Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο Mazda2 Hybrid στην Ισπανία

Ελλάδα 14:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Mazda2 Hybrid στην Ισπανία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο Mazda2 Hybrid στην Ισπανία

ΝΕΑ

Το Mazda2 Hybrid ανανεώθηκε όχι τόσο επειδή είχε ανάγκη να παραμείνει επίκαιρο αλλά για να αποκτήσει περισσότερο την ταυτότητα και το στυλ της μάρκας.

Advertisement
Advertisement

Η συγκεκριμένη περίπτωση αυτοκινήτου είναι αποτέλεσμα μιας επιτυχούς επιχειρηματικής συμφωνίας. Ως γνωστόν, μηχανολογικά το Mazda2 Hybrid δεν είναι τίποτε άλλο από ένα Toyota Yaris Hybrid τέταρτης γενιάς.

Η ιστορία που κατέληξε στη δημιουργία του ξεκίνησε τον Μάιο του 2015. Τότε τα στελέχη της Mazda και της Toyota ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να διερευνήσουν την πιθανότητα να συμπράξουν σε μια μακροχρόνια συνεργασία, με σκοπό τη κατασκευή καλύτερων αυτοκινήτων και για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τον Αύγουστο του 2017 επισημοποιήθηκε η συνέργειά τους. Στη σχετική συμφωνία που υπεγράφη τότε, η Toyota θα αποκτούσε το 5% των μετοχών της Mazda (5,05% για την ακρίβεια) και αυτή το 0,25% των μετοχών του ιαπωνικού αυτοκινητικού κολοσσού.

Advertisement
Advertisement

Στα χρόνια που ακολούθησαν έκτοτε τα στελέχη των δύο εταιρειών καθόρισαν τις λεπτομέρειες για το τι πρόκειται να πράξουν. Στα τέλη του 2021 εμφανίστηκε το πρώτο όχημα της σύμπραξής τους που αφορούσε στη Mazda. Δεν ήταν άλλο από το Mazda2 Hybrid το οποίο άρχισε να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του 2022.

Φυσικά, επρόκειτο για το Toyota Yaris Hybrid με τα εμπορικά σήματα της Mazda. Μια επιχειρηματική κίνηση επί ευρωπαϊκού εδάφους από την οποία κέρδιζαν και οι δύο εταιρείες.

Αυτή, θα αύξανε τις πωλήσεις της (καθώς ενισχύεται το ενδιαφέρον για οχήματα με υβριδικής διάταξης κινητήρα), θα μείωνε περαιτέρω τον μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και θα ενίσχυε την διαδικασία εξηλεκτρισμού των μοντέλων της. Αντιστοίχως, η Toyota θα τοποθετούσε περισσότερες μονάδες του συστήματός της σε καινούργια αυτοκίνητα.

Advertisement

Γιατί η επανασχεδίαση;
Στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, η Mazda ανακοίνωσε την επανασχεδίαση του Mazda2 Hybrid. Για κάποιους, η πρώτη εκτίμηση ότι ίσως δεν χρειαζόταν αυτό, καθώς το αυτοκίνητο είχε λίγο καιρό εμπορικής παρουσίας. Όμως, για τους ανθρώπους της εταιρείας ήταν απαραίτητο να γίνει.

Ο λόγος είναι πως το νέο μοντέλο που προστέθηκε στην γκάμα της έπρεπε να αποκτήσει όσο το δυνατόν την ταυτότητά της και τον αντίστοιχο χαρακτήρα, αισθητικά τουλάχιστον.

Advertisement

Έτσι, οι σχεδιαστές της προσπάθησαν να προσδώσουν στο αμάξωμα όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία γινόταν από τη φιλοσοφία «Kodo», αυτή για την οποία διακρίνονται τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Για τη διαδικασία ανανέωσης οι άνθρωποι του Ευρωπαϊκού Στούντιο Σχεδιασμού της Mazda συνεργάστηκαν με ομολόγους τους στην Ιαπωνία, στην έδρα της εταιρείας (Fuchu, Hiroshima).

Τα καινούργια στοιχεία στο επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid αφορούν κατά κύριο λόγο στη μάσκα και στο πίσω μέρος του. Αναλυτικότερα, το άνοιγμα της γρίλιας έχει διαμορφωθεί με πιο αδρό τρόπο σχηματίζοντας πολύγωνο (πεντάγωνο όπως το προσδιορίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας).

Αντίστοιχα, έχει αλλάξει και ο εκεί προφυλακτήρας ο οποίος διαθέτει στις άκρες του κάθετους αεραγωγούς (πεντάγωνου σχήματος, επίσης) στους οποίους υπάρχουν ενσωματωμένοι οι προβολείς ομίχλης, όπου αυτοί είναι διαθέσιμοι. Η νέα διαμόρφωσή του είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το μήκος του προβόλου, συγκριτικά με πριν.

