Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe στην Ισπανία

Ελλάδα 4:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγήσαμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

To μεγάλο Jeep έχει περάσει στην 5η του γενιά και από τα τέλη του έτους θα διατίθεται και στην χώρα μας. Αποκλειστικά ως plug-in υβριδικό.

Advertisement
Advertisement

H Jeep διανύει μία από τις καλύτερες περιόδους αφού πλέον στην γκάμα της διαθέτει τα μικρότερα Renegade, Compass και Wrangler. Δίχως να ξεχνάμε το πιο «ειδικό» Gladiator ή το επερχόμενο Avenger (προς τα τέλη Ιουνίου), το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας.

Το Avenger το οδηγήσαμε πριν από μερικές εβδομάδες μαζί με το Grand Cherokee στην Μάλαγα. Για το μεγαλύτερο Jeep χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι να λήξει το σχετικό εμπάργκο για να μπορέσουμε να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Οι οποίες είναι ανάλογα… Grand για τη νέα γενιά του μοντέλου που στην Ευρώπη θα κυκλοφορήσει μόνο στην plug-in υβριδική έκδοση.

Εξωτερικά, το νέο Grand Cherokee συνεχίζει να δείχνει πολύ ενδιαφέρον και… αμερικάνικο. Άλλωστε, μιλάμε για ένα “made in US” (κατασκευάζεται στο Ντιτρόιτ) μεγάλο SUV που σε μήκος φτάνει τα 4,914 μέτρα με το πλάτος και το ύψος να είναι στα 1,968 και 1,800 μέτρα, αντίστοιχα. Όπως σε κάθε Jeep, η χαρακτηριστική, κάθετη μάσκα με τις γρίλιες συνεχίζει να είναι σήμα κατατεθέν με το πίσω μέρος να συμπληρώνει αρμονικά το αμάξωμα των 2,72 τόνων.

Advertisement
Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό εισπράττεις την ποιοτικότερη δόση που έχουμε δει σε Jeep και ανάλογα μία premium αύρα που υπερθεματίζεται από τις τρεις οθόνες του ταμπλό. Από μια για τον οδηγό και συνοδηγό με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες και μία κεντρική 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5. Διαθέσιμο είναι και το εντυπωσιακής απόδοσης ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της McIntosh με 19 ηχεία και συνολική απόδοση 950W.

Advertisement

Οι χώροι είναι όλοι άνετοι και λουσάτοι με το διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές να ξεπερνά τα 1.000 λίτρα και τα 2.000 όταν πέσουν οι πίσω πλάτες. Όσο για τον εξοπλισμό υπάρχουν σχεδόν τα πάντα με περισσότερα από 110 προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, σύστημα νυχτερινής όρασης κ.α.

H έκδοση που θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη και αυτή που οδηγήσαμε είναι η Grand Cherokee 4xe. Η οποία εξοπλίζεται με ένα plug-in υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν αποδοτικό turbo βενζινοκινητήρα 2 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής τάσης και το αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite των 8 σχέσεων.

Advertisement

Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι στους 380 ίπποι και η ροπή στα 637 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα 400V τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου και εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 45 χλμ.. Σχετικά με τις επιδόσεις η Jeep δίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο το νέο Grand Cherokee 4xe είναι αυτό που περιμέναμε. Έχει αυτό το αρχοντικό πάτημα ενός μεγάλου SUV, η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, ενώ το υβριδικό σύστημα πληροί όσα λένε τα «χαρτιά». Τόσο στο θέμα των επιδόσεων, όσο και στην κατανάλωση καυσίμου. Φυσικά, το ισχυρό φύλλο και του νέου Grand Cherokee παραμένουν οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες. Άλλωστε, αυτό είναι και το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί κάθε Jeep από τον ανταγωνισμό.

Advertisement

Στο σημείο αυτό να πούμε πως η βάση είναι ένα νέο αυτοφερόμενο πλαίσιο με μια νέα ανάρτηση. Ειδικότερα η προαιρετική αερανάρτηση Quadra-Lift, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, είναι όλα τα λεφτά κάνοντας το Grand Cherokee να μοιάζει με οδοστρωτήρα. Ταυτόχρονα, οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι απλά κορυφαίες, με μεγάλη απόσταση από το έδαφος που μπορεί να φτάσει έως και τα 275 χιλιοστά, επιτρέποντας στο Grand Cherokee 4xe να περάσει υδάτινο κόλλημα ύψους στα 61 εκατοστά.

Δύο συστήματα 4×4 είναι διαθέσιμα με το μοντέλο, τα Quadra-Trac II και Quadra-Drive II, με το δεύτερο να εφοδιάζεται και με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούν ενεργό κιβώτιο μεταφοράς για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης μέσω της μεταφοράς ροπής ανάμεσα στους άξονες.

Από ένα διακόπτη αριστερά του περιστροφικού επιλογέα κίνησης, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ροπής Selec-Terrain παραμετροποιεί τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, τον ηλεκτρονικών συστημάτων, του συστήματος διεύθυνσης και της τετρακίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος μέσω πέντε προγραμμάτων λειτουργίας (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand).

Αξιοσημείωτο είναι πως θα υπάρχει διαθέσιμη και η έκδοση Trailhawk 4xe, το πλέον ικανό εκτός δρόμου Grand Cherokee, το οποίο κατάφερε να ολοκληρώσει τη θρυλική διαδρομή Rubicon Trail κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Για να δούμε από τα τέλη του χρόνου πως θα τα καταφέρει και στα δικά μας μέρη, αν και είμαστε σίγουροι πως δεν θα υπάρχει άλλο μεγάλο SUV που να πηγαίνει τόσο μακριά από την άσφαλτο όσο το νέο Grand Cherokee. Ακόμη και στην plug-in υβριδική του πορεία…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο MINI Cooper SE Cabrio στην Ισπανία
Οδηγούμε την απίστευτη Ferrari Purosangue!
Οδηγούμε το Jeep Avenger στην Ισπανία (+video)