ΝΕΑ

Κυρτές μπαριέρες: Είναι η λύση για την ατμοσφαιρική ρύπανση;

Ελλάδα 12:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κυρτές μπαριέρες: Είναι η λύση για την ατμοσφαιρική ρύπανση;

ΝΕΑ

Κυρτές μπαριέρες: Είναι η λύση για την ατμοσφαιρική ρύπανση;

ΝΕΑ

Οι καθηγητές του βρετανικού κολλεγίου Imperial προτείνουν μία χαμηλού κόστους λύση πάνω στο πρόβλημα της μόλυνσης του αστικού περιβάλλοντος.

Advertisement
Advertisement

Και ενώ οι ειδικοί προβληματίζονται πάνω στο «καυτό» θέμα της ποιότητας ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα, υπάρχουν συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που προτείνουν τις δικές τους λύσεις, οι οποίες άλλοτε είναι πραγματοποιήσιμες, άλλοτε μένουν στα συρτάρια των γραφείων τους.

Η πιο πρόσφατη μας έρχεται από το γνωστό Imperial College του Λονδίνου και αφορά την τοποθέτηση κυρτής σχεδίασης μπαριερών σε συγκεκριμένα σημεία, με σκοπό την παγίδευση των βλαβερών ουσιών που προέρχονται από τα αυτοκίνητα. Υπεύθυνος για την παραπάνω λύση είναι ο Dr.Tilly Collins, ο οποίος μετά από έρευνες που έκανε μαζί με τους συνεργάτες του, συνειδητοποίησε ότι οι απλές μπαριέρες που βρίσκονται κατά μήκος των λεωφόρων παγιδεύουν τους ρύπους, προκαλώντας αυξημένες τιμές μόλυνσης για πεζούς, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή γύρω από αυτές.

Advertisement
Advertisement

Αντίθετα, η τοποθέτηση κυρτών μπαριερών μειώνει τους στροβιλισμούς που δημιουργούνται από την κίνηση των οχημάτων, εκτρέποντάς τους από το πεζοδρόμιο πίσω στο δρόμο. Το παραπάνω συμπέρασμα και η αποτελεσματικότητά του έχει αποδειχθεί με τη βοήθεια του ειδικού επιστήμονα Huw Woodward, χρησιμοποιώντας τη δυναμική υπολογιστικών ρευστών.

Ανάλογα την μορφολογία της περιοχής οι υπεύθυνοι του πρότζεκτ προτείνει δύο ειδών από κυρτές μπαριέρες, χαμηλού και μεγάλου ύψους. Οι πρώτες που θα είναι κατασκευασμένες από το ίδιο υλικό με τα κλασσικά στηθαία και θα μπορούν να τοποθετηθούν στην πλειοψηφία των αστικών δρόμων. Οι δεύτερες αντίθετα, είναι σχεδιασμένες για να τοποθετηθούν στην κορυφή ενός τοιχίου, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο τα σπίτια, τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, σχολικά συγκροτήματα και χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.

Παρόλο που η ρύπανση από τα καυσαέρια των οχημάτων αναμένεται να μειωθεί λόγω της  ηλεκτροκίνηση, μεγάλο μέρος των αιωρούμενων σωματιδίων κατά μήκος των αστικών δρόμων προέρχεται από τα ελαστικά, την επιφάνεια του οδοστρώματος και τη φθορά των φρένων που αποβάλλουν εξαιρετικά λεπτά σωματίδια σκόνης, τα οποία αποτελούνται εν μέρει από μικροσκοπικά μεταλλικά θραύσματα, με πάχος 30 φορές μικρότερο από μία ανθρώπινη τρίχα.

Advertisement

Ήδη η ερευνητική ομάδα του Imperial College βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τον κρατικό φορέα Transport for London για να επιλεγούν τα σημεία όπου θα μπορούσαν να εγκατασταθούν οι πρώτες δοκιμαστικές μπαριέρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρχονται μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης!
Λονδίνο: Φόρος… εισόδου στα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα!
Όριο ταχύτητας στη Λ. Βουλιαγμένης και η άποψη της ΛΕΜΟΤ

Advertisement

 

 

Advertisement