ΝΕΑ

Ηλεκτρικό MX-5: Ο «πονοκέφαλος» των μηχανικών της Mazda

Ελλάδα 22:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ηλεκτρικό MX-5: Ο «πονοκέφαλος» των μηχανικών της Mazda

ΝΕΑ

Ηλεκτρικό MX-5: Ο «πονοκέφαλος» των μηχανικών της Mazda

ΝΕΑ

Εν αναμονή αποκαλύψεων στην Έκθεση του Τόκιο και ο προβληματισμός για το μέλλον του εμβληματικού roadster είναι ένας…

Advertisement
Advertisement

Το Mazda MX-5 είναι αυτό το ελαφρύ, διασκεδαστικό roadster, που συγκινεί εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες.

Δεν είχε ποτέ είχε ποτέ τους εκρηκτικούς κινητήρες, αλλά είχε το βάρος και το εξαιρετικό ζύγισμα, για να αντισταθμίσει. Το διαχρονικό roadster μπορεί να γίνει ηλεκτρικό, όπως συγκλίνουν όλες οι πληροφορίες. Το μόνο που έχει να κάνει η Mazda, είναι να βρει μια λύση που θα κρατούσε το βάρος υπό έλεγχο.

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Mazda επιβεβαίωσε ότι στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, η οποία θα διεξαχθεί από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου, θα παρουσιάσει ένα νέο πρωτότυπο το οποίο θα δείξει «το μέλλον όπως αυτό θα διαμορφωθεί από την αγάπη μας για τα αυτοκίνητα και θα συνεχίζει τη δέσμευσή μας να δημιουργούμε οχήματα που θα ικανοποιούν τους πελάτες μας».

Advertisement
Advertisement

Θα είναι αυτό το ηλεκτρικό MX-5; Η Mazda δεν έχει ακολουθήσει τους ρυθμούς των υπόλοιπων κατασκευαστών, σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση. Και είναι, επίσης, σαφές, ότι δεν θα ήθελε επουδενί να… εκμηδενίσει όλα εκείνα τα fun to drive χαρακτηριστικά, που κάνει το Miata τόσο αγαπητό και τόσο διαχρονικό.

Το facelift του μοντέλου 2024, μόλις παρουσιάστηκε, με λίγες διακριτές σχεδιαστικές τροποποιήσεις, συν ένα ασύμμετρο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μια λειτουργία Track για το σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας. Και τα δύο είναι αποκλειστικά διαθέσιμα στα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Advertisement

Η γενιά ND, που διατίθεται ως κλασικό roadster καθώς και με αμάξωμα σε στυλ targa , κυκλοφορεί στην αγορά τα τελευταία οκτώ χρόνια και εξακολουθεί να είναι δυνατή. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να τροφοδοτείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv-G 2,0 λίτρων. Αποδίδει 181 ίππους και 205 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Advertisement

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το αναμενόμενο πρωτότυπο στο Τόκιο, θα σχετίζεται με τον εμβληματικό roadster. Μένει να δούμε, πως οι μηχανικοί της Mazda, θα ανταποκριθούν στον ισχυρό «πονοκέφαλο», που προκαλεί η τοποθέτηση μιας βαριάς μπαταρίας ιόντων λιθίου, σε ένα αυτοκίνητο που ανέκαθεν διατηρούσε «κομψή τη σιλουέτα του».

Όπως εξήγησε ο υπεύθυνης ανάπτυξης της μάρκας, Κάτε Ματσούε: «Ένα MX-5 που θα ζυγίζει κάτι 1,5 τόνο, δεν θα είναι MX-5»!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mazda MX-5 Homura 2.0
Το νέο Mazda MX-5 και οι ανακλινόμενοι προβολείς
Τι σχέση έχει η Mazda με την ιαπωνική υφαντουργία;

Advertisement