Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά: Οι προσομοιωτές στη μάχη της αυτονομίας

Ελλάδα 0:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά: Οι προσομοιωτές στη μάχη της αυτονομίας

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά: Οι προσομοιωτές στη μάχη της αυτονομίας

ΝΕΑ

Πολύς ντόρος έχει γίνει σχετικά με την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με το πώς αυτή θα αυξηθεί έτσι ώστε να μη νοιώθει ανασφάλεια το αγοραστικό κοινό.

Advertisement
Advertisement

Τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα βρίσκονται στη δύση της ζωής τους και για να γίνει αυτό ομαλά θα πρέπει τα ηλεκτρικά να γίνουν όσο καλύτερα μπορούν.

Στο παιχνίδι λοιπόν της συνεχούς βελτίωσης μπαίνει ακόμη ένας «παίχτης». Αυτός της προσομοίωσης οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι προσομοιωτές χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια για τις ανάγκες εξέλιξης των αυτοκινήτων παραγωγής αλλά και για τους αγώνες.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να μπορέσει να έχει μεγαλύτερη αυτονομία δε φθάνει μονάχα να εξοπλιστεί με μεγαλύτερη μπαταρία. Δεν αρκεί η βελτίωση της αεροδυναμικής αλλά θα πρέπει να γίνεται και η καλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας. Η ιδανική οδήγηση διαφέρει από τα συμβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Για αυτό και θα δούμε την κατανάλωση μέσα στην πόλη και σε συνθήκες σταμάτα-ξεκίνα να είναι χαμηλότερη σε ένα ηλεκτρικό, ενώ στο ταξίδι που δε γίνεται ανάκτηση να ανεβαίνει.

Advertisement
Advertisement

Στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αποφεύγουμε το συνεχές φρενάρισμα για να «ρολάρει» καλύτερα και να μην επιβαρύνουμε και το σύστημα φρένων, κάτι που στα ηλεκτρικά συμβαίνει αντίστροφα αφού το φρενάρισμα μας ωφελεί με επιπλέον χιλιόμετρα. Αυτά είναι ελάχιστα tips και εντελώς ενδεικτικά για την οδήγηση του μέλλοντος αφού ιδανικά οι οδηγοί πριν αποκτήσουν το πρώτο τους ηλεκτρικό θα έπρεπε να μάθουν σε προσομοιωτή.

Αντίστοιχα και οι κατασκευαστές μελετούν μέσω προσομοίωσης το πως θα κάνουν τις λειτουργίες τους εύκολες για τον μέσο οδηγό. Η Mustang Mach-E για παράδειγμα έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια προσομοίωσης κάτι που φαίνεται και στην μεγάλη αυτονομία της. Σχεδόν όλα τα EV’s διαθέτουν επιλογές τύπου eco, normal και sport. Αν στη λειτουργία eco ο οδηγός δυσανασχετεί με κάτι, δεν θα την επιλέξει ποτέ ξανά, κάτι που σημαίνει πως θα αυξηθεί και η κατανάλωση σε kWh. Οι εταιρείες δουλεύουν πάνω στο να κάνουν πιο εύπεπτες τις νέες τεχνολογίες για τους οδηγούς όπως και εμείς πρέπει να συνηθίσουμε λειτουργίες όπως πχ. το One Pedal που δεν αρέσει σε πολλούς, εξοικονομεί ωστόσο αρκετά χιλιόμετρα και εφόσον γίνει οικείο αποτελεί ένα έξυπνο εργαλείο ευκολίας και οικονομίας.

Advertisement

Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους γνωρίζουν πως δύσκολα θα μάθουν οι οδηγοί μεγάλης ηλικίας ή αυτοί που έχουν συνηθίσει σε θερμικά μοτέρ να αλλάξουν όλη την οδηγική τους φιλοσοφία. Για αυτό και προσπαθούν αυτοί να μοιάσουν στο κλασσικό στυλ και όχι τόσο στο να πείσουν τους οδηγούς για το αντίθετο. Και εμείς πάντως από πλευράς μας οφείλουμε να προσαρμοστούμε στην ηλεκτρική εποχή είτε με το κόλπο της προσομοίωσης είτε απλά μαθαίνοντας από την αρχή κάποια πράγματα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota “Beyond Zero”: Το όραμα για έναν καθαρό πλανήτη
Η Geely αλλάζει μπαταρίες μέχρι και στις μπετονιέρες
Μήπως είναι το ασβέστιο η λύση για τις μπαταρίες;