Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μύθος ότι τα ηλεκτρικά δεν μολύνουν το περιβάλλον;

Ελλάδα 2:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μύθος ότι τα ηλεκτρικά δεν μολύνουν το περιβάλλον;

ΝΕΑ

Μύθος ότι τα ηλεκτρικά δεν μολύνουν το περιβάλλον;

ΝΕΑ

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να κάνει έως και 160.000 χιλιόμετρα για να αποβάλλει από πάνω του το αρχικό περιβαλλοντικό φορτίο της παραγωγής του.

Advertisement
Advertisement

Mία ανεξάρτητη μελέτη από τη Γερμανία υπογραμμίζει μια κρίσιμη περιβαλλοντική σύγκριση μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φέρουν αρχικά μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω της παραγωγής μπαταριών, μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρκειας ζωής τους στα 200.000 χιλιόμετρα αποκαλύπτει τις σημαντικά μειωμένες εκπομπές τους σε σύγκριση με τα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης.

Η μελέτη αναδεικνύει τη δύσκολη πραγματικότητα της παραγωγής μπαταριών, αποδίδοντας υψηλότερη ρύπανση κατά την κατασκευή των EV σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Advertisement
Advertisement

Η μελέτη δείχνει ότι ένα ηλεκτρικό πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει αυτό το αρχικό οικολογικό “χρέος” και να ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από άποψη φιλικότητας προς το περιβάλλον.

Ο Dr. Joachim Damasky, πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, τονίζει τους πολύπλοκους παράγοντες που επηρεάζουν την αξιολόγηση του κύκλου ζωής, αναφέροντας το ενεργειακό μείγμα στην παραγωγή, τις γεωγραφικές τοποθεσίες και τα συστήματα κίνησης.

Επί του παρόντος, η παραγωγή μπαταριών, που εδρεύει κυρίως στην Ασία, αντιπροσωπεύει την αρχική περιβαλλοντική επιβάρυνση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Advertisement

Πάντως, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, τα ηλεκτρικά έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό εκπέμπει 24,2 τόνους CO2, σημαντικά λιγότερους από τους 33 τόνους ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος, σημειώνοντας μείωση κατά 36%.

Η μελέτη σημειώνει επίσης την περιβαλλοντική βιωσιμότητα των plug-in υβριδικών οχημάτων, προβλέποντας εκπομπές 24,8 τόνων CO2 για παρόμοια απόσταση, μόνο οριακά υψηλότερες από τα EV.

Advertisement

Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει την ανάγκη βελτίωσης σε διάφορα σημεία. Εάν ένα ηλεκτρικό βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστούν έως και 160.000 χιλιόμετρα για να ξεπεράσει τα οχήματα εσωτερικής καύσης από άποψη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Για να αμβλυνθούν αυτές οι ανησυχίες, ο Damasky υποστηρίζει κρίσιμα μέτρα, όπως η τοπική παραγωγή μπαταριών, η ενίσχυση της ανακύκλωσης και η ταχεία μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ο VDI προτείνει επτά βασικές συστάσεις, όπως η προώθηση ενός πράσινου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, η παραγωγή φιλικότερων προς το περιβάλλον μπαταριών EV, η παροχή κινήτρων για συνθετικά καύσιμα, η υποστήριξη της υιοθέτησης plug-in υβριδικών και η ενίσχυση των αστικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Advertisement

Ουσιαστικά, η μελέτη υπογραμμίζει ότι παρά τις αρχικές περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναδεικνύονται τελικά ως η πιο πράσινη επιλογή κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Πάντα υπό την προϋπόθεση ότι η παραγωγή τους και η ενέργεια που θα τα τροφοδοτεί θα είναι εξίσου «καθαρή» και βιώσιμη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά: Πως μειώνεται η κατανάλωση στο κρύο
Αγόρασα ηλεκτρικό! Πώς φορτίζω;
Πόσες χιλιάδες σημεία φόρτισης θα έχει η Ελλάδα έως το 2030;