Advertisement

Πέραν αυτών, έχουν επανασχεδιαστεί και τα φωτιστικά σώματα, τα οποία παραπέμπουν σε αυτά του πρωτότυπου Kai το οποίο παρουσιάστηκε το 2017 και καθόρισε εν πολλοίς τη μορφή τόσο του παρόντος Mazda3 όσο και την αισθητική των σύγχρονων μοντέλων της εταιρείας.

Σημειώνουμε ότι στο ανανεωμένο Mazda2 Hybrid τα LED φωτά ημέρας είναι ταυτόχρονα και φλας, όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει τον σχετικό διακόπτη. Βλέποντάς το από το πλάι, καταλαβαίνεις ότι οι σχεδιαστές έχουν προσπαθήσει να το κάνουν να δείχνει πιο επίμηκες απ’ όσο είναι στην πράξη.

Στην αίσθηση αυτή συμβάλλουν και οι νέας σχεδίασης τροχοί με τους οποίους διατίθεται πλέον το supermini μοντέλο. Αυτοί είναι διάστασης από 15 ιντσών έως και 17 ιντσών, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης.

Βάσει όσων ανακοίνωσε η Mazda, το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Τα «Prime-line», «Centre-line», «Exclusive-line», «Homura» και «Homura Plus», όπως ονομάζονται αντίστοιχα.

Στο πίσω μέρος του, το επανασχεδιασμένο μοντέλο έχει νέα LED φώτα και η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος σε όλη την επιφάνειά της και δεν υπάρχει το μαύρο πλαστικό μεταξύ των εκεί φώτων, όπως πριν.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν κάποια από τις επτά διαφορετικές αποχρώσεις (για το αμάξωμα) οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν και με μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες.

Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid έχει μήκος 3.940 χλστμ., πλάτος 1.745 χλστμ., ύψος 1.500 χλστμ., ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.560 χλστμ. Επίσης, το εμπρός μετατρόχιο φτάνει τα 1.531 χλστμ. και το πίσω τα 1.528 χλστμ.

Ο χώρος αποσκευών είναι 286 λίτρα και αυξάνεται στα 935 λίτρα όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος, ενώ ο κύκλος στροφής είναι 10,4 μέτρα (με τροχούς 15 ιντσών). Τέλος, το βάρος του είναι τουλάχιστον 1.105 κιλά και φτάνει τα 1.135 κιλά στην καλύτερα εξοπλισμένη εκδοχή του.

Στο εσωτερικό
…οι αλλαγές αφορούν κυρίως στις νέες έγχρωμες οθόνες που έχουν τοποθετηθεί τόσο εμπρός από τον οδηγό όσο και στο κέντρο του ταμπλό. Συγκεκριμένα, η τεχνολογίας TFT στον πίνακα οργάνων φτάνει τις 12,3 ίντσες στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις, ενώ η αφής είναι 10,5 ίντσες.

Στην τελευταία, δεν υπάρχουν οι πλευρικοί διακόπτες που διέθετε η αντίστοιχη ως τώρα και οι δύο περιστροφικοί διακόπτες που βρισκόταν χαμηλά στις άκρες της (πριν) έχουν αντικατασταθεί από έναν, τοποθετημένο κεντρικά στη βάση της.

Φυσικά, στη μεγαλύτερη οθόνη αφής απεικονίζονται οι ενδείξεις και οι πληροφορίες του νέου συστήματος πολυμέσων της Mazda. Πέραν αυτών, στον προαιρετικό εξοπλισμό του επανασχεδιασμένου Mazda2 Hybrid περιλαμβάνεται και σύστημα Head-up Display 10,0 ιντσών.

Επιπλέον, υπάρχουν νέες ταπετσαρίες και έχει εμπλουτιστεί το επίπεδο του συστήματος i-Activsense, το οποίο προειδοποιεί και υποβοηθά τον οδηγό. Αυτό σημαίνει ότι οι αισθητήρες που διαθέτει φροντίζουν για την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών.

Σε αυτό περιλαμβάνονται συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με πεζό, δικυκλιστή ή άλλο όχημα (Pre-Collision System), ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας, υποβοήθησης σε διασταύρωση για την επερχόμενη κίνηση, προσαρμοζόμενου Cruise Control και προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδα κυκλοφορίας με δυνατότητα επαναφοράς σε αυτή και διατήρηση της πορείας εντός της.

Επίσης, υπάρχει και αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού ο οποίος εκτείνεται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ώστε αυτοί να μην χτυπήσουν μεταξύ τους.

