Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Toyota GR Yaris: Το σούπερ μικρό που γράφει ιστορία

  • newsautoteam

Βγαλμένο κατευθείαν μέσα από τις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και με ένα καθαρόαιμο μηχανολογικό υπόβαθρο, το Toyota GR Yaris είναι το πιο πολυσυζητημένο αυτοκίνητο των τελευταίων ετών. Και δικαίως.


Σε μία εποχή που η αυτοκίνηση αλλάζει με αστραπιαίους ρυθμούς, η Toyota αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να μιλήσει στην καρδιά του πραγματικού οδηγού. Και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο το οποίο μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έφτιαξε τον δικό του μύθο, φερμένο απευθείας από το πρωτάθλημα WRC και την μεγάλη παράδοση της ιαπωνικής εταιρίας στους αγώνες Ράλι. Το GR Yaris είναι αναμφισβήτητα το γεγονός της παγκόσμιας αυτοκίνησης των τελευταίων ετών, με την Toyota να δείχνει ότι υπάρχει ακόμα χώρος για σπουδαία αυτοκίνητα ικανά να προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις στους οδηγούς τους.

Εγκέφαλος όλης αυτής της μοναδικής ιδέας ήταν ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρίας Akio Toyoda ο οποίος θέλησε να κατασκευάσει το πρώτο πραγματικά σπορ αυτοκίνητο της Toyota για πάνω από 20 χρόνια, ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή της εταιρίας στο πρωτάθλημα WRC. Το GR Yaris είναι υλοποιημένο από το μηδέν και σχεδιασμένο για προσφέρει ατόφιες οδηγικές εμπειρίες στους τυχερούς που θα καταφέρουν να το αποκτήσουν.

Είναι το δεύτερο παγκόσμιο μοντέλο GR της Toyota, μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του GR Supra το 2018. Στην εξέλιξή του σημαντικό ρόλο είχε και η ομάδα της εταιρίας υπό τον γνωστό πρωταθλητή Tommi Mäkinen έτσι ώστε να δημιουργηθεί ότι πιο κοντινό σε αγωνιστικό έχει βγάλει ποτέ η ιαπωνική εταιρία για χρήση σε δημόσιο δρόμο. Επαγγελματίες οδηγοί ράλι, συμπεριλαμβανομένων μελών της TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, οδήγησαν τα πρωτότυπα μοντέλα και παρείχαν πολύτιμα σχόλια. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν επίσης από τον Akio Toyoda στον ειδικό του ρόλο ως Toyota Master Driver.

Το GR Yaris είναι χτισμένο σε μια μοναδική πλατφόρμα, συνδυάζοντας τη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota (η οποία έκανε το ντεμπούτο της στη νέα γενιά Yaris hatchback) και ένα πίσω τμήμα προσαρμοσμένο από την πλατφόρμα GA-C που χρησιμοποιείται για τα Corolla και C-HR. Η αγωνιστική ομάδα τόνισε τη σημασία του χαμηλού βάρους και αυτό αντικατοπτρίζεται εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη και carbon για την οροφή, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ακαμψία του αμαξώματος αλλά και να μείνει χαμηλά το συνολικό βάρος. Με την ζυγαριά να σταματά στα μόλις 1.280 κιλά η αναλογία κιλών ανά ίππο βρίσκεται στο εξαιρετικό νούμερο του 4,9, κάτι που γίνεται εμφανές και στις εξαιρετικές του επιδόσεις αλλά και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στον δρόμο.

Για την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική απόδοση έχει γίνει ιδιαίτερη μελέτη στο αμάξωμα και προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Αν και βασίζεται στο νέο Yaris hatchback, είναι τρίθυρο και έχει πιο επιθετικό ρύγχος, είναι φαρδύτερο και έχει χαμηλότερη οροφή για να κατευθύνει τη ροή του ανέμου στο μεγάλο πίσω σπόιλερ και να παράγει πρόσθετη κάθετη αεροδυναμική δύναμη. Επιπλέον έμφαση έχει δοθεί και στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το οποίο είναι επίπεδο και με ειδική διαμόρφωση έτσι ώστε να ενισχύεται ακόμα περισσότερο η αεροδυναμική του απόδοση.

