνι στην επαρχία της Προύσας. Θα ανοίξει επίσημα τις προσεχείς ημέρες σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας κ. Mustafa Varank.

Το μέρος δεν επιλέχθηκε τυχαία, αφού είναι η περιοχή είναι… αφιερωμένη στο αυτοκίνητο. Πολύ πριν από την κατασκευή του εργοστασίου, η Togg χάραξε στρατηγική και «τελειοποίησε τη διαδικασία», δήλωσε τότε ο Gürcan Karakas σε συνέντευξή του στη γερμανική Handelsblatt. Εάν οι πιστοποιήσεις και οι εγκρίσεις για την τουρκική αγορά έχουν περάσει χωρίς πρόβλημα, τα ευρωπαϊκά πρότυπα θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Το πρώτο αναμενόμενο ηλεκτρικό όχημα είναι ένα SUV κατηγορίας C με αυτονομία μεταξύ 300 και 500 χλμ, σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη είναι απόδοσης 147 kW (200 ίππων) με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και η δεύτερη είναι τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 294 kW (400 ίππων).

Από την άλλη, αν η αρχιτεκτονική παραμείνει πανομοιότυπη, η Togg έχει ήδη σχεδιάσει διαφορετικά σώματα των οποίων ο σχεδιασμός λαμβάνει υπόψη τα ανατολικά και δυτικά γούστα.

Μετά το SUV αναμένεται να ακολουθήσει ένα σεντάν, ένα χάτσμπακ κατηγορίας C, ένα SUV της κατηγορίας Β και ένα βαν.

Οι μπαταρίες θα παράγονται από τη Siro, μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε από την Togg και την Farasis Energy, έναν κινεζο-αμερικανό κατασκευαστή στοιχείων μπαταριών. Η τελευταία είναι γνωστό ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές αυτοκινήτων στην Κίνα, αλλά και αυτός της Mercedes-Benz. Η Farasis Energy διαθέτει δύο εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα. Οι μπαταρίες θα συναρμολογηθούν απευθείας στην τοποθεσία Gemlik ενώ η εγχώρια παραγωγή θα εξεταστεί αργότερα.

Δεν είναι εύκολο σήμερα να εισέλθεις σε μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος, ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα, μια προνομιακή περιοχή για τους Κινέζους κατασκευαστές που φτάνουν μαζικά στην Ευρώπη. Αν η απόφαση της Togg να κυκλοφορήσει πρώτα στην τοπική αγορά φαίνεται πιο σοφή, το γεγονός παραμένει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θεωρείται στην Τουρκία ως ένα εξωτικό προϊόν που προορίζεται για μια ελίτ.

Σύμφωνα με μια μελέτη της Avere και τη δικηγορική εταιρεία De Gaulle Fleurance που δημοσίευσε η Les Echos: «Μόνο 2.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη χώρα το 2021, για συνολικό στόλο που υπολογίζεται σε 6.000 μονάδες.»

Να προστεθεί ότι το δίκτυο φόρτισης είναι σχεδόν ανύπαρκτο στην Τουρκία. Ωστόσο, η κατάσταση θα πρέπει να αλλάξει με την Trugo, έναν νέο τουρκικό φορέα εκμετάλλευσης του οποίου ο στόχος είναι να εγκαταστήσει ένα δίκτυο εξαιρετικά γρήγορων τερματικών (180 kW) σε 81 τουρκικές επαρχίες.

Τέλος, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου υπάρχουν κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, η τουρκική κυβέρνηση δεν προσφέρει επί του παρόντος ενίσχυση αγοράς.

Παρά τον πληθωρισμό 80% και το γεγονός ότι οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ακόμη γνωστές λόγω των συναλλαγματικών διακυμάνσεων, η πορεία του Togg προς τα εμπρός δεν φαίνεται να επηρεάζεται. Ένας από τους λόγους που προβάλλονται είναι η υποστήριξη της τουρκικής κυβέρνησης και ειδικότερα του προέδρου της Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Έτσι, το τουρκικό κράτος έχει εν μέρει παραιτηθεί από τους φόρους που ισχύουν για τις εταιρείες και τους τόκους του δανείου που χορηγήθηκε.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας έκθεσης VivaTech στο Παρίσι, το συντακτικό επιτελείο της Numériques είχε επικοινωνήσει με την Togg, και πιο συγκεκριμένα με τον πρόεδρό του, Gürcan Karakas, πρώην διευθυντή του κατασκευαστή εξοπλισμού Bosch. Η ευκαιρία να μάθετε περισσότερα για αυτόν τον νέο κατασκευαστή αυτοκινήτων και το όραμά του για τον κλάδο.