Κινητήρας και ανάρτηση
Το υβριδικής διάταξης σύστημα που διαθέτει το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με πριν. Θυμίζουμε ότι αποτελείται από τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.490 κ. εκ. και τον ηλεκτροκινητήρα, που είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη. Επίσης, υπάρχει και ένας ακόμα που λειτουργεί ως γεννήτρια. Όλα αποτελούν μια ενιαία μονάδα.

Ο θερμικός, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson, έχει σχέση συμπίεσης 14,0:1, διάμετρο x διαδρομή 80,5 χλστμ. x 97,6 χλστμ. και αποδίδει 92 ίππους/5.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 120 Nm/3.600 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 80 ίππους και μέγιστη ροπή 141 Nm/0-3.995 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 116 ίππους.

Οι μπαταρίες του συστήματος είναι ιόντων λιθίου, έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 0,76 kWh και ζυγίζουν 21,5 κιλά.

Η ροπή μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω πλανητικού συστήματος. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων προσδιορίζεται ως συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT) μόνο για να προσδιορίσει τον τρόπο λειτουργίας του και όχι τη μηχανολογική φύση του (καθώς δεν είναι ένα CVT με ιμάντα).

Σύμφωνα με τη Mazda, το επανασχεδιασμένο μοντέλο επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Με τροχούς 15 ιντσών, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 3,8 λίτρα/100 χλμ. (κατά WLTP) και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 87 γραμ./χλμ. (κατά WLTP).

H εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Στο πίσω μέρος υπάρχει πιο δύσκαμπτος ημιάκαμπτος άξονας ο οποίος συνδυάζεται με πιο μαλακά ελατήρια. Με αυτόν τον τρόπο δεν επηρεάζεται σημαντικά η άνεση των επιβατών, ενώ η οδική συμπεριφορά του παραμένει σύμφωνη με τα στάνταρ που θέλουν στη Mazda.

Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, με την ευκαιρία της ανανέωσης του μοντέλου έγινε προσπάθεια να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών και θορύβου που φτάνουν ωε το εσωτερικό του οχήματος, ώστε οι επιβάτες να μετακινούνται ακόμα πιο άνετα απ’ ό,τι πριν.

Πρώτες εντυπώσεις
Βλέποντας το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid από κοντά συνειδητοποιείς οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας κατάφεραν τον σκοπό τους. Το αυτοκίνητο δείχνει τα προσδιοριστικά στοιχεία της και είναι πιο κοντά στην αισθητική της απ’ ό,τι συνέβαινε μέχρι τώρα.

Στο εσωτερικό του, έχει τον χαρακτήρα ενός ιαπωνικής προσέγγισης και κατασκευής supermini οχήματος. Ο συνδυασμός σκληρού και μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και η γενικότερη αίσθηση που σου αφήνει είναι τυπικά ενός αυτοκινήτου από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και συγκεκριμένα της Mazda.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά, έχει καλή ορατότητα προς τα εμπρός και σχετικά περιορισμένη προς τα πίσω. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα όπως θέλει και η προσβασιμότητα στην οθόνη αφής είναι άμεση.

Στο πίσω κάθισμα, ο ωφέλιμος χώρος είναι οριακός ακόμα και για έναν μετρίου αναστήματος επιβάτη. Πάντως δύο ενήλικες θα μεταφερθούν με σχετική άνεση.

Η πρώτη οδηγική επαφή μας με το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid μάς άφησε καλές εντυπώσεις για τον τρόπο που κινείται το αυτοκίνητο τόσο σε αστικό τοπίο όσο και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Το (πλήρες) υβριδικό σύστημα εκκινεί το όχημα ως αμιγώς ηλεκτρικό και η ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει το Mazda2 Hybrid ακόμα και όταν η ταχύτητα είναι αυξημένη, για σύντομο χρονικό διάστημα και για όσο το φορτίο στο δεξί πεντάλ είναι μικρό και ο δρόμος το επιτρέπει.

Το επίπεδο θορύβου είναι σε αποδεκτό επίπεδο και προέρχεται κατά βάση από το κιβώτιο «ταχυτήτων». Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι και αυτό το μοντέλο της Mazda είναι ευκολοδήγητο, με καλή οδική συμπεριφορά στον δρόμο και μικρή κατανάλωση καυσίμου.

Περισσότερα και εκτενέστερα για το επανασχεδιασμένο Mazda2 Hybrid θα έχουμε να σας πούμε όταν θα πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή του στη χώρα μας.

Όπως ανακοινώθηκε από την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, θα είναι διαθέσιμο εδώ από τα μέσα Απριλίου και έπειτα. Οι τιμές πώλησής του αναμένεται να γίνουν γνωστές κατά τις πρώτες μέρες του ίδιου μήνα.