ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

Ελλάδα 22:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ισχυρότερη ήπια υβριδική έκδοση του νέου Nissan Qashqai συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα ικανό αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, το οποίο υπόσχεται άνετες και ευχάριστες μετακινήσεις.

Advertisement
Advertisement

Με χρυσά γράμματα έχει γραφτεί η ιστορία του Nissan Qashqai, δεδομένου ότι αποτελεί τον ιδρυτή και έναν εκ των αδιαμφισβήτητων ηγετών της λαοφιλούς κατηγορίας των κόμπακτ SUV. Όσο, ωστόσο, ο ανταγωνισμός αυξάνεται τόσο πιο επιτακτική καθίσταται η ανάγκη ανανέωσης της πρωτοκαθεδρίας του. Κάτι που αποπειράται να γίνει μέσω της νέας, τρίτης γενιάς που προβάλλει πιο ικανή και πολυτάλαντη από ποτέ.

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές, φυσικά, αφορά την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 12V (επίκειται και full hybrid) που επικουρεί έναν 1.300αρη turbo βενζινοκινητήρα, απόδοσης είτε 140, είτε 158 ίππων. Εμείς, αφού δοκιμάσαμε τη λιγότερο ισχυρή έκδοση, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, έφτασε η ώρα να αποκωδικοποιήσουμε αυτή των 158 ίππων, στην προσθιοκίνητη (υπάρχει και 4WD) έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), υπό την ονομασία X-Tronic.

Ένα από τα μεγάλα ατού της συγκεκριμένης έκδοσης έγκειται, μάλιστα, σε αυτή καθ’ εαυτήν τη λειτουργία του CVT κιβωτίου που στην προκειμένη περίπτωση δείχνει ευχάριστα ιδιάζουσα, έχοντας αποβάλει κάποιες από τις εγγενείς παθογένειές της. Και εξηγούμαστε:

Advertisement
Advertisement

Εντός του αστικού ιστού, το CVT διατηρεί τα γνώριμα χαρακτηριστικά του, καθώς έχει πολιτισμένη συμπεριφορά και αξιοποιεί με ιδανικό τρόπο το ωφέλιμο εύρος στροφών του κινητήρα, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου.

Εκεί που πραγματικά εκπλήσσει είναι σε συνθήκες έντονων επιταχύνσεων: Εφόσον, βυθιστεί το πόδι στο γκάζι, η βελόνα του στροφόμετρου δεν σκαρφαλώνει κοντά στον κόφτη -υπό τη συνοδεία ενός ενοχλητικού βουητού–  αλλά πέφτει σε χαμηλότερα επίπεδα, κάτι που παραπέμπει στη λειτουργία ενός «κλασικού» αυτόματου κιβωτίου. Φυσικά σε αυτό βοηθά και η χρήση 7 εικονικών σχέσεων που λειτουργούν σαν «ταχύτητες» και μπορούν να εναλλαχθούν χειροκίνητα μέσω paddles πίσω από το τιμόνι.

Η ραφιναρισμένη λειτουργία του κιβωτίου αναδεικνύει και τις αρετές του 4κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 158 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 270 Nm στις 1.800-3.750 σ.α.λ., ο οποίος κινεί απρόσκοπτα και με πυγμή το 1.468 κιλών αμάξωμα. Ειδικά στο σπορ πρόγραμμα, το μοτέρ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό, με αγαπημένη του περιοχή τα μεσαία στρώματα του στροφόμετρου, δίχως να υστερεί χαμηλά.

Advertisement

Για το τελευταίο φροντίζει και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του mild hybrid συστήματος που, επίσης, προσθέτει 6 επιπλέον Nm ροπής, για 20 δευτερόλεπτα, σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, τα 8,0 λτ./100χλμ. (σε μεικτό κύκλο) απέχουν μεν από τους αριθμούς που ανακοινώνει η Nissan (6,3 λτ./100 χλμ.), αλλά είναι απόλυτα ικανοποιητικά για ένα βενζινοκίνητα όχημα ενάμιση τόνου και 158 ίππων.

Στον δρόμο

Advertisement

Ως crossover με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό, το Qashqai πάντα διακρινόταν για την κορυφαία κύλισή του, τη μαεστρία που στρογγύλευε τις ανωμαλίες του δρόμου, και την ασφάλειά του. Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά προβάλλουν υπερτονισμένα, χάρη στην ολιστική προσέγγιση που ακολούθησε η Nissan.

Βασικό στοιχείο του Qashqai αποτελεί η νέα πλατφόρμα CMF-C που φέρει προηγμένες τεχνικές συγκόλλησης και κάνει χρήση ελαφρού βάρους υλικών (όπως αλουμίνιο), εξοικονομώντας 60 κιλά, και αυξάνοντας την ακαμψία κατά 41%.

Advertisement

Η τοποθέτηση των αμορτισέρ σε πιο κάθετη διάταξη αλλά και η αναβάθμιση του ημιάκαμπτου άξονα (οι τετρακίνητες εκδόσεις με τις 20αρες ζάντες έχουν πολλαπλούς συνδέσμους) με νέα στήριξη επιτρέπουν την καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων, μειώνοντας τους κραδασμούς που μεταφέρονται στην καμπίνα.

