Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το Toyota Mirai

Ελλάδα 16:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το Toyota Mirai

ΝΕΑ

Νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το Toyota Mirai

ΝΕΑ

Το Mirai κατάφερε να διανύσει περισσότερα από 1.000 km με ένα ανεφοδιασμό αναδεικνύοντας την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε κορυφαία λύση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Το ταξίδι ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Μαΐου στις 5:43 π.μ. από το σταθμό υδρογόνου HYSETCO στο Orly και ολοκληρώθηκε μετά από 1003 km με ένα μόνο γέμισμα. Το αυτοκίνητο διήνυσε 1.003 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε δημόσιους δρόμους, νότια του Παρισιού και στις περιοχές Loir-et-Cher και Indre-et-Loire, ενώ η απόσταση και η κατανάλωση πιστοποιήθηκαν από ανεξάρτητη αρχή. Στο εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε πράσινο υδρογόνου και η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν 0,55 kg/100km, ενώ το Mirai έχει ικανότητα αποθήκευσης υδρογόνου 5,6 kg.

Το νέο Mirai απέδειξε πόσο αποδοτικό και ευκολοδήγητο είναι

Advertisement
Advertisement

Το νέο Mirai είναι η δεύτερη γενιά ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου από την Toyota. Είναι βελτιωμένο σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά και συγχρόνως κομψότερο και πιο δυναμικό σχεδιαστικά συγκριτικά με το μοντέλο πρώτης γενιάς.

Επιπλέον, η αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος κυψελών καυσίμου μαζί με την αυξημένη ικανότητα αποθήκευσης  υδρογόνου και τη βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλουν σε μία αύξηση της αυτονομίας στα 650 km περίπου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, με χρόνο ανεφοδιασμού κάτω από 5 λεπτά σε σταθμό ανεφοδιασμού με πίεση 700 bar.

Για την επίτευξη του νέου ρεκόρ διανυθείσας απόστασης 1003 km, οι οδηγοί υιοθέτησαν “eco” στυλ οδήγησης αλλά χωρίς ειδικές τεχνικές που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από καθημερινούς οδηγούς.

Advertisement

Το Toyota Mirai και το υδρογόνο στην καρδιά του Beyond Zero

Το Beyond Zero υπογραμμίζει ότι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων δεν είναι ο τελικός στόχος της Toyota.  Είναι απλά ένα βήμα στο ταξίδι εξηλεκτρισμού της μάρκας να ξεπεράσει τα εμπόδια και να χτίσει ένα καλύτερο μέλλον για όλους: πέρα από τις εκπομπές ρύπων, πέρα από τους περιορισμούς, πέρα από τις προσδοκίες και πέρα από τα εμπόδια.

Advertisement

Το Mirai αποδεικνύει ξεκάθαρα το στοιχείο ‘beyond emissions’ (πέρα από τις εκπομπές ρύπων) αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης μηδενικών ρύπων και προσφέροντας ταυτόχρονα ασφάλεια, άνεση, μεγαλύτερη αυτονομία και ευκολία επαναφόρτισης. Καθώς το υδρογόνο είναι μία αξιόπιστη και πλούσια φυσική πηγή για τη μεταφορά και αποθήκευση ενέργειας, προσφέρει την τέλεια ευκαιρία για τη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας.

Το υδρογόνο μπορεί να προσφέρει κινητικότητα μηδενικών ρύπων όχι μόνο με αυτοκίνητα αλλά και με τρένα, σκάφη και αεροπλάνα ενώ παράγει  ενέργεια για βιομηχανίες, εταιρείες και νοικοκυριά.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota υποστηρίζει πολλές πρωτοβουλίες για τον εκδημοκρατισμό και τη διαφοροποίηση των εφαρμογών κυψελών καυσίμου: ηλεκτρικές γεννήτριες (EODev), σκάφη (Hynova), ταξί, λεωφορεία (Hype και RATP), φορτηγά (Hino), η πόλη του υδρογόνου (Woven City) και άλλες χρήσεις.

Advertisement

Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με 4 Οδηγούς

Ανάμεσα στους 4 οδηγούς που συμμετείχαν στο εγχείρημα κατάρριψης του ρεκόρ ήταν ο Victorien Erussard, ιδρυτής και καπετάνιος του Energy Observer. Το Energy Observer, στο οποίο η Toyota είναι εταίρος, είναι το πρώτο σκάφος εφοδιασμένο με μία κυψέλη καυσίμου Toyota, είναι αυτόνομο ενεργειακά, εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και λειτουργεί ως εργαλείο επικοινωνίας και ερευνητικό εργαστήριο για τη μετάβαση σε μία κοινωνία υδρογόνου. Το Energy Observer έχει εξελιχθεί τώρα σε εταιρεία που ασχολείται με την έρευνα και καινοτομία. Πρόσφατα παρουσίασε ένα νέο εκθεσιακό χωριό αφιερωμένο στις ανανεώσιμες  πηγές ενέργειας και το υδρογόνο στο Παρίσι.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Πύργος του Άιφελ φωτίστηκε για πρώτη φορά με πράσινο υδρογόνο, χάρη στη γεννήτρια υδρογόνου GEH2 που αναπτύχθηκε από τον οργανισμό start-up EODev, στον οποίο η Toyota είναι μέτοχος. Ο James Olden, μηχανικός της Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, product manager του Mirai και η Marie Gadd, PR manager της Toyota France ήταν οι άλλοι 3 οδηγοί.

Frank Marotte, CEO της Toyota France: «Ήταν μία εκπληκτική πρόκληση αυτό που πετύχαμε με το νέο Mirai. Εσωτερικά, το μότο μας είναι ‘Start your Impossible’, να υπερβαίνουμε τα όριά μας κάτι που αποδείξαμε για μία ακόμα φορά σήμερα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες της Toyota France και της Toyota Europe, καθώς και τον Victorien του Energy Observer, με τον οποίο μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και την ίδια φιλοδοξία. Μέσα από ισχυρές συνεργασίες θα μπορέσουμε να συμβάλλουμε σε μία καλύτερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον κοινωνία. Με γνώμονα τη φιλοδοξία της Toyota να προχωρήσει ‘Beyond Zero’: πάρτε θέση για το μέλλον.»

Victorien Erussad, ιδρυτής και καπετάνιος του Energy Observer: «Είμαι ευτυχής που αποδέχτηκα την πρόκληση των 1000 km στο τιμόνι του νέου Mirai. Η Toyota ήταν ανέκαθεν στο προσκήνιο της καινοτομίας του υδρογόνου και η συνεργασία μας γίνεται ισχυρότερη χρόνο με το χρόνο. Ως πρώην αθλητής ανοικτής θαλάσσης, αγαπώ τις προκλήσεις και θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Frank Marotte και τις ομάδες του που με πήραν σε αυτή την περιπέτεια μηδενικών εκπομπών ρύπων, δείχνοντας ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο και ότι η κινητικότητα με χρήση υδρογόνου είναι εδώ σήμερα!»

Γεγονότα και αριθμοί

  • Διανυθείσα απόσταση με ένα γέμισμα ρεζερβουάρ υδρογόνου: 1.003 km
  • Μέση κατανάλωση υδρογόνου: 0,55 kg/100km
  • Υπολειπόμενη αυτονομία (όπως υποδηλώνεται από το ενσωματωμένο σύστημα ενημέρωσης): 9 km

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Θύμα της έλλειψης ημιαγωγών και η Toyota
Τα σπορ μοντέλα της Toyota που θα θέλαμε να δούμε και στην Ευρώπη
Καθ’ οδόν το νέο Toyota Land Cruiser (+video)