Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

ΝΕΑ

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+: Πανίσχυρη και ηλεκτρική

  • newsautoteam

To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας, το οποίο φέρει στην γκάμα του έκδοση με τη σφραγίδα «AMG». Αφενός προετοιμάζει το έδαφος για την έλευση και άλλων υψηλών επιδόσεων μοντέλων αφετέρου υπογράφει με τον καλύτερο τρόπο το moto «Lead in electric».

Η τετρακίνητη Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ βασίζεται στην πλατφόρμα EVA2 και ενσωματώνει αναβαθμισμένους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη με μεγαλύτερες ταχύτητες περιστροφής.

Η αρχιτεκτονική αφορά στην τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, συνδυαστικής απόδοσης 658 ίππων και 950 Nm ροπής, και δυνατότητα εκτόξευσης των μέγιστων τιμών στα 761 άλογα και 1.020 Νm, μέσω του προγράμματος “Race Start” το οποίο διατίθεται με το προαιρετικό πακέτο Dynamic Plus Package.

Η νέα AMG EQS 53 ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ. και έχει τελική 220 χλμ./ώρα, όταν η ισχυρότερη έκδοση επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δλ. και αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.

Τα ηλεκτρικά μοτέρ τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 107,8 kWh που φέρει ειδική καλωδίωση και χαρίζει αυτονομία μεταξύ 526-580 χλμ. όταν η μη AMG παραλλαγή με μια φόρτιση μπορεί να διανύσει 770 χλμ. Σημειωτέον ότι το σύστημα διαχείρισης των μπαταριών έχει τροποποιηθεί για να εναρμονίζεται με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και κατά συνέπεια επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση στα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport +. Στα δύο, τελευταία, μάλιστα το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής φτάνει στον πίσω άξονα για ακόμα πιο σπορ οδήγηση.

Το «παρών» δίνει και ένα προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας 3 σταδίων κατά την επιβράδυνση, τον βαθμό εμπλοκής του οποίου ορίζει ο οδηγός μέσω paddles στο τιμόνι. Φυσικά, η φόρτιση γίνεται από εξωτερική παροχή, με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης να φτάνει τα 200 kW.

Ενσωματώνεται το σύστημα αερανάρτησης AMG Ride Control με μεταβλητή απόσβεση και τετραδιεύθυνση. Όπως αναφέρει η AMG, υπάρχουν δύο βαλβίδες περιορισμού πίεσης που επιτρέπουν στη δύναμη απόσβεσης να προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Σε σπορ ρυθμούς η ανάρτηση σκληραίνει, όταν σε ταχύτητες κάτω των 80 χλμ/ώρα το όχημα ανυψώνεται στο «κανονικό» ύψος των αναρτήσεων.

Η υπερ οθόνη του συστήματος MBUX είναι το απόλυτο highlight στο εσωτερικό της EQS.

Η μεγάλη αυτή κυρτή μονάδα οθόνης σχεδόν καλύπτει την περιοχή ανάμεσα από τις δύο εμπρός κολώνες. Τρεις οθόνες βρίσκονται κάτω από ένα γυαλί κάλυψης και φαίνεται να συγχωνεύονται σε μία. Η οθόνη OLED 12,3 ιντσών για τον μπροστινό επιβάτη του δίνει την δική του περιοχή ελέγχου. Οι λειτουργίες ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμες εκεί μόνο ενώ το αυτοκίνητο οδηγείται σύμφωνα με τους ειδικούς νομικούς κανονισμούς της χώρας. Η Mercedes-EQ βασίζεται σε μια έξυπνη λογική κλειδώματος για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού που βασίζεται στην κάμερα: Αν αυτή εντοπίσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την μπροστινή οθόνη επιβατών, η τελευταία απενεργοποιείται αυτόματα. Με ένα νέο λογισμικό, το MBUX προσαρμόζεται πλήρως στο χρήστη του και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες infotainment και άνεσης. Η τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει πολλές λειτουργίες υποστήριξης προγραμμάτων οδήγησης.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η στάνταρ τεχνολογία EQS Sound Experience που παράγει τεχνητούς σπορ ήχους για απογείωση της οδηγικής εμπειρίας.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής έχει μείνει απαράλλαχτος (0,23 Cd), αλλά, όπως αναφέρεται, έχουν διενεργηθεί πολύωρες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα κάτι που έχει επιφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα στη ροή του αέρα. Χείρα βοηθείας, βέβαια, προσφέρουν ο πίσω διαχύτης, οι πλευρικές εισαγωγές αέρας και το μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ. Μετά από παραγγελία θα διατίθεται και το πακέτο AMG Night Package Dark Chrome που χαρίζει πιο επιβλητικό λουκ.

Το πολυτελές ηλεκτρικό sedan διαθέτει και πιο «γήινες» εκδόσεις. Τα πρώτα μοντέλα στην αγορά θα είναι η EQS 450+ με 245 kW ή 333 ίππους και EQS 580 4MATIC με 385 kW ή 524 ίππους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mercedes πάει την εξατομίκευση σε άλλο επίπεδο
Γιατί η Mercedes θα συναρμολογεί την S-Class στην… Ινδία;
Ανανέωση εν όψει για τη σπορ Mercedes-AMG A 35 4MATIC

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto