Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Tesla βάζει στο στόχαστρο την Toyota

Ελλάδα 16:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Tesla βάζει στο στόχαστρο την Toyota

ΝΕΑ

Η Tesla βάζει στο στόχαστρο την Toyota

ΝΕΑ

Ο Elon Musk στοχεύει στα 20 εκατ. αυτοκίνητα το χρόνο, δύο φορές πάνω από αυτά που πουλά η Toyota. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Advertisement
Advertisement

Η ξέφρενη πορεία της Tesla τα τελευταία χρόνια δεν έχει προηγούμενο στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία (και όχι μόνο).

Και η όρεξη του Elon Musk δεν περιορίζεται στα 1,31 εκατ. αυτοκίνητα του 2021, έστω και αν αυτό το νούμερο ήταν 19 φορές μεγαλύτερο από τις πωλήσεις που είχε η εταιρία πριν μόλις 7 χρόνια.

Ο στόχος του Musk είναι πλέον να φθάσει τα 20 εκατομμύρια τον χρόνο μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Κάτι που μοιάζει υπερβολικά αισιόδοξο, ακόμα και για τα δεδομένα του Musk.

Advertisement
Advertisement

Οι αναλυτές όμως της αγοράς επισημαίνουν ότι αυτό μοιάζει ανέφικτο με τα σημερινά δεδομένα της εταιρίας. Και επισημαίνουν ότι θα χρειαστεί να αλλάξει πολλά πράγματα στην εταιρία για να φθάσει σε αυτά τα επίπεδα.

Για παράδειγμα η Toyota, που πέρσι πούλησε 10 εκατ. αυτοκίνητα, έχει παρουσία σε όλες τις αγορές του κόσμου, και μάλιστα σε αρκετές από αυτές είναι κυρίαρχη.

Η Tesla όμως έχει ουσιαστικά μόλις δύο μοντέλα, τα Model Y και Model 3 τα οποία ουσιαστικά τραβάνε τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεών της. Και υπάρχουν και μερικά ακόμα μοντέλα, τα οποία είναι είτε γερασμένα είτε περιορισμένου ενδιαφέροντος.

Advertisement

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η Tesla έχει φθάσει σε ένα “ταβάνι” από το οποίο για να ξεκολλήσει θα πρέπει να φέρει στην αγορά και νέα μοντέλα, αν θέλει να φθάσει τα 2,5 εκατ. αυτοκίνητα μέσα στο 2024.

Advertisement

Η μόνη σοβαρή κίνηση που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι η διατήρηση του κόστους κατασκευής χαμηλά και η μείωση των τιμών των αυτοκινήτων, έτσι ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις, ιδίως στην αγορά της Κίνας.

Παράλληλα έχει αρχίσει να έχει ισορροπήσει την παραγωγή των εργοστασίων της, κάτι που της δίνει το πλεονέκτημα να έχει αυτοκίνητα προς άμεση παράδοση ώστε να ανταποκρίνεται στην ισχυρή ζήτηση για μοντέλα της εταιρίας σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται.

Όμως η εμμονή με την μείωση του κόστους παραγωγής την έχει οδηγήσει σε μία αισθητή έλλειψη ποικιλίας σε μοντέλα αλλά και σε στοιχεία εξοπλισμού.

Advertisement

Ο στόχος πάντως των 20 εκατομμυρίων αυτοκινήτων τον χρόνο μοιάζει υπό αυτές τις συνθήκες μάλλον πολύ αισιόδοξος.

Ακόμα και αν παρουσιαστεί ένα νέο πιο φθηνό μοντέλο και μπει σε χρήση η νέα πιο οικονομική αρθρωτή πλατφόρμα, η εταιρία του Musk θα πρέπει να κάνει μεγάλα άλματα στην λειτουργία της για να ξεπεράσει επί δύο φορές την Toyota.

Το κυριότερο που έχει να αντιμετωπίσει η Tesla είναι ότι η παγκόσμια αγορά έχει μία μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων και ιδιαιτεροτήτων, όπου τα Best-seller ανάλογα με την χώρα μπορούν να είναι από pick-up μέχρι μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο: όσο πιο καινούργιο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο ελκυστικό γίνεται για τους καταναλωτές.

Μην έχοντας το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού και της διαφορετικότητας η Tesla είναι πλέον μία “κανονική” εταιρία, η οποία υπόκειται στους νόμους της αγοράς όπως και όλες οι άλλες.

Κάτι που ήδη γνωρίζει εδώ και δεκαετίες η Toyota, η οποία έφθασε ως εδώ έχοντας περάσει από σαράντα κύματα ώστε να γίνει ο κυρίαρχος της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Ο Elon Musk χρειάζεται να προσπαθήσει ακόμα πολύ. Και πλέον δεν αρκούν τα “μαγικά” του, αλλά χρειάζεται δουλειά και -κυρίως- πολλά νέα μοντέλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φέρε πίσω το Tesla, είναι δικό μου! (+video)
Πως θα μειώσει η Tesla το κόστος παραγωγής;
H Tesla στριμώχνει τους Γερμανούς ανταγωνιστές