Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

Next e.Go: Η ενδιαφέρουσα ιστορία του κατασκευαστή που έρχεται Ελλάδα!

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η γερμανική εταιρεία, που αναμένεται να ανοίξει εργοστάσιο στη χώρα μας, έχει περάσει από συμπληγάδες πέτρες.

Τον Δεκέμβριο του 2020 η βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Next e.Go Mobile SE υπέγραψε «επιστολή προθέσεως» για την κατασκευή εργοστασίου στην Ελλάδα. Την υπογραφή του έβαλε και ο Υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης, παρουσία -μεταξύ άλλων- του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που εφόσον υλοποιηθεί θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5.500 έμμεσες, θα εξοπλίσει τη χώρα μας με τεχνογνωσία και ταυτόχρονα θα την αναδείξει στη διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Πριν, όμως, γίνει γνωστή προς τα μέρη μας, η εταιρεία μας είχε χρειαστεί να περάσει μέσα από συμπληγάδες πέτρες. Φλέρταρε με τη χρεοκοπία και δεν μπορούσε να παράγει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.Go Life, το οποίο κατασκευάζεται στη γερμανική πόλη Άαχεν. Πρόκειται για το μοντέλο που φαίνεται πως θα παράγει και το εργοστάσιο που αναμένεται να αναγερθεί στην Ελλάδα.

Τις τελευταίες μέρες η γερμανική εταιρεία επανήλθε στο προσκήνιο, για λόγο που δεν συνδέεται με τη χώρα μας. Η E.Go πλέον εισέρχεται σε νέο καθεστώς, με τον ιδρυτή της, Gunter Schuh, να αποτελεί από την 1η Ιουνίου παρελθόν από την εταιρεία. Πλέον τα «κλειδιά» της τελευταίας έχει μια ομάδα διαχείρισης -με επικεφαλής τον Ali Vezvaei (Πρόεδρος ΔΣ) – η οποία έχει ως στόχο να δώσει νέα πνοή στο μικρό κατασκευαστή.

Είχε φτάσει στο ναδίρ

Η αποχώρηση του ιδρυτή της εταιρείας σηματοδοτεί το αποκορύφωμα μιας ταραχώδους περιόδου για την αυτοκινητοβιομηχανία: Στις 2 Απριλίου του 2020 η E.Go Mobile ξεκίνησε διαδικασίες προστατευτικής ασπίδας που της επέτρεψε να οργανώσει την αναδιάρθρωσή της υπό την προστατευτική κάλυψη του νόμου περί αφερεγγυότητας.

Να σημειωθεί πως «προστατευτική ασπίδα» αποτελεί μια ειδική διαδικασία στο γερμανικό δίκαιο περί αφερεγγυότητας που χορηγείται από δικαστήριο σε όσες εταιρείες έχουν θετικές προοπτικές επιτυχούς αναδιάρθρωσης. Βασικός λόγος κίνησης διαδικασιών αφερεγγυότητας είναι η αδυναμία πληρωμών.

Έτσι η εταιρεία προχώρησε σε ριζικό μετασχηματισμό και οικονομική αναδιάρθρωση, με τις προσπάθειές της να ευδοκιμούν.

Φρέσκο χρήμα

Σήμερα η Next e.Go Mobile SE βρίσκεται υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η ολλανδική εταιρεία ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου (private equity firm) ND Industrial Investments B.V, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Ali Vezvaei έχει αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Παράλληλε υπήρξε ένας νέος γύρος χρηματοδότησης, όπου συμμετείχαν περισσότεροι επενδυτές, χορηγώντας πάνω από 30 εκατ. ευρώ στα ταμεία.

Το συγκεκριμένο ποσό λειτούργησε ως μοχλός σωτηρίας για την εταιρεία και ταυτόχρονα της επέτρεψε να συνεχίσει την παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου E.Go Life, στο Άαχεν.

Βάσει του υφιστάμενου χρονοδιαγράμματος, οι πρώτες μονάδες θα παραδοθούν εντός του καλοκαιριού. Πρόκειται για την έκδοση περιορισμένης παραγωγής (1.000 αυτοκίνητα) E.Go Life Next η οποία θα κοστίζει 22.990 ευρώ – συμπεριλαμβανομένων των σχετικών επιδοτήσεων.

Γερμανικά μέσα, ακόμη, αναφέρουν πως η εισροή 30 εκατομμυρίων ευρώ δεν αποτελεί τη μοναδική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Κερδοφόρα πιστεύεται πως θα είναι τόσο η επιχειρηματική της δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, όσο και το “pooling” με τις VW και την κινεζική SAIC.

Σημειωτέον ότι “pooling” ορίζεται η σύναψη συμφωνιών μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών για τη δημιουργία «ομάδων». Με αυτό τον τρόπο «πέφτει» ο μέσος όρος CO2 ανά αυτοκίνητο και άρα το πρόστιμο, εφόσον δεν επιτευχθεί συμμόρφωση με τα όρια ρύπων.

Η δραστηριοποίηση της Next e.Go Mobile SE

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με παραγωγική δυναμικότητα έως και 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα είναι άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση από την γερμανική εταιρεία προβλέπεται ότι θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο και περίπου 5.500 έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο υποστηρικτικό σύστημα που θα προμηθεύουν το εργοστάσιο.

Μάλιστα το προσωπικό που θα προσληφθεί θα καταρτίζεται συχνά στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Άαχεν της Γερμανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν νωρίτερα από ότι περιμένουμε
Χαμηλή η… τάση στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά

Ραγδαία η μείωση της τιμής των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto