Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Γιατί η Toyota δεν βιάζεται ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά;

  • newsautoteam

H Τoyota επικρίνεται για την αργή μετάβασή της στην καθαρή ηλεκτροκίνηση. Όμως η ιαπωνική εταιρία έχει τις δικές της απαντήσεις.

Αν και αυτές τις ημέρες παρουσιάστηκε επίσημα στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota, το bZ4X, τα παράπονα και οι επικρίσεις για την “καθυστέρηση” της ιαπωνικής εταιρίας επανέρχονται στο προσκήνιο.

Αν και η Toyota ήταν η πρώτη εταιρία που ασχολήθηκε σοβαρά και σε ευρεία κλίμακα με ένα εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο, με το Prius πρώτης γενιάς πριν από δύο και πλέον δεκαετίες, οι ειδικοί επισημαίνουν πως προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς προς την καθαρή ηλεκτροκίνηση.

Ο υπεύθυνος τεχνολογικής εξέλιξης της Toyota, Masahiko Maeda, δήλωσε σε πρόσφατο συνέδριο, μετά από πιέσεις που δέχθηκε η εταιρία, ότι “στόχος είναι η ουδετερότητα σε άνθρακα”. Όμως όπως είπε “θα πρέπει να υπάρχουν και επιλογές για τους πελάτες, και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα πρέπει να τις περιορίσει”.

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα υβριδικά εξακολουθούν να έχουν νόημα σε αγορές όπου οι υποδομές δεν είναι έτοιμες να δεχθούν την ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά. Ενώ παράλληλα διερευνά διάφορες εκδοχές της νέας εποχής, όπως τα βιολογικά καύσιμα και εναλλακτικές μορφές κίνησης μεταξύ αυτών και του υδρογόνου.

Όλα αυτά καταλήγουν στην εξήγηση ότι η Toyota προσεγγίζει την μείωση των εκπομπών CO2 με έναν “ρεαλιστικό τρόπο” και όχι κάτω από την πίεση των περιβαλλοντικών ομάδων και διάφορων λόμπι ανά τον κόσμο που πιέζουν για άμεση και χωρίς πρόβλεψη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κεντρικό πρόσωπο πίσω από αυτή την προσέγγιση είναι το μεγάλο αφεντικό της, ο Akio Toyoda. Όντας ακόμα αρκετά νέος για τα δεδομένα της εταιρίας, μόλις 66 χρονών, και με βαθιά γνώση και αγάπη για το αυτοκίνητο, είναι ο άνθρωπος που καλείται να οδηγήσει την Toyota στη μεγαλύτερη μετάβαση που έγινε ποτέ στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Toyoda παρέλαβε την εταιρία το 2009 με αρκετά προβλήματα και κατάφερε να την φέρει σήμερα στην κορυφή του κόσμου, πρώτη σε πωλήσεις με πάνω από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα και την μετοχή της να έχει τριπλασιάσει την αξία της. Παράλληλα είναι και αυτός που έχει δεχθεί τις περισσότερες κριτικές για την αργή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Πάντως τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε ένα σχέδιο επενδύσεων που ξεπερνά τα 60 δισ. ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της Toyota μέχρι το 2030. Το 50% αυτού του πραγματικά μεγάλου ποσού θα πάει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Ωστόσο, η Τoyota δείχνει να μην έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτή την αλλαγή, καθώς περιμένει οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι μόλις 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Γι’ αυτό θα επιμείνει στα υβριδικά αλλά και σε εναλλακτικές μορφές κίνησης.

Μέχρι τότε πάντως, για όσους επιμένουν να την πιέζουν και να την κατηγορούν για τον αργό βηματισμό της προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ιαπωνική εταιρεία θα απαντά με την αμείλικτη αλήθεια των αριθμών. Με τα 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πούλησε παγκοσμίως το 2021, κερδίζοντας την πρώτη θέση παγκοσμίως.

Κάτι που σίγουρα όπως δείχνουν οι πωλήσεις θα επαναλάβει και φέτος. Ο ρεαλιστικός δρόμος της Toyota προς την ηλεκτροκίνηση είναι μέχρι στιγμής ιδιαίτερα επιτυχημένος. Και ίσως και ο πιο σωστός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό Toyota bZ4X στην Ελλάδα;
Η Toyota ετοιμάζει το ηλεκτρικό Compact Cruiser
Η Toyota ετοιμάζει GR εκπλήξεις

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto