Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μα τι έχουν πάθει όλοι με τα εκτός δρόμου supercars;

Ελλάδα 16:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μα τι έχουν πάθει όλοι με τα εκτός δρόμου supercars;

ΝΕΑ

Μα τι έχουν πάθει όλοι με τα εκτός δρόμου supercars;

ΝΕΑ

Ακουγόταν ως φήμη που προκαλούσε θυμηδία στους κόλπους των petrolheads, έως ότου τόσο η Porsche, όσο και η Lamborghini, έκαναν το «άλμα πίστης» και παρουσίασαν ικανές για εκτός δρόμου περιπέτειες, των 911 και Huracan αντίστοιχα.

Advertisement
Advertisement

Όταν επαναλαμβάνουμε πως η εποχή ανήκει στα crossover, δεν έχουμε κατά νου τα αντίστοιχα supercars.

Αντίστροφα όμως, η στροφή των κατασκευαστών αυτοκινήτων κορυφαίων σε επιδόσεις και σπορ διάθεση προς τις εκδόσεις με δυνατότητες εκτός δρόμου, «σφραγίζει» με τον πιο εμφατικό τρόπο τη διάθεση της εποχής. Η έλευση των Porsche 911 Dakar και Lamborghini Huracan Sterrato, βάζει ένα ακόμα «δίλημμα» σε όσους θέλουν και μπορούν να αποκτήσουν ένα ξεχωριστό supercar, με ικανότητες πέραν της πεπατημένης.

Ο κοινός παρονομαστής ανάμεσα στις δύο εταιρείες, είναι πως ανήκουν στον ίδιο Όμιλο, καθώς επίσης και το ότι αμφότερες έχουν SUV μοντέλα στη γκάμα τους, πράγμα που σημαίνει από τη μια πως υπάρχει η απαραίτητη τεχνογνωσία, ενώ από την άλλη, αν μη τι άλλο, στη Volkswagen «πιστεύουν» πολύ στα crossover. Θα πει κανείς πως αυτό φαίνεται και από το… ρυθμό με τον οποίο παρουσιάζονται αντίστοιχα μοντέλα σε όλες τις «γήινες» κατηγορίες.

Advertisement
Advertisement

Κάπως έτσι λοιπόν, φτάσαμε σήμερα να βρίσκουμε ένα εμβληματικό μοντέλο όπως είναι η 911, να προσφέρεται με «άγριες» διαθέσεις για κίνηση μετά το τέλος της ασφάλτου και την ίδια στιγμή, ένα τυπικό κεντρομήχανο διθέσιο αριστούργημα από την Sant’ Agata να ακολουθεί στο ίδιο μονοπάτι- κυριολεκτικά. Η αλήθεια βέβαια είναι πως το «άλμα» είναι πολύ πιο μεγάλο από τη μεριά της Lambo, αφού η 911 έχει στην ιστορία της Porsche διατελέσει και χωμάτινο αγωνιστικό (και μάλιστα με επιτυχία).

Συνεπώς, για την Porsche μπορεί να είναι και μια ακόμα «μεταφορά» από τους αγώνες, στο δρόμο, ενώ για τη Lamborghini είναι terra incognita. Αμφότερες πάντως οι περιπτώσεις, είναι εντυπωσιακές καθώς οι προσθήκες στην εμφάνιση των αυτοκινήτων, είναι από αυτές που δεν περνούν απαρατήρητες. Φυσικά, η μετάδοση της κίνησης αφορά και τους τέσσερις τροχούς σε κάθε μια από τις δύο προτάσεις.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18 εκατοστά για τη Sterrato, 20,5 για τη Dakar), τα χωμάτινα ελαστικά και οι ειδικές ρυθμίσεις στο ESP αλλά και την ανάρτηση για την κίνηση σε σαθρό έδαφος, με τη συνοδεία του ειδικού προγράμματος οδήγησης και για τα δύο μοντέλα, είναι στοιχεία που αποτελούν μέρος της πραγματικότητας για τους οδηγούς τους.

Advertisement

Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, τα δύο ιδιαίτερα εκτός δρόμου supercars, εμφανίζονται σχεδόν πανομοιότυπα, αν και σε απόδοση τα δύο μηχανικά σύνολα απέχουν. Από τη μια, το 3λιτρο twin-turbo boxer σύνολο της Porsche αποδίδει 480 ίππους, ενώ το V10 των 5,2 λίτρων της Lambo, προσφέρει ισχύ 610 ίππων στη διάθεση του οδηγού της.

Αμφότερα όμως, χρειάζονται 3,4 δευτερόλεπτα για να φτάσουν από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική τους είναι 240 χλμ./ώρα στην περίπτωση της Dakar και 260 χλμ./ώρα για την Sterrato. Εκτός του κυβισμού και του αριθμού των κυλίνδρων, μεγάλη θα είναι και η διαφορά της τιμής ανάμεσα στα δύο. Η 911 Dakar τιμολογείται στις ΗΠΑ με ποσό που φτάνει τα 224.000 ευρώ. Για τη Lamborghini Huracan Sterrato, ακόμα δεν υπάρχει επίσημη τιμολόγηση και μόνο από εκτιμήσεις ξέρουμε πως θα κοστίζει αρκετά πάνω από 300.000 ευρώ.

Advertisement

Όπως καταλαβαίνει κανείς, η επιλογή είναι –και- θέμα προσωπικού γούστου, εκτός από τιμής, αν και στο κοινό που απευθύνονται και οι δύο κατασκευαστές, το κόστος δεν είναι παράγοντας που μπορεί να αποφασίσει κάποιο «νικητή». Ένα στοιχείο που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση, είναι η διατήρηση της αξίας του εκάστοτε μοντέλου.

Στο βαθμό που αυτό επηρεάζεται από τον περιορισμό της παραγωγής, αξίζει να πούμε πως η Porsche προτίθεται να κατασκευάσει 2.500 Dakar, ενώ η Lamborghini, εκτός απροόπτου, θα τελειώσει την παραγωγή της Sterrato στις 1.499 μονάδες. Αυτό πάλι, από μόνο του αποτελεί ένα καλό αποτρεπτικό παράγοντα για να οδηγήσει κανείς τα αυτοκίνητα στο τερέν για το οποίο έχουν σχεδιαστεί. Αλλά πάλι, ισχύει ότι και σε κάθε άλλη παρόμοια περίπτωση: Περί ορέξεως…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσες ώρες χρειάζονται για την αγωνιστική βαφή της Porsche 911 Dakar;
Επίσημο: Η Lamborghini Huracan Sterrato (+video)
Porsche: Παίζει το τελευταίο της χαρτί με Williams;

Advertisement