Είναι αποτελεσματικά τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος;
ΝΕΑΕίναι αποτελεσματικά τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος;
ΝΕΑΠρόκειται για την πρώτη έρευνα σε πραγματικές συνθήκες που μελετά ενδελεχώς την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, με δυνατότητα εντοπισμού πεζών.
Σωτήρια μπορούν να αποδειχθούν τα συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, πόσω μάλλον όταν μπορούν να εντοπίσουν τους πεζούς. Και, όπως είναι κατανοητό, πρόκειται για μια τεχνολογία που μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο φλέγον ζήτημα της μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων.
WHAT CAR
Από την άλλη, σύμφωνα με έρευνα του ανεξάρτητου αμερικανικού οργανισμού για την οδική ασφάλεια (Institute for Highway Safety – IIHS) κανείς οδηγός δεν πρέπει να εφησυχάζεται δεδομένου ότι η λειτουργία του εν λόγω συστήματος αντιμετωπίζει προβλήματα σε περιοχές με χαμηλό φωτισμό και υψηλά όρια ταχύτητας.
Ειδικότερα, τα στοιχεία του IIHS δείχνουν ότι τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με εντοπισμό πεζών μειώνουν τις πιθανότητες πρόκλησης συγκρούσεων κατά 27%, την ίδια ώρα που οι πιθανότητες ενός ατυχήματος με τραυματισμό δείχνουν μειωμένες κατά 30%.
Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας –τα οποία εξήχθησαν κατόπιν διενέργειας επιτόπιων ερευνών – τα συστήματα δεν αποδείχθηκαν λειτουργικά σε συνθήκες χαμηλής φωταγώγησης του οδικού δικτύου, κατά τις νυχτερινές ώρες.
Μηδενική ήταν η αποτελεσματικότητα του συστήματος και σε δρόμους με όρια ταχύτητας άνω των 80 χλμ./ώρα, αλλά και όταν η τεχνολογία κλήθηκε να επέμβει ενόσω το όχημα έστριβε.
«Πρόκειται για την πρώτη σχετική μελέτη κάτω από πραγματικές συνθήκες, στην οποία έχει συμπεριληφθεί ένα μεγάλο εύρος κατασκευαστών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τεχνολογία εξαλείφει τις συγκρούσεις», σύμφωνα με την Αντιπρόεδρο του τμήματος έρευνας της IIHS, Jessica Cicchino.
«Δυστυχώς, συμπεραίνεται ότι τα συστήματα είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικά στο σκοτάδι, όταν και συντελούνται τα τρία τέταρτα των θανατηφόρων τροχαία πεζών», προσθέτει η Cicchino.
Τα ευρήματα της έρευνας κρίνονται ιδιαίτερα χρήσιμα για τη βελτίωση των εν λόγω συστημάτων, πολλώ δε μάλλον όταν οι θάνατοι πεζών έχουν αυξηθεί κατά 51% από το 2009, σύμφωνα με την IIHS.
Μόνο το 2019 έχασαν τη ζωή τους 6.205 πεζοί, με αυτούς που υπέστησαν μη θανατηφόρα τραύματα να ανέρχονται σε 76.000.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τροχαίο ατύχημα για τον Arnold Schwarzenegger (+video)
WRC Rally Monte Carlo: Τρομακτικό ατύχημα για τον C.Breen (+video)
Σοκαριστικό ατύχημα: Ποιος λέει ότι τα Lada δεν είναι ασφαλή; (+video)