Δοκιμή: Volvo XC40 D3 Geartronic
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμή: Volvo XC40 D3 Geartronic
ΔΟΚΙΜΕΣΑν ψάχνετε το μοντέλο που θα σας βάλει στην γκάμα της Volvo, το XC40 με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, τον κινητήρα ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να γίνει το εισιτήριο σας.
WHAT CAR
Ένα SUV στην κατηγορία premium, εκτός από ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, αποτελεί ένα είδος καταξίωσης ιδιαίτερα όταν μιλάμε για premium μάρκες με υψηλές τιμές. Για να μπείτε στην γκάμα τους, θα πρέπει να βρείτε το μοντέλο, που συνδυάζει μία χαμηλή τιμή αγοράς, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού και να κάνετε κάποιες παραχωρήσεις.
Αρχικά είναι το μέγεθος. Επιλέξτε το μικρότερο (ανάλογα με τις ανάγκες σας) της σειράς με compact αμάξωμα. Ακολουθεί η τετρακίνηση. Τα περισσότερα Sport Utility Vehicles, κινούνται/ταξιδεύουν πάνω σε άσφαλτο. Έτσι η επιλογή του μοντέλου της γκάμας με κίνηση εμπρός γίνεται η λύση για να σκεφτείτε την αγορά ενός premium μοντέλου. Στην περίπτωση του Volvo XC40, η έκδοση D3 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα γι’ αυτή τη θέση.
Τι είναι το D3;
Αποκρυπτογραφώντας τα διακριτικά της Volvo, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το XC40 D3 με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων Geartronic. Ο κωδικός D3 αφορά τον κινητήρα και μεταφράζεται σε: Τετρακύλινδρο diesel 2000 κ.εκ, με μονό turbo, απόδοση 150 ίππων και 32,6 χλγμ ροπής.
Το σουηδικό μοντέλο (για αυτοκίνητα μιλάμε μην πάει αλλού το μυαλό σας) έχει όλο το πακέτο για να κυριαρχήσει στα Premium Compact SUV, ξεκινώντας από την εμφάνιση. Δίνει το στίγμα της σχεδιαστικής ταυτότητας Volvo, χωρίς όμως να θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο. Οι επίμονα παρατηρητικοί θα πουν πως είναι μία μικρογραφία των μεγαλύτερων SUV της μάρκας (βλπ XC60 και XC90. Ωστόσο, έχει τη δική του εμφάνιση. Αναγνωρίσιμα σημεία τα φώτα εμπρός (το σφυρί του Thor), η χαρακτηριστική μάσκα και το προφίλ συνδυάζουν κομψότητα και δυναμισμό.
Σουηδική σχεδίαση και αίσθηση
Εσωτερικά το XC40, συνεχίζει το θέμα των μεγάλων SUV της Volvo και έχει και τον… αέρα τους. Στο λιτό και καλοφτιαγμένο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των εννέα ιντσών. Το λογισμικό της είναι πολύ άμεσο (γρήγορο), ανταποκρίνεται και έχει ευκρίνεια. Βέβαια χρειάζεται συνήθεια για να την χρησιμοποιήσετε σε κίνηση.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε καλή θέση και με εξαιρετική ορατότητα. Το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων υπόσχεται μεγάλους χώρους για επιβάτες. Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη, με το XC40 να μεταφέρει άνετα τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων διακρίνεται για το μεγάλο του άνοιγμα, το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το έξυπνο διπλό δάπεδο και χωρίζει τον χώρο σε δύο μέρη, με πρακτικά άγκιστρα για σακούλες ή μικρά σακίδια.
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι πλούσιος, διαθέτοντας μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, διατήρηση λωρίδας, αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης, infotainment 9” και αυτόματο κλιματισμό.
Όπως θα περίμενε κανείς από ένα Volvo, η λίστα των τεχνολογιών ασφάλειας είναι μεγάλη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος City Safety, Run-Off Road Mitigation για αποτροπή πιθανής εξόδου από το δρόμο, BLIS για παρακολούθηση της τυφλής γωνίας, αναγνώρισης οδικής σήμανσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Lane Keeping Aid και Hill Start Assist για εύκολο ξεκίνημα σε ανηφόρες.
Μοντέλο σε κίνηση
Η οδήγηση του XC40 είναι άνετη στην πόλη, χάρη στο ελαφρύ τιμόνι που “κόβει” αρκετά και στην ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον ανοιχτό δρόμο, θα κινηθείτε με μία έξτρα άνεση. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι περιορισμένος, ενώ ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου και σε αυτή την ταχύτητα καταναλώνει ελάχιστα πάνω από 7,5 λίτρα/100 χλμ. Ταξιδεύει ξεκούραστα, χωρίς να επηρεάζεται από τον πλευρικό άνεμο.
Το κιβώτιο κρατά τις στροφές χαμηλά αλλά όταν χρειαστεί κατεβάζει εύκολα ταχύτητες. Μια ιδιαιτερότητά του είναι το ότι χρειάζεται δύο κινήσεις για τη μετάβαση από D σε R και αντίστροφα, αφού με μία μένει στην “νεκρά” ταχύτητα. Θα σας προβληματίσει στα πρώτα παρκαρίσματα, αλλά θα το συνηθίσετε γρήγορα.
Σε σπορ χρήση, πιθανότατα να αναζητήσετε paddles στο τιμόνι ή έστω ένα μοχλό να τον κινείτε στη χειροκίνητη λειτουργία του. Βέβαια εδώ υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί. Στο XC40 πρέπει να προσέχετε να μην πατάτε το γκάζι πάνω από το όριο kickdown, γιατί ακολουθεί την προεπιλεγμένη λειτουργία.
Σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις είναι λογικές και μόνο σε κάποια μεγάλη ανωμαλία σε στροφή, για να ταράξει το πλαίσιο και να σας θυμίσει ότι οδηγείτε κάτι ψηλό και βαρύ. Τα φρένα ικανοποιούν σε αντοχή και αποτελεσματικότητα.
Slutsats όπως λέμε συμπέρασμα
Το D3 είναι ευχάριστο στη χρήση και συνδυάζει οικονομία, επιδόσεις και εξοπλισμό, που εύκολα θα σας κερδίσουν. Όμως πάνω από όλα αποτελεί το εισαγωγικό στάδιο στον κόσμο των Volvo χωρίς πολλές παραχωρήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.969 κ.εκ.
Ισχύς: 150 PS/3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 160 €
Βάρος: 1.620 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή Από €37.600 (D3 Geartronic)