Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι πρέπει να μάθει η βιομηχανία αυτοκινήτου από τον Πούτιν;

Ελλάδα 1:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι πρέπει να μάθει η βιομηχανία αυτοκινήτου από τον Πούτιν;

ΝΕΑ

Τι πρέπει να μάθει η βιομηχανία αυτοκινήτου από τον Πούτιν;

ΝΕΑ

Το πάθημα με την κατάσταση που επικρατεί με το φυσικό αέριο στην Ευρώπη πρέπει να γίνει μάθημα σε ό,τι έχει να κάνει με την εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις μπαταρίες.

Advertisement
Advertisement

Οι μήνες που πέρασαν, με τους Ρώσους να κλείνουν τις στρόφιγγες στο φυσικό αέριο και την τιμή του να εκτοξεύεται στα ύψη, έχει δημιουργήσει μεγάλο προβληματισμό σε όλη την Ευρώπη. Η ενεργειακή κρίση δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις βιομηχανίες αλλά και τα νοικοκυριά και έχει προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζονται τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον.

Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει το θέμα και της εξάρτησης από τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατακλύσουν τους δρόμους μέσα στα επόμενα χρόνια. Η γνωστή εταιρία Bosch εκφράζει την ανησυχία της για την δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας από μία πηγή παροχής ενέργειας στα αυτοκίνητά της.

Όπως λέει ο υπεύθυνος για την Κινητικότητα της Bosch, Markus Heyn, η ενεργειακή κρίση λόγω της Ρωσίας, αποτελεί ένα καλό μάθημα ώστε να είμαστε προετοιμασμένη για μία αντίστοιχη κατάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θα πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία, και να αναρωτηθούν τι θα γίνει αν κάποια στιγμή γίνει κάτι και δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προμήθειες για την παραγωγή μπαταριών.

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει άμεσα εναλλακτική λύση. Η γερμανική εταιρία ετοιμάζει ειδικές ενεργειακές κυψέλες, οι οποίες χρησιμοποιούν το υδρογόνο και το οξυγόνου για την κίνηση των ηλεκτρικών μοτέρ.

Προς το παρόν η τεχνολογία αυτή ταιριάζει καλύτερα στα επαγγελματικά οχήματα μεγάλων αποστάσεων αν και με τις κατάλληλες επενδύσεις μπορεί να επεκταθεί και στα μικρά επιβατικά αυτοκίνητα.

Advertisement

Η εταιρία θα επενδύσει πάνω από 200 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ για την αξιοποίηση του υδρογόνου. Η Bosch επίσης είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαίος προμηθευτής με συνδυασμένες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο που έφθασαν τα 49,1 δισ. δολάρια το 2021.

Advertisement

Οι μπαταρίες ήταν και παραμένουν το πιο ακριβό κομμάτι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και οι γρήγορες εξελίξεις έχουν αναβαθμίσει την απόδοσή τους, με τις τιμές τους να διατηρούνται σε λογικά επίπεδα.

Κανείς όμως δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι στο μέλλον δεν θα υπάρξουν προβλήματα με την προμήθεια πρώτων υλών (κάτι που δεν θα είναι έκπληξη σε χώρες με ασταθή πολιτικά καθεστώτα) είτε στην ίδια την παραγωγή των μπαταριών, μεγάλο μέρος των οποίων γίνεται στην Κίνα.

Ένα πρόβλημα στην συνεργασία κρατών και εταιριών σε θέματα τροφοδοσίας μπαταριών, θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement

Γι΄ αυτό, και με δεδομένο το μάθημα των στρατηγικών παιχνιδιών του Πούτιν με το φυσικό αέριο, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο να εξασφαλίσουν τις εναλλακτικές λύσεις ώστε να μην υπάρξουν εμπόδια στην παραγωγή των αυτοκινήτων στο μέλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η BMW αλλάζει τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της
Συμφωνία VW-Mercedes με τον Καναδά για τις μπαταρίες
Που οδηγεί η κυριαρχία των Κινέζων στις μπαταρίες;