Πώς προέκυψε η ιδέα για την Togg;

Τον Νοέμβριο του 2018, η Togg ξεκίνησε την ανάπτυξη της επωνυμίας. Όπως και με όλες τις άλλες πτυχές της Togg, αυτή η διαδικασία πραγματοποιήθηκε σε διάφορα στάδια. Το πρώτο σημείο ήταν να κατανοήσουμε τα τμήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τον τρόπο ζωής στην Τουρκία, γνωρίζοντας ότι η αφετηρία αυτής της νέας μάρκας είναι η Τουρκία, με στόχο να γίνει παγκόσμια μάρκα. Μόλις στοχεύτηκαν οι χρήστες, πραγματοποιήσαμε έρευνα προκειμένου να κατανοηθούν καλύτερα οι προσδοκίες τους και να τοποθετηθεί σωστά η επωνυμία Togg.

Ποια είναι τα κίνητρα, γνωρίζοντας ότι η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται στα σπάργανα στην Τουρκία και ότι δεν προσφέρεται βοήθεια στην αγορά;

Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια παγκόσμια ανταγωνιστική μάρκα κινητικότητας.

Πόσα μοντέλα σχεδιάζονται και ποιοι είναι οι στόχοι πωλήσεων έως το 2030;

Μετά την κυκλοφορία του μοντέλου μας SUV το 2023, θα παράγουμε σεντάν, χάτσμπακ και MPV της κατηγορίας C, καθώς και SUV της κατηγορίας Β, δίνοντάς μας μια σειρά από πέντε μοντέλα με το ίδιο DNA.

Τα σεντάν και τα χάτσμπακ της κατηγορίας C θα φτάσουν με ένα χρόνο καθυστέρηση. Η σειρά προϊόντων θα ολοκληρωθεί με το SUV-B και το MPV-C τα επόμενα χρόνια.

Γιατί η επιλογή της Pininfarina; Ποια ήταν τα κριτήρια για το σχεδιασμό των μοντέλων Togg;

Οι συνεργασίες με άλλους παίκτες διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στο οικοσύστημά μας κινητικότητας. Αν τους βρούμε στην Τουρκία, συνεργαζόμαστε μαζί τους. Διαφορετικά, συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους, οπουδήποτε στον κόσμο.

Πώς θα διαφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα Togg από ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα ενός πιο παραδοσιακού και ήδη γνωστού κατασκευαστή;

Με την Togg δημιουργούμε μια προσέγγιση εντελώς προσανατολισμένη στον χρήστη. Εάν το προϊόν που φτιάχνετε δεν γίνει ισχυρό με τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν, δεν θα διαρκέσει πολύ. Από την αρχή, ορίσαμε το αυτοκίνητό μας ως πελατοκεντρικό, έξυπνο, συνδεδεμένο, αυτόνομο, κοινόχρηστο και ηλεκτρικό και χρησιμοποιούμε αυτόν τον ορισμό για να δημιουργήσουμε όλους τους τύπους σχεδίων και ανάπτυξης προϊόντων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, εξηγούμε και καταγράφουμε την έννοια “Use-Case Mobility“, η οποία αντιπροσωπεύει αυτές τις έννοιες.

Δουλέψαμε σε περισσότερες από 350 περιπτώσεις χρήσης και καταλήξαμε σε 40 καινοτόμες ιδέες. Πάνω από 2.000 άτομα συμμετείχαν στην ποσοτική έρευνα, η οποία περιελάμβανε περισσότερες από 30 ομαδικές και ατομικές συνεντεύξεις. Δημιουργήσαμε έναν χάρτη «ταξίδι χρήστη» με βάση τις έννοιες που θεωρούμε προτεραιότητες.

Ο όρος οικοσύστημα αναφέρεται σε ένα σύστημα που σχηματίζεται από την αλληλεπίδραση μεταξύ ζώντων και μη ζωντανών οργανισμών που διατηρούν τη συνέχεια τροφοδοτώντας ο ένας τον άλλον.

Από την άλλη πλευρά, το οικοσύστημα κινητικότητας αναφέρεται σε έναν κόσμο στον οποίο όλοι οι τρόποι μεταφοράς και όλα τα είδη υπηρεσιών που προσθέτουν αξία στη ζωή μας συνδέονται έξυπνα και αλληλεπιδρούν.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται γρήγορα προς ένα οικοσύστημα κινητικότητας, με νέους κανόνες δέσμευσης. Σήμερα, αυτός ο κλάδος είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη μιας ιδέας προϊόντος, την ανάπτυξη του οχήματος, την κατασκευή του, την πώλησή του και την παροχή παρακολούθησης.

