Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Oι Κινέζοι βγήκαν για ψώνια στην Ευρώπη…

Ελλάδα 22:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Oι Κινέζοι βγήκαν για ψώνια στην Ευρώπη…

ΝΕΑ

Oι Κινέζοι βγήκαν για ψώνια στην Ευρώπη…

ΝΕΑ

Τίποτα δεν μπορεί να συγκρατήσει τους Κινέζους από το να κατακτήσουν την Ευρώπη. Και η απουσία δικών τους εργοστασίων είναι απλά μία μικρή «λεπτομέρεια».

Advertisement
Advertisement

Είναι κάτι που αργά ή γρήγορα θα συμβεί. Η δυναμική της κινέζικης οικονομίας και η ανάπτυξη της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορεί πλέον να περιοριστεί στα στενά όρια της Κίνας. Και αναζητά διαρκώς νέους τρόπους να ανοίξει τα φτερά της σε καινούργιες αγορές.

Η Ευρώπη είναι το επόμενο στάδιο της εξάπλωσης των Κινέζων. Και όπως φαίνεται πολύ σύντομα τα όποια εμπόδια θα είναι παρελθόν. Ακόμα και το γεγονός ότι τους λείπουν οι εγκαταστάσεις εκτός Κίνας.

Αυτό που συμβαίνει με την Ford στην Γερμανία είναι ενδεικτικό. Η Ford έχει εστιάσει και αυτή στον εξηλεκτρισμό της. Για να φτάσει εκεί όμως πρέπει να κλείσει εργοστάσιά της σε διάφορες χώρες όπως στην Βραζιλία, την Ινδία και πιθανόν στην Γερμανία.

Advertisement
Advertisement

Και κάπου εδώ μπαίνουν στην σκηνή οι Κινέζοι, και συγκεκριμένα η BYD η οποία σύμφωνα με την Wall Street Journal θέλει να αγοράσει το συγκεκριμένο εργοστάσιο στην Γερμανία.

Αν γίνει αυτό, θα είναι το δεύτερο εργοστάσιο της Ford που περνά στα χέρια της BYD μετά από εκείνο στην Βραζιλία, αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί η συμφωνία, καθώς στην χώρα της Νότιας Αμερικής επικρατεί πολιτική αναστάτωση μετά τις πρόσφατες εκλογές.

Στην Γερμανία οι συζητήσεις για το εργοστάσιο που βρίσκεται στο Σαρλερουά βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα τερματίσει εκεί την παραγωγή το 2025, αφήνοντας χωρίς δουλειά 4.600 εργαζόμενους. Μόνο 700 από αυτούς θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις για την παραγωγή εξαρτημάτων.

Advertisement

Το δημοσίευμα της αμερικάνικης εφημερίδας υποστηρίζει ότι υπάρχουν άλλες 15 εταιρίες που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο εργοστάσιο, οι περισσότεροι εκ των οποίων προέρχονται από την Κίνα.

Πάντως η Ford πουλά μόνο κάποια εργοστάσια στην Ευρώπη, και δεν σταματά την παραγωγή όπως έκανε στην Βραζιλία και την Ινδία. Τα ηλεκτρικά της μοντέλα που έρχονται θα παράγονται στην Γερμανία και στην Ισπανία (Κολωνία και Βαλένθια αντίστοιχα).

Advertisement

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με τις διαδικασίες παραγωγής σε αρκετές χώρες. Το κλείσιμο των εργοστασίων μπορεί να προκαλέσει πολιτική αναστάτωση, ιδίως αν τα εργοστάσια βρίσκονται στην ίδια χώρα με τα κεντρικά γραφεία της εκάστοτε εταιρίας.

Για την Ford πάντως τα εργοστάσια στην Βραζιλία και την Ινδία παρουσίαζαν συχνά απώλειες. Ακόμα και αν δεν υπήρχε η πίεση για τον εξηλεκτρισμό, τα εργοστάσια αυτά θα έπρεπε να κλείσουν.

Advertisement

Όλα αυτά δημιουργούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους Κινέζους ώστε να αλώσουν την Ευρώπη. Και δεν είναι διόλου απίθανο σε λίγο καιρό, η BYD να έχει ξεπεράσει την Ford (αλλά και τις μεγάλες ευρωπαϊκές μάρκες) μέσα σε λίγα χρόνια, αν αποκτήσει εργοστάσια στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: BYD ETP3
Πόσες εταιρείες θα απαρτίζουν την BYD;
Απόβαση της BYD στη Γαλλία και την Ευρώπη