Στο ταξίδι το Qashqai αποδεικνύεται απολαυστικό, ακόμα και όταν ο οδηγός φλερτάρει με τα ανώτατα όρια ταχύτητας, το ιαπωνικό crossover δεν θα παύσει στιγμή να εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Κορυφαίο βαθμό παίρνει και η ηχομόνωση που δεν επιτρέπει τη διείσδυση ανεπιθύμητων ήχων στο εσωτερικό.

Αναμφίβολα, οι σπορ ρυθμοί σε ορεινές διαδρομές δεν θα μπορούσαν να αποτελούν το μεγάλο προσόν ενός μοντέλου με απόσταση 180 χλστ. από το έδαφος. Το Qashqai, όμως, έχει προβλέψιμη συμπεριφορά, και το μπροστινό μέρος δεν θα ανοίξει εύκολα την τροχιά του.

Τόσο ίδιο και τόσο διαφορετικό

Το νέο γενιάς Qashqai, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Nissan, προτάσσοντας μια ιδιαίτερα μοντέρνα εμφάνιση, χωρίς ωστόσο να κόβει τους σχεδιαστικούς δεσμούς με τους προγόνους του. Στο μπροστινό μέρος τα «αιχμηρά» Full LED φώτα, πλαισιώνονται από φώτα ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ που σίγουρα αρέσουν, και πλαισιώνουν τη νέα μάσκα σε σχήμα “V” που γνωρίσαμε στο Juke. Στο προφίλ, οι ανάγλυφες επιφάνειες προσδίδουν δόσεις κομψότητας στο μικρομεσαίο crossover, με μεγάλο πρωταγωνιστή του πίσω μέρους τα εκλεπτυσμένα φώτα που επεκτείνονται μέχρι τα φτερά.

Εσωτερικό: Μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο

Μια ματιά στην καμπίνα του Qashqai είναι αρκετή για να διαπιστωθεί η έντονα ψηφιακή αύρα. Αυτή είναι έκδηλη ειδικά στην έκδοση Ν-Connecta της δοκιμής μας, παρουσία μιας ευκρινούς οθόνης αφής 9,0” για το σύστημα πολυμέσων με μεγάλη υπολογιστική ισχύ και ταχύτατη απόκριση. Πίσω από το τιμόνι εδρεύει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος φέρει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης, και υψηλής ανάλυσης γραφικά που συνδυάζουν το τερπνόν μετά του ωφελίμου.

Χαμόγελα χαρίζουν και τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα που κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες, η θέση οδήγησης που δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε hatchback, παρέχοντας παράλληλα εποπτική θέαση του δρόμου, αλλά και η κορυφαία τιμή χωρητικότητας του πορτπαγκάζ στα 504 λίτρα.

Επιπλέον δόσεις πρακτικότητας προσθέτει και το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών κατά 85 μοίρες, για τη διευκόλυνση της εισόδου/εξόδου, αλλά και την παροχή χείρας βοηθείας στην άκοπη διεκπεραίωση δύσκολων εργασιών όπως είναι η τοποθέτηση των παιδικών καθισμάτων.

Full του εξοπλισμού

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκδοση των 158 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο CVT είναι διαθέσιμη από το δεύτερο τη τάξη εξοπλιστικό πακέτο Premium (27.790 ευρώ), που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 7,0” TFT για τον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8,0” με Android Auto & Apple Car Play, διζωνικό κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Πλούσια είναι και η φαρέτρα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένων των εξής: Hill Start Assist, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, προειδοποίηση τυφλού σημείου με λειτουργία παρέμβασης, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αποφυγή σύγκρουσης κατά την έναρξη της οπισθοπορείας και προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης.

Εμείς δοκιμάσαμε την αμέσως επόμενη έκδοση N-Connect που προσθέτει -μεταξύ άλλων- οθόνη αφής 9,0”και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, με την τιμή να ανέρχεται στα 32.290 ευρώ.

Συμπέρασμα

Το νέο, τρίτης γενιάς Nissan Qashqai προβάλλει αναβαθμισμένο σε κάθε πτυχή του χαρακτήρα του, δείχνοντας έτοιμο να κοιτάξει στα μάτια τους αντίζηλούς του. Έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πολυδιάστατη οδική συμπεριφορά, πλήρως εκσυγχρονισμένη εμφάνιση, αλλά και τελευταία γενιάς συστήματα και τεχνολογίες που φροντίζουν για τη διευκόλυνση του χρήστη. Για το τελευταίο μεριμνά και το απόλυτα ικανό αυτόματο κιβώτιο CVT το οποίο προσφέρει ευχάριστες και άκοπες καθημερινές μετακινήσεις, και ταυτόχρονα αναδεικνύει τις αρετές του ήπια υβριδικού κινητήρα των 158 ίππων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 158 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm/1.800-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT (X-Tronic)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής : 6,3 l/100 km / 8,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 141 gr/km
Βάρος: 1.468 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.835/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Χώρος αποσκευών: 504
Τιμή: από 35.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Newsauto Fleet: Nissan Leaf e+
Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8
Νέο Nissan Z: Η σύνδεση με το παρελθόν του (video)