Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιος φταίει στο τρακάρισμα; Ο οδηγός, ο δρόμος, ή το αυτοκίνητο;

Ελλάδα 18:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιος φταίει στο τρακάρισμα; Ο οδηγός, ο δρόμος, ή το αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Ποιος φταίει στο τρακάρισμα; Ο οδηγός, ο δρόμος, ή το αυτοκίνητο;

ΝΕΑ

Η αυτόνομη οδήγηση που θα κυριαρχήσει στα επόμενα χρόνια φέρνει και νέα ηθικά και όχι μόνο προβλήματα προς επίλυση.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που άρχισε να συζητείται η αυτόνομη οδήγηση προέκυψε και το ερώτημα ποιος ευθύνεται για ένα ατύχημα που γίνεται με το σύστημα ενεργοποιημένο, ο οδηγός ή το αυτοκίνητο και η εταιρία που το κατασκευάζει.

Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα πρωτοποριακό νομικό πλαίσιο για τα αυτόνομης οδήγησης οχήματα, το οποίο προβλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όχι οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα φέρουν τη νομική ευθύνη για τυχόν ατυχήματα με αυτόνομα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο βασιλιάς Κάρολος παρουσίασε τα σχέδια της κυβέρνησης, περιγράφοντας την εισαγωγή του νομοσχεδίου για τα αυτοματοποιημένα οχήματα κατά την προσεχή κοινοβουλευτική περίοδο.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την προτεινόμενη νομοθεσία, οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτόνομα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινικές κατηγορίες εάν τα οχήματά τους δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας σε σοβαρές περιπτώσεις, τονίζοντας έτσι τη σημασία των αυστηρών μέτρων ασφαλείας στον κλάδο.

Το νομοσχέδιο παρέχει στις αρχές την εξουσία να επιβάλλουν πρόστιμα στις εταιρείες και προσφέρει ασυλία από την ποινική δίωξη σε άτομα που ταξιδεύουν με αυτόνομης οδήγησης οχήματα.

Advertisement

Επιπλέον, η νομοθεσία αποσκοπεί στην εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών μάρκετινγκ, επιτρέποντας μόνο σε οχήματα που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ασφαλείας να διαφημίζονται ως αυτόνομα.

Η κίνηση αυτή, την οποία χαιρετίζουν οι ασφαλιστές και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αυτόνομων οχημάτων, προσφέρει σαφήνεια στον καθορισμό της ευθύνης για την τεχνολογία αυτοοδήγησης.

Advertisement

Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης αντιμετωπίζει τις ανησυχίες των εμπειρογνωμόνων του κλάδου, οι οποίοι έχουν τονίσει την ανάγκη για σαφή ρυθμιστικά πλαίσια και νομική ευθύνη, προκειμένου να κερδίσουν την αποδοχή του κοινού τα αυτόνομα οχήματα.

Με την καθιέρωση διαδικασιών για τη διερεύνηση περιστατικών, την ενίσχυση των πρωτοκόλλων ασφαλείας και τον καθορισμό των κριτηρίων για τα αυτόνομα αυτοκίνητα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διασφαλίσει την υπεύθυνη ανάπτυξη του κλάδου των αυτόνομων οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι ταξιτζήδες οδηγούν καλύτερα από τα ρομπότ!
Η Κίνα, η αυτόνομη οδήγηση και το ορόσημο του 2035
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι μόνο για τους πολύ πλούσιους

Advertisement