Με ρυθμούς χελώνας η ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών
ΝΕΑΜε ρυθμούς χελώνας η ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών
ΝΕΑΤο πρόβλημα της ανάπτυξης του δημόσιου δικτύου φορτιστών, δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά έχει προεκτάσεις και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Τα στοιχεία του ACEA δείχνουν ξεκάθαρα το πρόβλημα, με την εξέλιξη του δικτύου των φορτιστών να είναι υπόθεση –κυρίως- δύο χωρών.
WHAT CAR
Μια νέα ανάλυση δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα μισά σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκεντρώνονται σε δύο μόνο χώρες: Την Ολλανδία που εμφανίζεται να έχει 90.284 φορτιστές και τη Γερμανία που έχει δηλωμένους 59.410. Οι δύο αυτές χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής έκτασης Ευρώπης, ενώ οι υπόλοιποι φορτιστές είναι διάσπαρτοι σε 25 χώρες, οι οποίες καλύπτουν το 90% της έκτασης.
Όσο και αν φαίνεται περίεργο σε πολλούς, η Ελλάδα δεν είναι στην τελευταία θέση της λίστας με τις χώρες που έχουν τους λιγότερους φορτιστές, μια και έχει περίπου 300. Εκεί βρίσκεται η Κύπρος με μόλις 57 σημεία φόρτισης. Την πεντάδα των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές στο δημόσιο δίκτυο, συμπληρώνουν η Γαλλία (37.128), η Σουηδία (25.197) και η Ιταλία (23.543). Αντίστοιχα, κάτω από την Κύπρο, στην πεντάδα με τις χώρες που έχουν τους λιγότερους φορτιστές βρίσκουμε τη Μάλτα (98), τη Λιθουανία (207), την Εσθονία (385) και τη Λετονία (420).
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, το χάσμα μεταξύ των χωρών από την κορυφαία θέση έως την τελευταία, είναι τεράστιο. Ποσοστιαία, η Ολλανδία έχει σχεδόν 1.600 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από την Κύπρο. Φυσικά, η κατάσταση αυτή «φρενάρει» την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούνται στο να κάνουν μοναδική επιλογή από το 2035 και μετά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Υποχρεωτικοί οι φορτιστές ηλεκτρικών ΙΧ στις νέες οικοδομές!
Πόσους φορτιστές φορτηγών πρέπει να έχει η Ελλάδα το 2027
Kosmocar Audi: Nέοι ταχυφορτιστές για όλους