Ο έξυπνος οδηγός και τα… κορόιδα
ΝΕΑΟ έξυπνος οδηγός και τα… κορόιδα
ΝΕΑΟ ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ιστορικές πινακίδες χρησιμοποιεί το όχημά του για να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα….
Πολλές φορές στους δρόμους συναντούμε οχήματα πολλών δεκαετιών (συνήθως άνω των 30 ετών) που εφοδιάζονται με πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος. Τα εν λόγω οχήματα κυκλοφορούν κάτω από συγκεκριμένο καθεστώς και οι ιδιοκτήτες τους δεν τα έχουν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις αλλά για να διατηρούν αναλλοίωτη την εικόνα και την κατάσταση τους στο χρόνο.
WHAT CAR
Άλλωστε η αγάπη για συγκεκριμένα οχήματα και μοντέλα είναι τέτοια που χιλιάδες οδηγοί προσπαθούν να τα έχουν στην κατοχή τους καλοδιατηρημένα. Επειδή όμως η χρήση τους με κανονικές πινακίδες κοστίζει, το Κράτος δίνει το δικαίωμα να μπορεί να το κάνει κάποιος με μέτρο και κάτω υπό προϋποθέσεις και χωρίς να χρειάζεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά σε τέλη, ασφάλειες κ.λπ.
Δυστυχώς όμως ορισμένοι παρανομούν εις βάρος όλων αυτών που ακολουθούν τη νομοθεσία. Τρανταχτό παράδειγμα αυτό της φωτογραφίας που δημοσιεύει το Newsauto. Όπως μπορείτε να δείτε χαρακτηριστικά, μια παλιά Mercedes με ιστορικές πινακίδες έχει μετατραπεί σε… όχημα μεταφοράς μεγάλων αντικειμένων τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα στην οροφή του αυτοκινήτου. Μία εικόνα που προκαλεί την αγανάκτηση κάθε νομοταγή πολίτη αλλά και όσων έχουν στην κατοχή τους οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος.
Τι ισχύει με τη νομοθεσία
Αυτή τη στιγμή και συγκεκριμένα από το 2022 έχει ψηφιστεί νόμος για τις κρατικές ιστορικές πινακίδες όπου μέχρι τέλη του 2024 όλοι οι ιδιόκτητες θα είναι υποχρεωμένοι να τις έχουν προμηθευτεί και φυσικά να τις αντικαταστήσουν με αντίστοιχες που διαθέτουν τα οχήματά τους. Η νομοθεσία βρίσκεται σε ισχύ ενώ εδώ και έναν περίπου τρεις μήνες έχουν σταματήσει να εκδίδονται πινακίδες από ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ.
Να σημειώσουμε πως με τις παλιές πινακίδες η κυκλοφορία γινόταν (και γίνεται κανονικά;) μόνο τις Κυριακές, κάτι που όπως διαπιστώνουμε δεν ισχύει στην πράξη. Εφεξής με τις νέες πινακίδες οι οδηγοί θα μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά όλες τις ημέρες ενώ θα έχουν υποχρέωση να περνούν έλεγχο ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.
Υπολογίζεται πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα 15.000 κλασικά οχήματα αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό εξ αυτών (περίπου 1.500-2.000) κυκλοφορεί στους δρόμους ή συμμετέχει σε εκδηλώσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ώρα του ηλεκτρικού Audi A6 Avant πλησιάζει!
Κάντο όπως η Τροχαία Αττικής Οδού
Μικρά και φθηνά ηλεκτρικά: Τα κουκιά δεν βγαίνουν