Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά οδηγούν σε κατάρρευση την αγορά αυτοκινήτου;

Ελλάδα 5:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ηλεκτρικά οδηγούν σε κατάρρευση την αγορά αυτοκινήτου;

ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά οδηγούν σε κατάρρευση την αγορά αυτοκινήτου;

ΝΕΑ

Πληθαίνουν οι φωνές που λένε ότι με την ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να ξεχάσουμε τα φθηνά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Η γρήγορη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και μαζί η γενικότερη συμφωνία εταιριών και Ε.Ε. για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ίσως οδηγήσει σε ένα τρομακτικό αδιέξοδο την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο λόγος που θα συμβεί αυτό είναι το κόστος των ηλεκτρικών μοντέλων, το οποίο είναι ήδη πολύ υψηλότερο από αυτό των συμβατικών. Παρά τις προσπάθειες των εταιριών να συγκρατήσουν το κόστος των ηλεκτρικών, οι αυξήσεις στο κόστος των υλικών που χρησιμοποιούνται για τις μπαταρίες οδηγεί στο αντίθετο αποτέλεσμα.

Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και οι αποφάσεις πολλών κυβερνήσεων στην Ευρώπη για μείωση ή κατάργηση των ειδικών επιδοτήσεων, κάτι που προσθέτει έναν έξτρα πονοκέφαλο στους κατασκευαστές.

Advertisement
Advertisement

Ως αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, και με τον πληθωρισμό να σημειώνει ιστορικά ρεκόρ σε όλο τον κόσμο, πολλές εταιρίες ηλεκτρικών οχημάτων, μεταξύ αυτών και η Tesla, ανέβασαν τις τιμές των αυτοκινήτων τους για να καλύψουν το έξτρα κόστος παραγωγής.

Σε συνέντευξη που έδωσε στο πρακτορείο Bloomberg, o Chief Manufacturing Officer της Stellantis, Arnaud Debouef, προειδοποίησε ότι “Εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορέσουν να μειώσουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά θα καταρρεύσει”.

Οι αγοραστές που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν ηλεκτρικό λόγω της υψηλής τιμής, θα στραφούν προς τα συμβατικά. Όμως με βάση τα χρονοδιαγράμματα, αυτό δεν θα μπορεί να συμβεί σε αρκετές αγορές, και για πολλές εταιρίες, που έχουν βάλει ως ορίζοντα την πενταετία μεταξύ 2025 και 2030 για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Η Stellantis σκοπεύει να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών κατά 40% μέχρι το 2030, παράγοντας η ίδια δικά της εξαρτήματα και ασκώντας πίεση στους προμηθευτές να μειώσουν τις τιμές.

Advertisement

Όσο για τον ίδιο τον Διευθύνοντα Σύμβολο του γκρουπ, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η εταιρία θα συμμορφωθεί με την απόφαση της Ε.Ε., όμως είναι ξεκάθαρο ότι αυτή η απόφαση δεν δείχνει να ανησυχεί για το που θα βρεθούν οι πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το αφεντικό της Citroen, o Arnaud Ribault, ο οποίος υποστήριξε ότι η ηλεκτροκίνησης είναι μία πραγματική απειλή για τα φθηνά αυτοκίνητα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Η ηλεκτροκίνηση έχει αυξήσει τις τιμές των αυτοκινήτων τόσο πολύ που είναι πλέον αδύνατο να τα προσεγγίσουν οι απλοί καταναλωτές”.

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, και υπό το πρίσμα της απόφασης της Ε.Ε. για πλήρη κατάργηση των συμβατικών κινητήρων μετά το 2035, η αγορά αυτοκινήτου μπαίνει σε μία δύσκολη περίοδο αλλαγών και ανατροπών.

Το ζήτημα είναι αν θα υπάρχουν φθηνά αυτοκίνητα για όλους μας. Και οι αποφάσεις των Βρυξελλών, μπορεί να προστατεύουν τον πλανήτη, όμως κάνουν εξαιρετικά δύσκολη την κατάσταση για την αυτοκινητοβιομηχανία και για τους καταναλωτές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι φρενάρει την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;
Η ηλεκτροκίνηση φέρνει και… απολύσεις!
Επίσημο: Τέλος τα αυτοκίνητα με κινητήρες που ρυπαίνουν