Ο λαός μίλησε: Έτσι θέλουμε τα αυτοκίνητα
ΝΕΑΟ λαός μίλησε: Έτσι θέλουμε τα αυτοκίνητα
ΝΕΑΟι εταιρίες υπόσχονται πράγματα και θαύματα με τα ψηφιακά τους κατορθώματα. Όμως οι οδηγοί ζητούν περισσότερη ασφάλεια.
Ζούμε στην εποχή που εκτός από την ηλεκτροκίνηση οι αυτοκινητοβιομηχανίες τρεντάρουν σε κάθε ψηφιακή τεχνολογία που θα έρθει στο προσκήνιο.
WHAT CAR
Και με αιχμή του δόρατος (και του μάρκετινγκ) την αυτόνομη οδήγηση προσπαθούν να προσελκύσουν τους οδηγούς με τεχνολογικές «χάντρες» αντί για ουσιαστικά πράγματα.
Σχεδόν κάθε μεγάλη εταιρία προσφέρει πλέον μία σειρά από μοντέλα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή και κάτι παραπάνω, όπως η Mercedes που έχει ήδη κατοχυρώσει το δικό της σύστημα επιπέδου 3.
Όμως οι οδηγοί ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η ανίχνευση τυφλών σημείων, η κάμερα οπισθοπορείας, η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλατών.
Σε έρευνα που έκανε η S&P Global Mobility για το 2023, τα τέσσερα αυτά χαρακτηριστικά αξιολογήθηκαν ως τα πλέον επιθυμητά, με το καθένα από αυτά να αξιολογείται ιδιαίτερα ψηλά από τουλάχιστον το 80% όλων των ερωτηθέντων οδηγών.
Σε αντιδιαστολή, μόνο το 61% των οδηγών εκφράστηκαν θετικά για την αυτόνομη οδήγηση, κάτι που σύμφωνα με την εταιρία που έκανε την έρευνα δείχνει την δυσπιστία των καταναλωτών για αυτά τα συστήματα.
Μάλιστα μόλις το 47% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης και ότι θα σκεφτόταν να το αγοράσει.
Πάντως τα αποτελέσματα είναι διαφορετικά ανάλογα με την χώρα. Οι Κινέζοι για παράδειγμα είναι πολύ πιο δεκτικοί στην ιδέα της αυτόνομης οδήγησης από ότι οι καταναλωτές των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Γερμανίας.
Ένα ακόμα εύρημα είναι ότι οι αγοραστές αν και ενδιαφέρονται για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας των αυτοκινήτων τους, δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για συνδρομές.
Πάνω από το 50% των νέων αγοραστών θέλουν τις νέες τεχνολογίες να είναι στάνταρ στα αυτοκίνητά τους και όχι να χρειάζεται να τις πληρώνουν εκ των υστέρων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το επιτρέπει η Καλιφόρνια στη Mercedes-Benz
Off-road αυτόνομη οδήγηση: Στα Άγραφα χωρίς οδηγό;
Ferrari: Όχι στην αυτόνομη οδήγηση