Η στρατηγική της Stellantis για αύξηση των κερδών της
ΝΕΑΗ στρατηγική της Stellantis για αύξηση των κερδών της
ΝΕΑΒάσει των στοιχείων που δημοσιεύτηκαν ο Όμιλος Stellantis είχε μια πολύ καλή χρονιά πέρυσι αναφορικά με τα κέρδη του. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί αυτό και στα επόμενα χρόνια.
Όπως έγινε γνωστό, ο Όμιλος Stellantis είχε τα υψηλότερα καθαρά και λειτουργικά κέρδη για την οικονομική χρήση του 2023, συγκριτικά με αυτά των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
WHAT CAR
Συγκεκριμένα, την περασμένη χρονιά κατέγραψε περισσότερα από 24 δισεκατομμύρια ευρώ σε λειτουργικά κέρδη και 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε καθαρά κέρδη. Και τα δύο ποσά ήταν ρεκόρ για τη Stellantis, η οποία είχε επίσης τα υψηλότερα λειτουργικά κέρδη και το 2022, δείχνοντας να διατηρεί τη δυναμική της και πέρυσι.
Βεβαίως, προς το παρόν, δεν έχουν ανακοινώσει τα αντίστοιχα οικονομικά στοιχεία οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Συνεπώς, υπάρχει περίπτωση η Toyota να ξεπεράσει τον Όμιλο Stellantis αναφορικά με την κερδοφορία. Αυτό θα το γνωρίζουμε όταν γίνει η σχετική δημοσίευσή τους.
Φυσικά, στη Stellantis είναι ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα για ακόμα μία φορά. Ο Κάρλος Ταβάρες (φωτογραφία), ο Διευθύνων Σύμβουλος αυτής, δήλωσε ότι ο στόχος που έχουν θέσει είναι η επίτευξη κέρδους χάρη στην αξία των μοντέλων του Ομίλου και όχι από την αύξηση του αριθμού των πωλήσεών τους κατ’ έτος.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Automotive News Europe, η στρατηγική που έχει αποφασιστεί από τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας ίσως χρειαστεί επαναξιολόγηση.
Αιτία γι’ αυτό είναι η αύξηση των επιτοκίων σε Ευρώπη και ΗΠΑ, δηλαδή στις βασικότερες αγορές που δραστηριοποιείται η Stellantis. Εξαιτίας αυτού, οι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται σε καινούργια αυτοκίνητα χαμηλότερου κόστους, γεγονός που μειώνει το κέρδος για τις εταιρείες.
Θυμίζουμε ότι ο Ταβάρες είχε επισημάνει το γεγονός από τον περασμένο Φεβρουάριο και είχε δηλώσει ότι δεν ικανοποιημένος από τη διαφαινόμενη μείωση του μεριδίου της Stellantis στην ευρωπαϊκή αγορά. Τότε είχε πει ότι ο στόχος είναι η εκ νέου ανάκτηση μεριδίου αγοράς, αλλά η πρόκληση είναι να γίνει αυτό «με σεβασμό στην κερδοφορία», όπως είχε τονίσει.
Τέλος, σημαντικό ποσοστό μείωσης των δαπανών του Ομίλου Stellantis οφείλεται και στην περικοπή θέσεων εργασίας εντός αυτού, οι οποίες ήταν μέρος των συνεργιών που ανακοινώθηκαν μετά τη συγχώνευση των PSA και FCA.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην ετήσια έκθεση που δημοσιεύτηκε, στο τέλος του 2023 η Stellantis είχε συνολικά 250.942 υπαλλήλους παγκοσμίως. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 48.733 (ή κατά 16% μικρότερος) σε σχέση με αυτόν πριν διαμορφωθεί ο Όμιλος.