Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιο θα είναι το νέο πρωτόκολλο του Euro NCAP;

Ελλάδα 22:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιο θα είναι το νέο πρωτόκολλο του Euro NCAP;

ΝΕΑ

Ποιο θα είναι το νέο πρωτόκολλο του Euro NCAP;

ΝΕΑ

Τα στελέχη τού Euro NCAP, του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης της ασφάλειας των καινούργιων αυτοκίνητων, ανακοίνωσαν τις θέσεις τους και τι πρόκειται να πράξουν ως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.

Advertisement
Advertisement

Ο Euro NCAP («European New Car Assessment Programme») ιδρύθηκε στα τέλη του 1996 με σκοπό να συμβάλλει με τον τρόπο του στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των καινούργιων αυτοκινήτων, όπως και της οδικής ασφάλειας, γενικότερα, στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Από τότε, έχει βοηθήσει ουσιαστικά στη βελτίωση των αντίστοιχων συστημάτων και έχει λειτουργήσει αποφασιστικά να μειωθούν οι τραυματισμοί επιβατών και λοιπών χρηστών του δρόμου. Πλέον, υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων στην ηλεκτροκίνηση, τα στελέχη του ανακοίνωσαν τον καινούργιο «οδικό χάρτη» που πρόκειται να ακολουθήσουν ως το τέλος της δεκαετίας.

Advertisement
Advertisement

Το πρόγραμμα ονομάστηκε «Vision 2030» και εστιάζει σε βασικούς παράγοντες οι οποίοι θα λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα που πρόκειται να διαμορφωθούν τόσο μέχρι εκείνη τη χρονιά όσο και στην επόμενη δεκαετία. Όπως ανακοινώθηκε, θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη διατήρηση των υπαρχόντων συμμετεχόντων εταιρειών και μετόχων στον Οργανισμό αλλά και στην προσέλκυση νέων που δεν έχουν εμπλακεί ως τώρα.

Επίσης, προβλέπεται ότι πλέον θα λαμβάνονται υπόψη οι πολιτισμικές αλλαγές που συμβαίνουν στις ευρωπαϊκές χώρες και ότι το Πρωτόκολλο αξιολόγησης που ακολουθεί (ο Euro NCAP) θα προσαρμοστεί σε τέσσερις βασικούς τομείς: Την ασφαλή οδήγηση, την αποφυγή συγκρούσεων, την προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια ενός τροχαίου ατυχήματος και την ασφάλεια αυτών, όπως και των λοιπών χρηστών του δρόμου, μετά το συμβάν.

Advertisement

Όπως αναφέρεται, το νέο Πρωτόκολλο θα ισχύσει από το 2026 και έπειτα και το χρονικό διάστημα ως τότε θα είναι περίοδος προσαρμογής και διερεύνησης των νέων δεδομένων και καθορισμού του τελικού πλαισίου για το πώς θα εφαρμοστεί.

Advertisement

Συγκεκριμένα, βάσει όσων ανακοινώθηκαν, το πρόγραμμα «Vision 2030» τού Euro NCAP θα περιλαμβάνει:

  • Τη δοκιμή και την αξιολόγηση των συστημάτων προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού.
  • Την αξιολόγηση της τεχνολογίας που παρακολουθεί την κούραση και την απόσπαση προσοχής του οδηγού.
  • Την αύξηση των απαιτήσεων για περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας σε πραγματικό χρόνο των συστημάτων ελέγχου της ταχύτητας κίνησης.
  • Την πραγματοποίηση δοκιμών ενεργητικής ασφάλειας που θα προσομοιώνουν αντικειμενικότερα και πιο πραγματιστικά τις πραγματικές συνθήκες στον δρόμο και θα εξετάζουν την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής («HMI», «Human-Machine Interaction»).
  • Τη δοκιμή και αξιολόγηση του επιπέδου ασφάλειας που προσφέρουν τα συστήματα «V2V» (ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων), «V2L» (ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχήματος και φορτίου) και «V2X» (ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχήματος και παντός άλλου).
  • Την πραγματοποίηση δοκιμών παθητικής ασφάλειας που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ισότητα των φύλων και στη γήρανση του πληθυσμού των οδηγών και των επιβατών.
  • Την αξιολόγηση κινδύνου πυρκαγιάς και θερμικής διαφυγής σε ηλεκτρικά οχήματα και βελτιωμένες πληροφορίες για όσους φτάσουν πρώτοι στο συμβάν, όπως και για τους μετέπετεια εμπλεκόμενους.
  • Τέλος, την προώθηση βέλτιστων πρακτικών για την ασφάλεια των οχημάτων και την πρόσβαση σε δεδομένα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
EuroNCAP: Ποιό κινεζικό αυτοκίνητο διέπρεψε;
Skoda Fabia: Με πέντε αστέρια στην κορυφή της ασφάλειας
Το Euro NCAP ελέγχει Honda HR-V και DS 4 (+video)

Advertisement