Επειδή μεταμορφώνουμε το αυτοκίνητο σε μια έξυπνη συσκευή κινητικότητας επόμενης γενιάς, η δουλειά μας ξεκινά εκεί που τελειώνουν οι άλλοι. Ο μετασχηματισμός που έχει σημειωθεί στον κόσμο της τηλεφωνίας συμβαίνει τώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, ως απάντηση στις νέες προσδοκίες των καταναλωτών.

Σε αυτόν τον νέο κόσμο, τα επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται σε δεδομένα είναι απαραίτητα και έχουν πολλές δυνατότητες. Μέχρι το 2035, αυτός ο κόσμος αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40-50% των μαζικών κερδών. Οι πιο ευέλικτοι, δημιουργικοί, συνεργατικοί και προσανατολισμένοι στο χρήστη οργανισμοί, και όχι οι μεγάλες ομάδες, θα είναι οι πιο επιτυχημένοι στο εγγύς μέλλον.

Στην τελευταία CES 2022 στο Λας Βέγκας, η Togg αυτοπροσδιορίστηκε ως «εταιρεία τεχνολογίας» και όχι ως κατασκευαστής αυτοκινήτων («εταιρεία αυτοκινήτων»). Τι αλλάζει αυτό; Είναι αυτό πραγματικό πλεονέκτημα;

Εφαρμογές συνδεδεμένων οχημάτων από γνωστές μάρκες παρέχουν λύσεις για αυτοκίνητα και οδήγηση, όπως δίκτυο σέρβις αυτοκινήτων και σταθμοί φόρτισης.

Η Togg είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα έξυπνο αυτοκίνητο. Το έξυπνο όχημα μας είναι ένας βοηθός που σκέφτεται για εσάς σε πολλούς τομείς της ζωής σας, δουλεύοντας παράλληλα με τις συνδεδεμένες συσκευές σας στο σπίτι σας, το έξυπνο δίκτυο και όλες τις άλλες συσκευές που είναι συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο.

Αυτό προκαλεί σενάρια που σας βοηθούν με μια μεγάλη ποικιλία προβλημάτων, όπως απώλεια τάσης στο ηλεκτρικό δίκτυο του σπιτιού σας, ένα σίδερο που μένει στην πρίζα, το σχολικό λεωφορείο του παιδιού σας καθυστερεί να παραδοθούν τα ψώνια σας στην ουρά. Με την ενημέρωση λογισμικού On-the-Air, μπορείτε να έχετε πολλές υπηρεσίες σύνδεσης και εφαρμογές που προστίθενται συνεχώς στο οικοσύστημα Togg, χάρη στο ασφαλές επίπεδο λογισμικού πρόσβασης cloud στα συνδεδεμένα οχήματα Togg. Το αυτοκίνητό σας δεν είναι πλέον συνδεδεμένο με τους περιορισμούς της ημέρας που το αγοράσατε στο οικοσύστημα Togg.

Κάθε έξυπνο προϊόν, ακόμη και κάθε επωνυμία, έχει το δικό του API που σας επιτρέπει να διαμορφώσετε ολόκληρη τη συσκευή, αλλά οι εφαρμογές ελέγχου είναι σε πολλές γλώσσες. Μπορεί να περιπλέξει τη ζωή σας. Θα χρειαστείτε μια ξεχωριστή εφαρμογή για να ελέγξετε τον έξυπνο φούρνο σας ή για να μπλοκάρετε μια υποδοχή σε έναν σταθμό φόρτισης. Το έξυπνο όχημα της Togg συνδυάζει οικοσυστήματα «ilotsE μέσω έξυπνων συμβάσεων που ενσωματώνουν όλες τις έξυπνες συσκευές και συστήματα, επιτρέποντάς σας να διαχειρίζεστε τα πάντα από μία οθόνη και μία εφαρμογή.

Δώσατε 18 μήνες στον εαυτό σας για να πετύχετε στην τουρκική αγορά. Τι θα συμβεί αν δεν πετύχετε τον στόχο σας;

Μέχρι στιγμής έχουμε πετύχει όλους τους στόχους που τέθηκαν εντός του προγραμματισμένου χρόνου. Δεν υπάρχει λόγος να μην πετύχουμε αυτόν τον στόχο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο θα κοστίζει το ηλεκτρικό TOGG των Τούρκων;
O Ερντογάν οδήγησε το Togg!
Η τουρκική TOGG στην κορυφαία έκθεση τεχνολογίας στον κόσμο

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto