Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς θα επηρεάσει ο κορονοϊός τη σχεδίαση των αυτοκινήτων;

Ελλάδα 10:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς θα επηρεάσει ο κορονοϊός τη σχεδίαση των αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Πώς θα επηρεάσει ο κορονοϊός τη σχεδίαση των αυτοκινήτων;

ΝΕΑ

Η επιδημία του Covid-19 έχει αλλάξει τις ζωές μας. Αλλά όπως φαίνεται ίσως να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και κάποια στοιχεία στην σχεδίαση των αυτοκινήτων. Όπως είναι οι χειρολαβές.

Advertisement
Advertisement

Τα νέα δεδομένα που έφερε στην καθημερινότητά μας η πανδημία του Covid-19 έχουν αλλάξει πολλές από τις συνήθειές μας και έχουν μεταβάλλει την κοινωνική ζωή μας. Όπως όλα δείχνουν όμως θα υπάρξουν και επιπτώσεις και στην σχεδίαση των αυτοκινήτων.

Οι νέες ανάγκες στην καθημερινή υγιεινή και οι καινούργιοι κανόνες που μάλλον ήρθαν για να μείνουν, κάνουν τους πελάτες επιφυλακτικούς σε σχέση με τα συνήθη αντικείμενα που αγγίζουν στα αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα τις χειρολαβές στις πόρτες ή τις οθόνες των πολυμέσων.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο μελλοντικού σχεδιασμού της Renault, Laurewns van den Acker, οι χειρολαβές των θυρών είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που βρίσκονται στο στόχαστρο και κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

Advertisement
Advertisement

Η τάση για πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής και μέσα στο αυτοκίνητο είχε αρχίσει να διαφαίνεται και πριν την πανδημία. Ο van den Acker σημειώνει ότι μετά την τουαλέτα, το κινητό τηλέφωνο είναι το πιο επιβαρυμένο καθημερινό αντικείμενο, με τις χειρολαβές και τις οθόνες αφής να μην βρίσκονται πολύ πίσω σε φορτίο μολυσματικών παραγόντων. Τα συστήματα που καθάριζαν τον αέρα μέσα στο αυτοκίνητο υπήρχαν και προ κορωναϊού, όμως τώρα η τάση αυτή επεκτείνεται.

Η νέα τάση θέλει τις πόρτες να ανοίγουν χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να τις αγγίξει. Το ίδιο αυτόματα θα μπορούσαν να κλείνουν όπως για παράδειγμα γίνεται στη νέα EQS της Mercedes, με την πόρτα να κλείνει όταν ο οδηγός βρεθεί στο κάθισμα και πιέσει το πεντάλ του φρένου.

Advertisement

Ο van den Acker πιστεύει επίσης ότι θα υπάρξει μία στροφή και στα υλικά των σαλονιών, με πιο εύκολα στο να καθαριστούν επιφάνειες και αντιβακτηριδιακά υλικά. Μακροπρόθεσμα βλέπει επίσης ότι και οι οθόνες αφής θα βρεθούν υπό πίεση, με την φωνητική αναγνώριση να εξαπλώνεται όλο και περισσότερο. Όταν θα επικρατήσει πλήρως, η οθόνη δεν θα έχει τον ρόλο του μέσου επικοινωνίας, αλλά απλά θα προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το σύστημα πλοήγησης.

Στο απώτερο μέλλον, και με την σταδιακή επικράτηση της αυτόνομης οδήγησης και της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπων, θα εκλείψει παντελώς η ανάγκη για οποιαδήποτε επαφή με το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Οι τεχνολογίες έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους, και όντας ψηφιακές, θα γίνονται διαρκώς όλο και πιο εξελιγμένες και φθηνότερες. Το ότι θα χάσουμε την ικανοποίηση να αγγίζουμε και να νιώθουμε το αυτοκίνητό μας είναι απλά μία λεπτομέρεια. Άλλωστε συνηθίσαμε με τον Covid-19, οπότε όλα πια θα έρθουν εντελώς “φυσιολογικά”.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford Mustang Mach-E: Τα μυστικά του μοναδικού εσωτερικού (video)
VW ID.4: Εξελιγμένα συστήματα άνεσης για ένα σύγχρονο lifestyle
Mercedes EQS: Θα αναβαθμίζεται μέσω… κινητού