Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως και στην Ουκρανία υπάρχουν τόσα ηλεκτρικά;

Ελλάδα 8:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως και στην Ουκρανία υπάρχουν τόσα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Πως και στην Ουκρανία υπάρχουν τόσα ηλεκτρικά;

ΝΕΑ

Παρά τον πόλεμό της με τη Ρωσία, η Ουκρανία έχει αυξήσει κατά πολύ τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, κάνοντας κίνηση «ματ».

Advertisement
Advertisement

Στη Βόρεια Αμερική τα πράγματα είναι δύσκολα για την Tesla. Οι ασφαλιστικές δεν επισκευάζουν τα μοντέλα της που έχουν σοβαρές ζημιές λόγω υψηλού κόστους, και έτσι οι κάτοχοί τους αναγκάζονται να τα πουλήσουν μέσω δημοπρασιών και εξαγωγών.

Μία από τις ενδιαφερόμενες χώρες για την εισαγωγή τέτοιων Tesla είναι η Ουκρανία. Στην ευρωπαϊκή χώρα που βρίσκεται εν μέσω πολέμου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρικά.

Οι ντόπιοι μηχανικοί προτίθενται να χρησιμοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο τις μπαταρίες που στη Βόρεια Αμερική θεωρούνται «επικίνδυνες για να επισκευαστούν».

Advertisement
Advertisement

Παρότι ελάχιστοι κατασκευαστές πωλούν καινούρια ηλεκτρικά μοντέλα στην Ουκρανία, το 9% των καταχωρημένων αυτοκινήτων της χώρας είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι στην Ουκρανία υπάρχουν διπλάσια ηλεκτρικά αυτοκίνητα από γειτονικές χώρες που δεν βρίσκονται σε πόλεμο, όπως η Τσεχία και η Πολωνία.

Advertisement

Πώς συμβαίνει όμως αυτό; Ο ιδιοκτήτης συνεργείου στο Ντνίπρο, Ιβάν Μαλαχόφσκι αποκάλυψε ότι από το δικό του συνεργείο και μόνο περνούν περίπου 100 Tesla το μήνα. Τα περισσότερα εξ αυτών, όπως προαναφέραμε, έχουν κάνει το υπερατλαντικό ταξίδι.

«Ότι προβλήματα έχουν τα λύνουμε. Είτε είναι μία μπαταρία, είτε μία βλάβη. Φτιάχνουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τις μπαταρίες τους, κανένα πρόβλημα» τόνισε ο Μαχαλόφσκι.

Advertisement

Τίποτα δεν πετιέται και τίποτα δεν είναι άχρηστο για τους Ουκρανούς. Χρησιμοποιούν ανταλλακτικά από άλλα αυτοκίνητα ή ιδανικά, χρησιμοποιούν γνήσια ανταλλακτικά. Σε κάθε περίπτωση, όταν έχουν όλα τα ανταλλακτικά, θα κάνουν το κάποτε άχρηστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πάλι λειτουργικό.

Πάντως δεν μιλάμε για ένα φαινόμενο που εμφανίστηκε μετά το ξέσπασμα του πολέμου, προϋπήρχε. Ο πόλεμος απλά ενίσχυσε την ανάγκη για εισαγωγή αυτοκινήτων, ακόμα και ηλεκτρικών με σημαντικές ζημιές. Όπως και ενίσχυσε την ανάγκη για ηλεκτρικά, διότι από τον πόλεμο και μετά οι τιμές του καυσίμου εκτοξεύθηκαν.

Advertisement

Είναι αυτό το παράδοξο που περιέγραψε και ο Μαλαχόφσκι με μία ατάκα του: «Εδώ όλοι οι φτωχοί οδηγούν ηλεκτρικά και όλοι οι πλούσιοι βενζινοκίνητα. Τα Tesla είναι κοινότυπα για εμάς και δημοφιλή, διότι είναι πολύ φθηνή η συντήρησή τους».

Άραγε, τί κάνουν λάθος αυτοί που κατηγορούν τα ηλεκτρικά για την ακριβή τους συντήρηση, εάν στην Ουκρανία μπορούν και τα κάνουν ξανά λειτουργικά;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα γυρίζει ο Musk για την Ουκρανία
Τι συμβαίνει και τα «γυρίζει» ο Μασκ με την Tesla; (+video)
Δεν έχουν τελειωμό τα παράπονα για τα Tesla