ΝΕΑ

Υποχώρηση του Ευρωκοινοβουλίου για το Euro 7

Ελλάδα 14:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Υποχώρηση του Ευρωκοινοβουλίου για το Euro 7

ΝΕΑ

Υποχώρηση του Ευρωκοινοβουλίου για το Euro 7

ΝΕΑ

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων («ENVI») ενέκρινε τις προτάσεις για τη χρονική μετάθεση εφαρμογής των αυστηρών ορίων των εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που προβλέπονταν στο πρότυπο Euro 7.

Advertisement

Όπως ανακοινώθηκε, τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων («ENVI») υιοθέτησαν τη θέση της σχετικά με την αναθεώρηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί της έγκρισης τύπου και την επιτήρηση της αγοράς μηχανοκίνητων οχημάτων («Euro 7») , όπως και τον καθορισμό απαιτήσεων αντοχής των μπαταριών για επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.

Τα αποτελέσματα της σχετικής ψηφοφορίας ήταν 52 ψήφοι υπέρ, 32 κατά και μία αποχή. Αυτό σημαίνει ότι οι Ευρωβουλευτές συμφώνησαν με τα επίπεδα που προτείνει η Επιτροπή για τις εκπομπές ρύπων (όπως οξείδια του αζώτου, σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία) για επιβατικά αυτοκίνητα.

Επίσης, ορίζουν μια πρόσθετη κατανομή των εκπομπών σε τρεις κατηγορίες για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με βάση το βάρος τους.

Advertisement

Συγκεκριμένα, στο τελικό κείμενο που εγκρίθηκε προτείνεται ότι το πρότυπο «Euro 6/VI» που εφαρμόζεται επί του παρόντος στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα εξακολουθήσει να ισχύει έως την 1η Ιουλίου 2030 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά και έως την 1η Ιουλίου 2031 για τα λεωφορεία και τα βαρέα φορτηγά.

Θυμίζουμε ότι αρχικά είχε προταθεί η ισχύς του ως την 1η Ιουλίου 2025 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά και ως την 1η Ιουλίου 2027 για τα λεωφορεία και τα βαρέα φορτηγά.

Advertisement

Η έκθεση έχει προγραμματιστεί να εγκριθεί κατά τη διάρκεια της Συνόδου Ολομέλειας που θα διεξαχθεί τον επόμενο μήνα (Νοέμβριος 2023) και θα αποτελέσει τη διαπραγματευτική θέση του Κοινοβουλίου με τις κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το τελικό νομοθετικό κείμενο.

Αυτό σημαίνει ότι η εφαρμογή του προτύπου Euro 7 μετατίθεται για το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, κάτι που είχαν ζητήσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να έχουν τον απαραίτητο χρόνο να προσαρμόσουν την τεχνολογία.

Advertisement

Πέραν αυτού, στο τελικό κείμενο που εγκρίθηκε προβλέπεται η τυποποίηση μιας μεθόδου υπολογισμού της εκπομπής σωματιδίων από το σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων, όπως και το ποσοστό τριβής των ελαστικών.

Αυτή θα είναι εναρμονισμένη με τα διεθνή πρότυπα που αναπτύσσονται επί του παρόντος από την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη («UNECE»).

Advertisement

Αυτοί οι κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών. Επιπλέον, στο κείμενο συμπεριελήφθησαν, επίσης, υψηλότερες ελάχιστες απαιτήσεις απόδοσης για την αντοχή των μπαταριών, για αυτοκίνητα και φορτηγά, από αυτές που προτείνει η Επιτροπή.

Σε δήλωσή του, ο Αλεξάντρ Βόντρα, μέλος της ομάδας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών («ECR») και εισηγητής των τελικών ρυθμίσεων, είπε σχετικά: «Έχουμε επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών.

»Θα ήταν αντιπαραγωγικό να εφαρμοστούν περιβαλλοντικές πολιτικές που βλάπτουν τόσο τη βιομηχανία της Ευρώπης όσο και τους πολίτες της. Μέσω του συμβιβασμού μας, υπηρετούμε τα συμφέροντα όλων των εμπλεκόμενων μερών και απέχουμε από ακραίες θέσεις».

Εκτός από την παράταση εφαρμογής του «Euro 7», η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων προτείνει και άλλες ρυθμίσεις, όπως το ενημερωμένο Περιβαλλοντικό Διαβατήριο Οχήματος («EVP») που περιέχει πληροφορίες όπως η κατανάλωση καυσίμου, η κατάσταση υγείας της μπαταρίας, τα όρια εκπομπών του και τα αποτελέσματα περιοδικών τεχνικών ελέγχων του αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει την υποχρέωση των αυτοκινητοβιομηχανιών να εγκαθιστούν στα καινούργια μοντέλα τους συστήματα τα οποία θα παρακολουθούν και θα καταγράφουν πολλές παραμέτρους, όπως οι υπερβολικές εκπομπές καυσαερίων, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας και η υγεία της μπαταρίας.

Τέλος, στο κείμενο περιλαμβάνονται ειδικοί κανόνες που αφορούν στους Κατασκευαστές Μικρού και Εξαιρετικά Μικρού Όγκου αυτοκινήτων. Δηλαδή, σε εταιρείες κατασκευής supercars ή hypercars για τις οποίες προβλέπονται πιο χαλαρά όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, συγκριτικά με αυτά που ισχύουν για τους μαζικούς κατασκευαστές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Στοκχόλμη απαγορεύει τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης!
Να σέβεστε την αυτοκινητοβιομηχανία…
Όρια ταχύτητας και οδήγηση μόνο μέρα σκέφτεται η Ευρωπαϊκή Ένωση