Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών

Ελλάδα 8:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών

ΝΕΑ

Πρέπει να ανησυχείτε για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Όχι, αλλά…

Advertisement
Advertisement

Για τους περισσότερους… παραδοσιακούς οδηγούς, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει έναν εντελώς νέο τρόπο οδήγησης και φέρνει μαζί του πολλές απορίες και ενίοτε ανησυχίες. Μία από τις μεγαλύτερες επιφυλάξεις ενός υποψήφιου αγοραστή, είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Γενικά, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών έχουν κοινό προσδόκιμο ζωής με το ίδιο το αυτοκίνητο. Αλλά όπως και με την μπαταρία του τηλεφώνου ή του φορητού υπολογιστή σας, υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου.

Τελικά, οι κυψέλες θα πρέπει να εξακολουθούν να παρέχουν τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς τους, ακόμη και μετά από 320.000 χιλιόμετρα, που είναι το είδος της χιλιομετρικής απόστασης που λίγα αυτοκίνητα φτάνουν ποτέ, είτε είναι ηλεκτρικά, είτε εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement
Advertisement

Λοιπόν, πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα; Τα καλά νέα είναι ότι όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν εκεί έξω και όσο περισσότερο λειτουργούν, τόσο περισσότερα στοιχεία παράγονται που αποδεικνύουν ότι η μπαταρία μπορεί να «ζήσει» όσο και το αυτοκίνητο.

 Ακόμα καλύτερα, υπάρχουν πολλές συμβουλές και στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να διασφαλίσετε, στο βαθμό που σας αναλογεί. Τη μακροζωία της μπαταρίας.

Advertisement

Διάρκεια ζωής

Η αλήθεια είναι ότι οι μπαταρίες υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου και με τη χρήση, που σημαίνει ότι γίνονται λιγότερο αποδοτικές καθώς γερνούν και, τελικά, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων η αυτονομία του αυτοκινήτου σας θα μειωθεί.

Advertisement

Επίσης, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τεχνολογία μπαταριών δεν είναι φθηνή και εάν τα κύτταρα χρειαστούν αντικατάσταση, τότε είναι πολύ πιθανό μια τέτοια ενέργεια να κοστίσει αναλογικά περισσότερα χρήματα, απ’ τη μελλοντική αξία του αυτοκινήτου..

Οι σταθμοί αλλαγής μπαταριών -όπου η αντικατάσταση γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά- αρχίζουν να εμφανίζονται στην Ευρώπη και μπορεί να προσφέρουν μια απάντηση σε ερωτήματα σχετικά με τη διάρκεια ζωής τους.

Advertisement

Γιατί μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει ή υποβαθμίζεται;

Η συνεχής πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών σημαίνει ότι τα ζητήματα που σχετίζονται με την υποβάθμιση της απόδοσης μειώνονται συνεχώς. Ωστόσο, ακόμη και τα πιο πρόσφατα κύτταρα ιόντων λιθίου δεν είναι εντελώς άνοσα στην απώλεια απόδοσης με την πάροδο του χρόνου, με διάφορους παράγοντες να παίζουν ρόλο.

Ίσως ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στη μείωση της απόδοσης είναι ο κύκλος χρήσης και φόρτισης.

Η συχνή αποστράγγιση των κυψελών που ακολουθείται από πλήρη φόρτιση μπορεί, με την πάροδο του χρόνου, να βλάψει την ικανότητα της μπαταρίας να διατηρεί τη βέλτιστη αποθήκευση ενέργειας – γι’ αυτό ο κατασκευαστής συνήθως συνιστά τη φόρτιση μόνο στο 80% και ποτέ να μην αφήνετε την αυτονομία να μηδενίσει. Η ταχεία φόρτιση παίζει επίσης ρόλο, επειδή η διοχέτευση τόσο πολλής ηλεκτρικής ενέργειας και τόσο γρήγορα, δημιουργεί πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες στη μπαταρία.

Πώς μπορώ να φροντίσω την μπαταρία του ηλεκτρικού μου αυτοκινήτου;

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να συμβάλετε στη διατήρηση της ισχύος και της απόδοσης της μπαταρίας σας, με την πάροδο του χρόνου.

Ένας από τους κύριους τρόπους προστασίας των κυψελών, είναι η προσεκτική διαχείριση της φόρτισης και εκφόρτισης των κυψελών, που σε έναν ιδανικό κόσμο σημαίνει να προσπαθείτε να αποφύγετε την πτώση της χωρητικότητας κάτω από 20%και να μην προσθέτετε περισσότερο από 80% κατά τη .

Τα περισσότερα EV δίνουν τώρα την επιλογή να προγραμματίσετε το χρονοδιάγραμμα φόρτισης του αυτοκινήτου σας, επιτρέποντάς σας να αποφασίσετε πότε ρέει η ηλεκτρική ενέργεια και, κυρίως, επιτρέποντάς σας να ορίσετε ανώτατο όριο για το πόση ποσότητα διοχετεύεται στις κυψέλες. Με την ίδια λογική, είναι καλύτερο να μην αδειάζετε εντελώς την μπαταρία.

Μιλώντας για τη φόρτιση, είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε με φειδώ μόνο φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος). Εάν το αυτοκίνητο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε ακραία ζέστη ή κρύο καιρό, τότε βεβαιωθείτε ότι είναι συνδεδεμένο στην πρίζα για φόρτιση (με το μέγιστο όριο που έχει οριστεί στο 80) ανεξάρτητα από την αυτονομία.

Αυτή η τεχνική φόρτισης επιτρέπει στο σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας να συνεχίσει να λειτουργεί και να διατηρεί τις κυψέλες στη βέλτιστη θερμοκρασία για μακροζωία.

Τέλος, ο τρόπος που οδηγείτε το EV σας μπορεί να επηρεάσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του. Όσο πιο γρήγορα οδηγείτε και όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε τη στιγμιαία ροπή, σήμα κατατεθέν ενός EV, τόσο περισσότερο προκαλείτε επιβλαβή συσσώρευση θερμότητας στην μπαταρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι συμβαίνει και τα «γυρίζει» ο Μασκ με την Tesla; (+video)
Ποια και πόσα ηλεκτρικά αγοράζουν οι Έλληνες;
Έμεινα με ηλεκτρικό! Τι μπορεί να φταίει;