Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mercedes SL: Η ιστορία ενός θρύλου

Ελλάδα 16:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes SL: Η ιστορία ενός θρύλου

ΝΕΑ

Mercedes SL: Η ιστορία ενός θρύλου

ΝΕΑ

Εν αναμονή της αποκάλυψης της νέας γενιάς Mercedes SL, ανατρέχουμε στο παρελθόν του μοντέλου ενθυμούμενοι τους προγόνους του.

Advertisement
Advertisement

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αποκάλυψη της νέας γενιάς της Mercedes SL, η οποία αναμένεται να ντεμπουτάρει εντός τους τρέχοντος έτους. Το πολυτελές γερμανικό roadster υποβάλλεται σε επίμονες δοκιμές, ώστε να είναι καθόλα έτοιμο όταν κληθεί να εκκινήσει την εμπορική πορεία του.

Δεδομένου ότι η ονομασία “SL” κατέχει σπουδαία θέση στην ιστορία της Mercedes και εν αναμονή της αποκάλυψης της νέας γενιάς που θα συνεχίσει τη βαρυσήμαντη παράδοση, η εταιρεία αποφάσισε να ανατρέξει στο παρελθόν του μοντέλου, σταχυολογώντας τις καλύτερες στιγμές του.

Mercedes 300 SL Coupe (W198)
Εμπορική διάθεση: 1954 – 1957

Advertisement
Advertisement

Με την αγωνιστική Mercedes 300 SL να βιώνει στιγμές δόξας στον πιο εμβληματικό αγώνα της εποχής, τις 24 Ώρες του Le Mans, το 1952, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη αποφάσισε να εξελίξει μια έκδοση παραγωγής. Αυτή (W198) παρουσιάστηκε δύο χρόνια αργότερα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, εντυπωσιάζοντας το κοινό με τις πόρτες σε στιλ «φτερών γλάρων», ένα στοιχείο που έμελλε να γίνει το σήμα κατατεθέν του μοντέλου.  Πηγή τροφοδότησης ήταν ένας 6κύλινδρος σε σειρά 3λιτρος βενζινοκινητήρας (M198) ο οποίος παρήγαγε 291 PS και επέτρεπε στην 300 SL να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ.

Mercedes 190 SL
Εμπορική διάθεση: 1955-1963

Advertisement

Με την 300 SL να είναι ιδιαίτερα ποθητή, αλλά και… απαγορευτική σε επίπεδο τιμής, η Merc αποφάσισε να κατασκευάσει μια πιο προσιτή παραλλαγή του μοντέλου. Ο λόγος για την 190 SL, με παρεμφερή εμφάνιση, εξίσου ικανό τεχνολογικό υπόβαθρο και ανεξάρτητη ανάρτηση. Κάτω από το καπό της υπήρχε ένα 4κύλινδρο μοτέρ 1.900 κ.εκ. που απέδιδε 107 PS και επέτρεπε στο μοντέλο να αναπτύξει ταχύτητες της τάξεως των 171 χλμ./ώρα.

Advertisement

Mercedes 300 SL (W198)
Εμπορική διάθεση: 1957-1963

Το 1957 η Merc λάνσαρε τη νέα 300 SL, σε έκδοση roadster, σηματοδοτώντας την απομάκρυνση των gullwing θυρών. Οι συμβατικές πόρτες απαίτησαν τροποποιήσεις στο πλαίσιο, ενώ για πρώτη φορά η ανάρτηση εφοδιαζόταν με ελατήρια αντιστάθμισης πλευρικού φορτίου. Υπήρχαν δισκόφρενα της Dunlop και μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιου.

Advertisement

Mercedes SL (W113)
Εμπορική διάθεση: 1963 –  1971

H 230 SL (W113) παρουσιάστηκε το 1963 στην Έκθεση της Γενεύης, αποτελώντας τον διάδοχο των 190 SL και 300 SL Roadster (W198). Γρήγορα απέκτησε το ψευδώνυμο “Pagoda” (παγόδα), χάρη στο σχήμα της σκληρής οροφής που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευρυχωρία της καμπίνας. Το πλαίσιο της 230 SL βελτιώθηκε καλωσορίζοντας τον 6κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα των 2,3 λίτρων που παρήγαγε 150 άλογα. Τη σκυτάλη από την 230 SL πήρε η 250 SL (1967) που ενσωμάτωνε έναν μεγαλύτερο κυβισμού κινητήρα (2.500 λτ.) με 10% περισσότερη ροπή. Ένα χρόνο αργότερο προσφέρθηκε και η 280 SL με ένα μοτέρ 2.800 κ.εκ. και 172 ίππων.

Mercedes SL R107
Εμπορική διάθεση: 1971-1989

Η Mercedes R107 350 SL έμελλε να μείνει στην ιστορία, δεδομένου ότι ήταν η πρώτη SL που ενσωμάτωνε 8κύλινδρο κινητήρα. Το 1973 και 1974 ακολούθησαν οι SL 450 και SL 280 αντίστοιχα που προσφέρονταν σε ένα μεγάλο εύρος 6κύλινδρων και 8κύλινδρων μοτέρ.

 Mercedes SL R120
Εμπορική διάθεση: Από 1989-2001

Το 1989 η Mercedes εγκαινίασε τη σειρά μοντέλων R129, που έφεραν ευδιάκριτες στιλιστικές αναβαθμίσεις και συμμορφώνονταν με τα πιο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας. Το ισχυρότερο μέλος της οικογενείας ήταν η 600 SL (1992) με έναν 12κύλινδρο κινητήρα των 188 PS. Αντικαταστάτης της SL 600 ήταν η πανίσχυρη SL 73 AMG (1999) με 12κύλινδρο των 7,3 λτ. που παρήγαγε 517 άλογα.

Mercedes SL R230
Εμπορική διάθεση: 2001-2012

Η σειρά R230 προσγειώθηκε το 2001 με εμφανώς πιο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και στιλιστική χάραξη με διακριτές αναφορές στις αρχέτυπες SL. Κορυφαία μοντέλα ήταν οι SL55AMG, SL 600 και SL 65 ΑMG που παρήγαγαν 475, 500 και 612 ίππους αντίστοιχα. Από το 2006 το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic έγινε στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Mercedes SL R231
Εμπορική διάθεση: 2012-2020

Τελευταίο κεφάλαιο στη Βίβλο της SL, ήταν η γενιά R231 που παρουσιάστηκε το 2012 με αφορμή την 60ετή επέτειο του δημοφιλούς roadster. Τα μοντέλα που αγαπήθηκαν περισσότερο για τις επιδόσεις τους ήταν τα SL 500, SL 63 AMG και SL 65 AMG.

Η νέα γενιάς της Mercedes SL

Ο επερχόμενος σύγχρονος διάδοχος της SL θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την επόμενη γενιά της AMG GΤ, ενώ θα επιστρέψει στη μαλακή οροφή με δυνατότητα μετατροπής αντί της “Vario Roof” που είδαμε στην παλαιότερη έκδοση.

Σχετικά με τα την γκάμα κινητήρων, πιθανότητα θα υπάρχουν τετρακύλινδρες και οκτακύλινδρες επιλογές. Στην κορυφή της γκάμας δεν αποκλείεται να υπάρχει μια plug-in υβριδική έκδοση με το κινητήριο σύνολο της AMG GT 73e. Σε αυτή την περίπτωση, η συνδυαστική ισχύς θα ήταν 804 PS και η ροπή θα άγγιζε τα 1.000 Νm.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H πρωταθλήτρια Mercedes αποχωρεί από τη Formula E
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid
Έρχεται η ανανεωμένη Mercedes GLE