Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mercedes: Έλεγχος της οθόνης μέσω… αιωρούμενης κρυστάλλινης σφαίρας

Ελλάδα 1:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes: Έλεγχος της οθόνης μέσω… αιωρούμενης κρυστάλλινης σφαίρας

ΝΕΑ

Mercedes: Έλεγχος της οθόνης μέσω… αιωρούμενης κρυστάλλινης σφαίρας

ΝΕΑ

Η γερμανική εταιρεία κάνει σκέψεις σχετικά με την πλήρη κατάργηση των παραδοσιακών διακοπτών για τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, προκρίνοντας ένα σφαιρικό αιωρούμενο χειριστήριο.

Advertisement
Advertisement

Τα λιμνάζοντα νερά της παγκόσμιας αυτοκίνησης τάραξε πρόσφατα η Mercedes, μέσω της αποκάλυψης της πιο εντυπωσιακής και τεχνολογικά προηγμένης οθόνης αυτοκινήτου.

Πρόκειται για τη Hyperscreen που κοσμεί τις ολοκαίνουριες αμιγώς ηλεκτρικές EQS και EQE. Ουσιαστικά αποτελεί ένα σύμπλεγμα τριών OLED οθονών (συνολικού πλάτους 141 εκ.) που διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη το ταμπλό και ενσωματώνει την ισχυρότερη από πλευρά υπολογιστικής ισχύος εκδοχή του συστήματος πολυμέσων MBUX.

Η εταιρεία από τη Στουτγάρδη, ωστόσο, δεν μοιάζει διατεθειμένη να σταματήσει στη Hyperscreen, καθώς ήδη ετοιμάζει τους νέους νεολογισμούς της σε επίπεδο ψηφιακών gadgets και νεωτεριστικών τεχνολογιών.

Advertisement
Advertisement

Ένα από αυτά αποτυπώνεται σε πατέντα της Mercedes και καθρεφτίζει το όραμά της σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου, αλλά και τον έλεγχο της εντυπωσιακής Hyperscreen.

Πρόκειται για μια αιωρούμενη σφαίρα που θα σηματοδοτούσε όχι απλά την κατάργηση των παραδοσιακών μπουτόν, αλλά και των πιο σύγχρονων τεχνολογιών όπως είναι η απτική αλληλεπίδραση και οι φωνητικές εντολές.

Μέσω τεχνολογίας μαγνητικού πεδίου, η σφαίρα θα λειτουργεί ως ένα αιωρούμενο και περιστρεφόμενο χειριστήριο, με ενσωματωμένο αισθητήρα που θα «διαβάζει» τις κινήσεις του ελεγκτή της.

Advertisement

O οδηγός, λοιπόν, θα μπορεί να χρησιμοποιεί την σφαίρα ως joystick ή να «σκρολάρει» μέσω αυτής προς πάσα κατεύθυνση. Και για την επιλογή μιας λειτουργίας το μόνο που έχει να κάνει (π.χ. επιλογή κεντρικού menu) είναι να σφίξει τη σφαίρα.

Επιπροσθέτως, μολονότι άπαντες θα επιθυμούσαν να είναι είτε κρυστάλλινη είτε γυάλινη, οι ανάγκες ενίσχυσης του μαγνητικού πεδίου απαιτούν τη χρήση μεταλλικών στοιχείων στη σφαίρα.

Advertisement

Σημειώνεται ότι το εν λόγω έξυπνο χειριστήριο είναι δύσκολο να βγει σύντομα στην παραγωγή, μιας και πρέπει να ξεπεραστεί μια σειρά δυσκολιών.

Για παράδειγμα, το μαγνητικό πεδίο πρέπει να είναι αρκετά ισχυρό, ώστε να διασφαλίζεται ότι – σε συνθήκες ακαριαίων επιταχύνσεων ή έντονων φρεναρισμάτων – η σφαίρα θα διατηρηθεί στη θέση της.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αγριεύει η Mercedes με τους ανεμβολίαστους
Στην Ελλάδα η νέα plug-in υβριδική Mercedes C-Class (+τιμές)
Η πιο ισχυρή Mercedes S-Class δεν είναι και η πιο ακριβή στην Ελλάδα