Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Είναι τα ηλεκτρικά κατάλληλα για περιπολικά;

Ελλάδα 4:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Είναι τα ηλεκτρικά κατάλληλα για περιπολικά;

ΝΕΑ

Είναι τα ηλεκτρικά κατάλληλα για περιπολικά;

ΝΕΑ

Η ηλεκτροκίνηση προάγεται ως η λύση για τη μείωση και –τελικά– την εξάλειψη εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, ωστόσο μπορεί να είναι πρόβλημα για κάποια επαγγέλματα.

Advertisement
Advertisement

Για παράδειγμα στην Αστυνομία. Φανταστείτε το πλήρωμα ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου περιπολικού να πάρει σήμα από το Επιχειρησιακό Κέντρο και να πρέπει να σπεύσει σε ένα συμβάν ή να εμπλακεί σε καταδίωξη κακοποιών.

Μόλις ανταποκριθεί, θα ξεκινήσει να κατευθύνεται προς το σημείο αλλά ο οδηγός θα πρέπει να έχει τον νου του στην εναπομείνασα ενέργεια της μπαταρίας του οχήματος.

Ακόμη χειρότερα, ενδεχομένως θα πρέπει να σταματήσει την καταδίωξη επειδή το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις άμεσες επιταχύνσεις και στη διαρκώς υψηλή ταχύτητα κίνησης. Από την άλλη όμως, ποιο αυτοκίνητο μπορεί να ξεφύγει από την  επιτάχυνση και τη δύναμη ενός ηλεκτρικού;

Advertisement
Advertisement

Για παράδειγμα τα στελέχη της Χωροφυλακής στην κομητεία Gloucestershire, στα νοτιοδυτικά της Αγγλίας, διαθέτει συνολικά 435 περιπολικά, εκ των οποίων τα 66 είναι Nissan Leaf και εννέα (επίσης αμιγώς ηλεκτροκίνητα) NV200 βαν.

Όπως δήλωσε ο Επίτροπος της Χωροφυλακής εκεί, οι οδηγοί των συγκεκριμένων οχημάτων κάνουν συνεχώς αναφορές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο με το γεγονός ότι η ενέργεια δεν επαρκεί κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους και ότι δεν βρίσκουν εύκολα σημείο φόρτισης.

Advertisement

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αν και καταλαβαίνω πλήρως και υποστηρίζω την προσπάθεια για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, η προταιρεότητά μου είναι η πάταξη της εγκληματικότητας.

Advertisement

»Ο σχεδιασμός για την επιχειρησιακή λειτουργία των ηλεκτροκίνητων περιπολικών δεν είναι τόσο αποτελεσματικός όσο θα ήθελα. Για να το θέσω αλλιώς είμαι επιφυλακτικός για το εάν θα πρέπει να συμβαίνει, σε αυτό το τεχνολογικό στάδιο που βρίσκονται ακόμα τα ηλεκτρικά οχήματα».

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο βρετανικό αστυνομικό σώμα αλλά είναι γενικότερο. Προς το παρόν, δεν μπορούμε να φανταστούμε να υπάρχουν ηλεκτροκίνητα περιπολικά σε χώρες της Ευρώπης τα οποία να χρησιμοποιούνται ενεργά σε απαιτητικές καταστάσεις.

Advertisement

Η ύπαρξή τους έχει μεγαλύτερη αξία για την περιπολία σε συγκεκριμένη περιοχή μιας πρωτεύουσας, μιας μεγαλούπολης ή σε ένα μικρό νησί. Το παράδειγμα της Volkswagen με την ελληνική κυβέρνηση στην Αστυπάλαια είναι χαρακτηριστικό.

Το πρόγραμμα «Astypalea: Smart, sustainable island» που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2026 αποβλέπει στον εκ βάθρων μετασχηματισμό του τρόπου που διενεργούνται οι μετακινήσεις στο νησί και να μετατραπεί στο πρώτο ενεργειακά «έξυπνο και πράσινο» νησί της Μεσογείου.

Εκεί, τα ηλεκτροκίνητα περιπολικά θα μπορούν να ανταποκρίνονται καλύτερα και αποτελεσματικότερα στον ρόλο τους και να αποτελούν ουσιαστικό μέσο για την εκπλήρωση των καθηκόντων των αστυνομικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ
Τα ηλεκτρικά οδηγούν σε κατάρρευση την αγορά αυτοκινήτου;
Έρχονται τα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αεροσκάφη!