Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιο φθηνό εξάρτημα τελειώνει τους συμβατικούς κινητήρες;

Ελλάδα 14:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιο φθηνό εξάρτημα τελειώνει τους συμβατικούς κινητήρες;

ΝΕΑ

Ποιο φθηνό εξάρτημα τελειώνει τους συμβατικούς κινητήρες;

ΝΕΑ

Από την ηλεκτροκίνηση το περίμεναν όμως από κάτι πιο απλό θα το βρουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης οι οποίοι έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν έναν πολύ ταπεινό αντίπαλο.

Advertisement
Advertisement

Όλοι πια προεξοφλούν το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης αργά η γρήγορα, είτε λόγω της ηλεκτροκίνησης είτε των σημαντικών προβλημάτων που υπάρχουν στον ανεφοδιασμό με ημιαγωγούς. Όμως υπάρχει πολύ πιο απλό και πολύ φθηνό που σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές ίσως να επιταχύνει τις εξελίξεις.

Και αυτό δεν είναι άλλο από τις καλωδιώσεις και τα μικρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται για το δέσιμό τους. Τα υλικά αυτά χτυπήθηκαν σε καίριο βαθμό από την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία και έτσι όλες πλέον οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα στην παραγωγή των αυτοκινήτων τους, ιδίως με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα υλικά αυτά δεν έχουν την λάμψη και την τεχνολογία των ημιαγωγών, είναι απλά και εύκολα στην παραγωγή τους, δεν απαιτούν επενδύσεις και είναι και ιδιαίτερα φθηνά. Όμως τα αυτοκίνητα όπως τα ξέραμε μέχρι σήμερα δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς αυτά.

Advertisement
Advertisement

Η διακοπή στην τροφοδοσία σε καλωδιώσεις και τα περιφερειακά τους, ίσως οδηγήσει κάποιες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε νέες μορφές καλωδιώσεων σχεδιασμένες για ηλεκτρικά μοντέλα, σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές.

Η βιομηχανία πιέζει για ταχύτερους ρυθμούς στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση ακόμα και αν τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα είναι ακόμα η μεγάλη πλειοψηφία οχημάτων που πωλούνται στον κόσμο. Είναι ενδεικτικό ότι όλα τα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν μόλις το 6% των αυτοκινήτων παγκοσμίως, αν και η τάση αυτή αλλάζει με εκθετικό ρυθμό.

Οι εταιρίες προσπαθούν να βρουν λύσεις για τις καλωδιώσεις αναζητώντας προμηθευτές σε άλλες φθηνές χώρες. Η Mercedes ήδη βρήκε λύση στο Μεξικό, ενώ κάποιοι προμηθευτές από την Ιαπωνία έφθασαν στο Μαρόκο.

Advertisement

Η Τυνησία, η Σερβία, η Πολωνία και η Ρουμανία (όχι βέβαια και η Ελλάδα) είναι από τις χώρες που προσπαθούν να επωφεληθούν από την αναστάτωση.

Advertisement

Οι ιμάντες για την πρόσδεση των καλωδιώσεων συγκρατούν μαζί πάνω από 5 χιλιόμετρα καλωδίων σε ένα τυπικό όχημα, συνδέοντας τα πάντα μεταξύ τους. Είναι πολύ έντονη εργασία για το προσωπικό, και έχει την ιδιορρυθμία ότι κάθε μοντέλο είναι μοναδικό, οπότε δεν μπορεί να γίνει εύκολα αλλαγή της παραγωγής.

Η διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας στην Ρουμανία ήταν ένα καμπανάκι κινδύνου για την αυτοκινητοβιομηχανία. Στην αρχή του πολέμου τα εργοστάσια παρέμειναν ανοιχτά χάρη στην αποφασιστικότητα των εργατών, όμως τώρα που επεκτάθηκε ο πόλεμος τα πράγματα έχουν δυσκολέψει.

Υπάρχουν εταιρίες όπως για παράδειγμα η Bentley η οποία υπολογίζει ότι θα χάσει έως και το 40% της παραγωγής της λόγω της έλλειψης καλωδιώσεων.

Advertisement

Για πολλούς πάντως, για άλλη μια φορά, η Tesla και οι μέθοδοι που εφαρμόζει στις καλωδιώσεις είναι το παράδειγμα προς μίμηση. Όμως και άλλες εταιρίες όπως η BMW σχεδιάζουν τα νέα τους αυτοκίνητα με βάση τα καινούργια δεδομένα, δηλαδή λιγότερους ημιαγωγούς και περιορισμένη χρήση καλωδίων.

Η ψηφιοποίηση και η ευελιξία στην παραγωγή είναι εδώ το μυστικό, και ο πόλεμος στην Ουκρανία δίνει το στίγμα για όσα θα έρθουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έστω και αν η επανάσταση ξεκινήσει από κάτι τόσο ταπεινό, τα καλώδια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Διαβάστε πως η Leoni φτιάχνει ακόμα καλώδια στην Ουκρανία
Πως την πάτησαν οι Ρώσοι κλέφτες των τρακτέρ της Ουκρανίας;
Σε κρίση η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη λόγω Ουκρανίας