Ο κινητήρας είναι ένας νέος τρικύλινδρος των 1,6 λίτρων με απόδοση στους 261 ίππους και ροπή στα 360 Nm. Πρόκειται για τον ισχυρότερο τρικύλινδρο κινητήρα στον κόσμο, ο οποίος δανείζεται πολλά στοιχεία από την αγωνιστική εμπειρία της Toyota, σε μία προσπάθεια να είναι ελαφρύς και άκρως αποδοτικός παραμένοντας πιστός στο πνεύμα της εταιρίας σε ότι αφορά την κορυφαία αξιοπιστία του. Κάθε εξάρτημά του είναι εξονυχιστικά μελετημένο, από το νέας γενιάς τούρμπο μέχρι το σύστημα ψύξης και λίπανσης, έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα στις απαιτήσεις της ισχύος του και στις αγωνιστικές καταβολές του.

Οι επιδόσεις του είναι πραγματικά μοναδικές για την κατηγορία των μικρών γρήγορων σούπερ μίνι, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να φθάνει στα 230 χλμ/ώρα. Πέρα από τον κινητήρα όμως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης GR-Four, το πρώτο πραγματικά νέο σύστημα που εξέλιξε η Toyota τα τελευταία 20 χρόνια, αποκλειστικά για το GR Yaris.

Aπλή στην σχεδίαση με ελαφριά στην κατασκευή, αυτή η νέα τετρακίνηση κάνει εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και παρέχει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα: Normal, Track και Sport. Στην πρώτη η κατανομή της ροπής είναι 60:40 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, στην Track είναι 50:50 για μέγιστη απόδοση στην πίστα, ενώ στην Sport είναι 30:70 για πιο πισωκίνητη συμπεριφορά και ατέλειωτη διασκέδαση για τον οδηγό που γνωρίζει και μπορεί να εκμεταλλευτεί τις ατελείωτες δυνατότητες του GR Yaris.

To όλο “πακέτο” ολοκληρώνουν ένα πολύ πιο άκαμπτο αμάξωμα από το απλό Yaris με ενισχύσεις και νέες κολλήσεις σε διάφορα σημεία του πλαισίου, μία πολύ εξελιγμένη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω, νέα πιο σπορ ρύθμιση στο τιμόνι και αναβαθμισμένα φρένα σε τροχούς των 18 ιντσών με ελαστικά 225/40 R18. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι το GR Yaris διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Standard με όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω και την Circuit Pack με διαφορετικές επιλογές σε ελαστικά, ακόμα πιο σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση, μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω και δαγκάνες φρένων βαμμένες σε κόκκινο χρώμα.

Παρά τον έντονα σπορ προσανατολισμό του το GR Yaris είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες του, διαθέτοντας εκτός των άλλων όλες τις ψηφιακές δυνατότητες διασύνδεσης του απλού Yaris καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης του ιδιαίτερα πληθωρικού πακέτου Τoyta Safety Sense.

Σε κάθε περίπτωση, το Toyota GR Yaris αποτελεί κατά γενική ομολογία ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια έχοντας ήδη αποκτήσει τον τίτλο του “κλασικού” όντας παράλληλα και τεράστια εμπορική επιτυχία με την εταιρία να αδυνατεί να ανταποκριθεί στην απίστευτη ζήτηση.

Και όχι άδικα, μιας και πρόκειται για ένα όχημα που ξαναφέρνει πίσω την πιο αγνή οδηγική ευχαρίστηση, ένα αυτοκίνητο από τα τελευταία μίας ολόκληρης εποχής που σβήνει. Η Τoyota έχει την δύναμη και την μεγάλη πίστη στην αγωνιστική της παράδοση ώστε να σταθεί κόντρα σ’ αυτό το ρεύμα και να δημιουργήσει ένα σχεδόν καθαρόαιμο αγωνιστικό για καθημερινή χρήση. Το GR Yaris γράφει ιστορία και η Toyota δείχνει ότι η χαρά της σπορ οδήγησης είναι εδώ, ζωντανή και ακμαία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς γεννήθηκε το Toyota GR Yaris;
Toyota GR Yaris: Η τέχνη του drift… αλά ιαπωνικά (video)
Ο χρόνος του Toyota GR Yaris στην «Πράσινη Κόλαση»

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto