Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

Είναι τα ηλεκτρικά πολύ γρήγορα για το μέσο οδηγό;

  • newsautoteam

Με τρομερές επιδόσεις, απίστευτο γκάζι αλλά και αυξημένο βάρος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν μία νέα προσέγγιση στην οδήγησή τους. Μπορεί όμως ο μέσος οδηγός να τα κουμαντάρει με ασφάλεια;

Μέχρι να εμφανιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιδόσεις του τύπου 3,5 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ/ώρα ήταν προνόμιο λίγων και εκλεκτών με πανάκριβα supercars που σπάνια κυκλοφορούσαν στους δρόμους.

Τα νέα δεδομένα όμως έχουν κάνει τέτοια νούμερα επιδόσεων μία απτή πραγματικότητα για ένα πολύ πιο ευρύ κοινό. Τέτοια νούμερα είναι μέσα στις προδιαγραφές μίας Mustang Mach-E GT ή ενός Kia EV6 GT. Aυτοκίνητα δηλαδή σχεδόν καθημερινά, στα οποία μπορεί να βρεθεί στην θέση του οδηγού ακόμα και ένας όχι τόσο έμπειρος χρήστης.

O σχετικά εύκολος τρόπος των εταιριών να φτιάξουν ένα πάρα πολύ δυνατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο τις βάζει στον πειρασμό να επιδίδονται σε μία κούρσα ισχύος και επιδόσεων, χωρίς όμως να λαμβάνουν υπ’ όψη τις οδηγικές ικανότητες ενός μέσου πελάτη.

Μάλιστα ο ακαριαίος τρόπος που αποδίδεται αυτή η ισχύς και η εκρηκτική επιτάχυνση κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, καθώς απαιτεί από τον οδηγό αυτοσυγκράτηση και επίγνωση των δυνατοτήτων του.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα παράγοντας, το μεγάλο βάρος. Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον λίγο πάνω ή κάτω από τους 2,5 τόνους, στοιχείο που αποτελεί πρόκληση για κάθε είδους σύστημα φρένων. Και για τους νόμους της Φυσικής, καθώς ένας τέτοιος όγκος χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή και σύνεση ώστε να φρενάρει με τον ίδιο καταιγιστικό τρόπο που επιταχύνει.

Χαρακτηριστικό, αν και ακραίο, είναι το παράδειγμα αυτοκινήτων όπως το ηλεκτρικό Hummer, το οποίο ζυγίζει πάνω από 4 τόνους, την στιγμή που κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των Tesla Model S Plaid με την ισχύ να βρίσκεται πάνω από τα 1.000 άλογα, νούμερο που μόνο ένας πεπειραμένος οδηγός μπορεί να αντιληφθεί. Και προφανώς ποτέ δεν πρόκειται να αξιοποιήσει σε έναν δημόσιο δρόμο.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν κάνουν αρκετούς να πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ιδίως αυτά με τις μεγάλες ιπποδυνάμεις, έχουν ξεφύγει από τις δυνατότητες του μέσου οδηγού. Είναι προφανές ότι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής που ψάχνει τον βηματισμό της και υποκύπτει στον εντυπωσιασμό.

Όταν τα πράγματα θα αρχίσουν να κατασταλάζουν, θα γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι οι 200-250 ηλεκτρικοί ίπποι είναι απολύτως επαρκείς, και ο ιδανικός συνδυασμός επιδόσεων και αυτονομίας. Μέχρι τότε, όσο τολμηροί προσέλθετε. Τα πολλά άλογα και οι καθηλωτικές επιδόσεις ποτέ δεν ήταν πιο προσιτές σε ένα πιο διευρυμένο κοινό.

Αρκεί να υπάρχει προσοχή και χρόνος εξοικείωσης με τα ηλεκτρικά ήθη και τον ασύλληπτο τρόπο που ένα απλό SUV κάνει χρόνους που πλησιάζουν την F1 από φανάρι σε φανάρι στην Κηφισίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πονοκέφαλο προκαλούν οι παραγγελίες του Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα
Ford Mustang Mach-E GT: Ντοκτορά σε σχεδίαση και στιλ
Ανάρπαστα τα ηλεκτρικά GMC Hummer!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto