Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Oδηγούμε το Nissan Qashqai e-POWER στη Σουηδία

  • Αποστολή: Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Nissan

H Nissan εμπλουτίζει την γκάμα του best-seller της Qashqai, παρουσιάζοντας την έκδοση με το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e-Power με 190 ίππους και κορυφαία χαρακτηριστικά απόδοσης.

Το Qashqai θα είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που θα εξοπλιστεί με το υβριδικό σύστημα κίνησης e-Power της Nissan, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην εξαιρετική εμπορική πορεία ενός αυτοκινήτου που γέννησε αλλά και χαρακτηρίζει μία ολόκληρη κατηγορία μέχρι τις μέρες μας.

Αυτό αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης που συμπληρώνεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με μεταβλητή σχέση συμπίεσης ισχύος 156 ίππων.

Συνοδεύεται από μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW παρόμοιου μεγέθους και ισχύος όπως συναντάται στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan. Συνδυαστικά παράγει 190 ίππους και 330 Nm ροπής.

Ο βενζινοκινητήρας παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να μεταδοθεί μέσω του μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο, ανάλογα με τις συνθήκες. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι η μοναδική πηγή ισχύος για τους τροχούς, επομένως η απόκριση είναι άμεση και γραμμική. Το σύστημα σχεδιάστηκε για να προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός EV, χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης.

Η ικανότητα μεταβλητής συμπίεσης του κινητήρα είναι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, επιτρέποντάς του να προσαρμόζει την αναλογία συμπίεσης παρέχοντας βέλτιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα.

Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος.

Σε συνθήκες χαμηλής ζήτησης ισχύος, όπως σταθερή ταχύτητα με καλή κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος βελτιστοποιώντας την κατανάλωση και τις εκπομπές.

Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, ενεργοποιείται ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης που μεγιστοποιεί την ισχύ εξόδου του κινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ διαφορετικών αναλογιών συμπίεσης είναι απρόσκοπτη, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Στην πράξη με 190 ονομαστικούς ίππους και μπόλικη ροπή από πολύ χαμηλό εύρος λειτουργίας (ροπή ICE 250 Nm, ροπή E-motor 330 Nm) το Qashqai μοιάζει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε δυο κόσμους, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ο ήχος του κινητήρα (όταν αυτός λειτουργεί) έχει πάντα αντιστοιχία με την ταχύτητα και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου δείχνοντας άμεσα συνδεδεμένος με την συνολική οδηγική αίσθηση.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε οδηγώντας στους δρόμους της Σουηδικής πρωτεύουσας, η πιο βασική εντύπωση που προκύπτει είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα της επόμενης γενιάς. Το οποίο ταιριάζει απόλυτα με την γενικότερη παρουσία του SUV της Nissan, το οποίο αναβαθμίζει συνολικά, σε βαθμό που να μας επιτρέπει να μιλάμε για ένα Qashqai “Plus”.

H συγκεκριμένη τεχνολογία, λόγω και της πιο συχνής μετακίνησης αμιγώς ηλεκτρικά έχει μειώσει δραστικά τον θόρυβο στην καμπίνα, κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα και την άνεση για τους επιβάτες που χαρακτηρίζει το σαλόνι του Qashqai της τρέχουσας γενιάς. 

Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, χωρίς την υστέρηση που είναι τυπική σε αντίστοιχα υβριδικά συστήματα της αγοράς, ενώ και η κατανάλωση, με βάση το trip computer παραμένει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Στα χιλιόμετρα που κάναμε τα οποία ήταν κατά κύριο λόγο σε αστική και περιαστική χρήση, οι τιμές που είδαμε ήταν αντίστοιχες ή και καλύτερες από έναν diesel κινητήρα παρόμοιας απόδοσης.

Στα χιλιόμετρα που καλύψαμε στην Σουηδία, το Qashqai εντυπωσίασε για άλλη μια φορά με την ποιοτική του κύλιση και τα υψηλά περιθώρια ασφάλειας που προσφέρει, με το εξελιγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο να αναδεικνύει ακόμα περισσότερο όλους αυτούς τους τομείς.

Συνολικά, οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές από το υβριδικό Qashqai , το οποίο είναι ίσως η πιο πλήρης εκδοχή της γκάμας του και αυτή που αναδεικνύει στο μέγιστο την premium διάσταση που έχει αποκτήσει η τελευταία γενιά του μοντέλου.

Περισσότερα όμως, σε λίγους μήνες που το Qashqai e-Power θα έρθει στα χέρια μας για μια αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To νέο Nissan Qashqai E-Power Hybrid με κινητήρα- γεννήτρια (+video)
Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Σε πόσες ημέρες κατασκευάζονται τα δερμάτινα καθίσματα του Nissan Qashqai;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto